vidor Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Da har jeg fått lyttet til den semiåpne (mer lukket enn åpen vil jeg si) AudioQuest Nighthawk. Good stuff til 5K. Spesielle materialvalg i denne og en superlett og comfy hodetelefon. Sjeldent god kvalitet fra et selskap som primært er mest kjent for sine høyttalerkabler. http://www.hifiplus.com/articles/audioquest-nighthawk-headphones/?page=1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Jeg hørte Nighthawk hos hifiklubben med en NAD forsterker. Da fikk jeg ganske negativt inntrykt. Alt for mørk & grumsete lyd. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 De er overhodet ikke fremhevet i midrange som du kanskje foretrekker og synes er klart. Grado SR60i er vel kanskje nærmere en sånn type lyd du foretrekker ? Klarhet er det jeg forbinder med et oppfattet transparent lydbilde hvor ting høres naturlig ut med god oppløsning noe jeg synes er ganske sjeldent å oppleve før prisen begynner å krype opp i noen laken. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Litt senkveld lytting / testing etter en dag med feilsøking på AGD`n. Så langt kun analog. Digital blir fikset i morgen (må bare fyre opp loddebolten med klart hode AGD problemet ( fy flate det er tight der nede ). Men det ble da litt lytting fra analog kilde Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Ny DAC idag EDIT: Herregud for ett 3d bilde irDACen gir Det er så du hører instrumentet sirkle rundt hode ditt feks. Er du ute etter DAC opptil 10 000,- bør du sjekke ut Arcam irDAC. Den spiller hvertfall bedre enn Hegel HD20en min... Har denne DAC-en selv til anlegget Hva bruker du slags forsterker til hodetelefonene? Endret 23. mars 2016 av Nimrad Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg bruker Woo WA6-SE, men den skal jeg selge i dag. Så nå er jeg på forsterker jakt! @vidor: Har kun hørt Grado PS1000, ikke noe fan. Liker veldig godt planar lyden og noen dynamiske. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Da har jeg fått lyttet til den semiåpne (mer lukket enn åpen vil jeg si) AudioQuest Nighthawk. Good stuff til 5K. Spesielle materialvalg i denne og en superlett og comfy hodetelefon. Sjeldent god kvalitet fra et selskap som primært er mest kjent for sine høyttalerkabler. http://www.hifiplus.com/articles/audioquest-nighthawk-headphones/?page=1 Min vurdering av AQ NH: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1705223&p=23031734 Jeg vil tro de aller fleste vil synes denne har en meget mørk lydsignatur. AQ er mer beryktet enn kjent for sine høyttalerkabler Endret 23. mars 2016 av bar1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 AQ sine kabler er jo helt lættis! Spesielt de med batteri! haha Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) AQ er mer beryktet enn kjent for sine høyttalerkabler Kjenner ikke selskapet fra før så leste litt på 72V-systemet de har og nå må jeg hente pinsetten for å fjerne alle flisene i fingertuppene Fikk en aldri så liten flashback til Nordost og en dæsj keiserens nye klær. Det var ikke mange linjene man trenger å lese før bullshit-o-meteret går av. Likte lyden på Nighthawken bedre enn X1 rett ut av eska, så det var ikke noe lærekurve eller tilpasningstid. Litt samme feelingen som når man tester HD650 første gangen. Synes ikke NH'en var hypa i verken toppen, midrange eller bunnen, men hørtes bra ut i hele spektret. Nå var demomaterialet håndplukket fra DALI også, men jeg brukte samme demomateriale på alt og sammenlignet med en god del annet samtidig, og disse synes jeg var klart best. Endret 23. mars 2016 av vidor Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Da er jeg på jakt etter nye forsterker. Må være SS, ikke mørk i klangen, helst bra bass & speed, Forslag?Bruker HD650 enn så lenge Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Da er jeg på jakt etter nye forsterker. Må være SS, ikke mørk i klangen, helst bra bass & speed, Forslag? Bruker HD650 enn så lenge Schiit!!!! ? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Schiit ja... Kanskje det Må bli en Mjolnir 2 isåfall. Nei hadde egentlig ikke tenkt å ha schiit igjen Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) AQ er mer beryktet enn kjent for sine høyttalerkabler Kjenner ikke selskapet fra før så leste litt på 72V-systemet de har og nå må jeg hente pinsetten for å fjerne alle flisene i fingertuppene Fikk en aldri så liten flashback til Nordost og en dæsj keiserens nye klær. Det var ikke mange linjene man trenger å lese før bullshit-o-meteret går av. Likte lyden på Nighthawken bedre enn X1 rett ut av eska,... AQ har laget produkter som ikke er i kategorien snakeoil... f.eks. DragonFly DAC. Jeg hadde forhåpninger om at NH var nærmere DragonFly enn kablene og heldigvis; Byggekvalitet og komfort er MEGET god. Lyd er bra men lydsignatur var dessverre av en type som gjør selv HD650 til en "skarp sol" (lydsignatur). Hvis man er "allergisk" mot alt som ligner detaljert diskantgjengivelse, kan NH være et bra valg. Endret 23. mars 2016 av bar1 Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Schiit ja... Kanskje det Må bli en Mjolnir 2 isåfall. Nei hadde egentlig ikke tenkt å ha schiit igjen Ok, skjønner problemet Hva angår lydkvalitet er det lite som slår Schiit på pris. Går du opp i pris får du finere design, bedre byggekvalitet- og materialer på "kassen", ikke nødvendigvis bedre lydkvalitet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Noen her som har prøvd V200? Ser det er en tilsalgs, men den har jo fått rykte på seg for å låte ganske mørkt? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Jaja, da har loddebolten vært varm og jeg har digital lyd såvel som analog. Kan ikke si at den imponerer sterkt vs min DIY B3se, men nå er den rettet mot de som har HP`s med balansert wiring. Dessuten koster min DIY mer bare i deler, så det skulle bare mangle at det er en forskjell. Jeg kan se rom for store forbedringer dersom en er stødig med loddebolten though. Den delen av DAC som er "billig" med NFB 28 (og 29) er power seksjonen, som kan forbedres mye med Belleson regulatorer eller lignende. Jeg som har hørt både B2 (med tilsvarende rimelig PSU seksjon) og B2 med oppgradert (og senere B3 og B3se) vet at dette forbedrer lyden kraftig i alle ledd (med DAC basert på ESS9018). Jeg må si at jeg er litt forundret over svaret om at det "bare er å lodde kabelen på PCB igjen" som jeg fikk til svar fra AGD. Se bilde, loddebolt, Norske hender og dårlig sikt, oh well. Nå skal jeg nyte målestokken. Endret 24. mars 2016 av AveMORphine Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Da er jeg på jakt etter nye forsterker. Må være SS, ikke mørk i klangen, helst bra bass & speed, Forslag? Bruker HD650 enn så lenge Blir du aldri fornøyd, eller? Eddie Current Black Widow kunne vært noe... men det må vel bli neste gang du bytter, siden den ikke er tilgjengelig enda? "Availablity is expected Q2 2016." Hva gjorde WA6-SE feil? Kjenner jeg blir lei av å være uten forsterker... Zana Deux-en min har kontaktfeil og må loddes - kjent feil. Plagsomt. Må jo til og med ha spesialverktøy for å komme til problemområdet. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Noen her som har prøvd V200? Ser det er en tilsalgs, men den har jo fått rykte på seg for å låte ganske mørkt? Solgte en V200 for en stund siden da jeg har gått over til små "enboks" oppsett. Jeg fant ingen "feil" med V200. Som alltid er bygge- og lydkvalitet fra Lake People MEGET god, lyd tiltet litt mot varme (for en SS amp, ikke sammenlignet med mange rør-amps). Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Har ikke noe å sammenligne med når det gjelder WA6-SE & HD650. Men merker at den er litt for laidback med HE-6, iforhold til Mjolnir. Så vil ha en forsterker som får HD650 til å våkne! Har fått tips på Questyle CMA800R, CMA600i & Cayin iHA-6, men blir ikke lett å finne disse på brukten! Litt som med Audeze egentlig. Må ha en forsterker som våkner dem til liv, ellers blir det litt for mye kos Endret 24. mars 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 (endret) Jeg brukte V200 med HD650 og synes det var veldig bra, men smak og behag... Noen av Schiit boksene nevnes vel i samme ordelag som "klar" og dynamisk. Noen av disse ehhmm "boutique" merkene handler ofte om pent designede bokser og mindre om kvalitet i kretsdesign, bygg og lyd. Søk på enkelte produkter fra f.eks.Cavalli Audio avdekker kretsdesign og byggekvalitet som ikke hører hjemme på produkter til > USD2000,- . Cavalli er langt fra eneste... Schiit og Woo var delvis i samme kategori (om enn tildels mye billigere) før de fikk orden på kretsdesign, byggekvalitet og lyd... Endret 24. mars 2016 av bar1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå