Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Vurderer Sennheiser HD700, men komfort er veldig viktig. Har ganske stort hode og hittil er Sony MDR-1R de mest behaglige i lengden. 
Har også Denon AH MM-400 som jeg elsker lyden i, men kan ikke bruke de time etter time. 

Skal brukes med en NuForce uDac-3.

Noen som har noe å utsette på komforten på HD700?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer Sennheiser HD700, men komfort er veldig viktig. Har ganske stort hode og hittil er Sony MDR-1R de mest behaglige i lengden. 

Har også Denon AH MM-400 som jeg elsker lyden i, men kan ikke bruke de time etter time. 

Skal brukes med en NuForce uDac-3.

Noen som har noe å utsette på komforten på HD700?

Komforten til HD 700 er best av alt kanskje. Sykt behagelig pga den har D formed kopp. Hodetelefonene er knapt intill mine store ører. Altså det gjør dem utrolig behagelig å ha på i mange timer. Trodde Dt770 var behagelige å ha på i mange timer, helt til jeg fikk HD 700 :p

Har hatt dt770 siden 2006.

Lenke til kommentar

Godt å høre. Er litt bekymret for at de er litt for nøytrale. Liker veldig godt feks denon sitt varme lydbilde og hører mye på musikk med dyp bass.

Ja de er nøytrale etter min mening. Merkbart mindre bass enn Phillips x2 og dt770, men HD700 er helt konge med god dac/amp. Jo høyere, desto heftigere :D

Nå er jeg blitt så vant til Hd700 at x2 blir helt rare i forhold. På begynnelsen så var det motsatt. Hd700 føltes blasse og daue ut. Ørene blir vant til det man hører mest med.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

X1 er ganske lik X2 og i forhold til HD650 som er sammenlignbar med HD700 kommer nok X2 dårligst ut. De er ikke ille, men du merker greit forskjellen. Det første en bør gjøre er å bøye dem ut litt. Det hjelper mye på å få ned trykket. Siden det er metall er det enkelt å bøye tilbake senere, noe du ikke kan på plast.

Lenke til kommentar

Jeg kikker nå på ny hodetelefonforsterker og DAC, for de min Head box DS har switchet høyre/vesntrekanal, og jeg gidder ikke returnere den. Har åpnet den opp, men alt er loddet direkte til printkortet, så ikke mye jeg får gjort.

Tips til ny? Maxpris er 2-3 000,-
Har spurt om dette før også, men så kokte det litt bort i kålen for meg her :p

Kikket på:

- Schiit Modi/Magni

- Audio GD NFB-15

- Rega Ear MKII
- FiiO E09K

Har nå DT770 og Fidelio X2, men kan gjerne kjøpe noe som jeg kan bruke til mer tungdrevene hodetelefoner også, har kikket på Hifiman litt i det siste, mest fordi jeg ikke har hørt slike før.

Lenke til kommentar

Det er overraskende mye juice i Magni, men NFB-15 har mer å gå på. Sannsynligvis holder Magni framover for det aller meste effektmessig. Magni er vel litt skarpere i toppen enn NFB-15 hvis du går etter matching.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det er overraskende mye juice i Magni, men NFB-15 har mer å gå på. Sannsynligvis holder Magni framover for det aller meste effektmessig. Magni en er vel litt skarpere i toppen enn NFB-15 hvis du går etter matching.

Kanskje jeg skal kikke litt på Audio-GD. Men det er ser liksom så veldig "kina" ut, men dette er godsaker? :)

Lenke til kommentar

Yummi! I dag fikk hodetelefonene hjemme en ny venn å leke med, Audiolab M-Dac.

Så langt kun testet med HD650, og aldri har de hatt et slikt spenn i bredde og lydbilde. De sprudler jo!

Mangler litt av den absurde detaljen i bassen som Burson kunne demonstrere, men musikken ble virkelig levende og fikk enormt med luft i topp og mellomtone. Artisten kom enda noen cm nærmere.

M-Dac skal få leke med hovedanlegget også etter hvert.

Lenke til kommentar

Det er overraskende mye juice i Magni, men NFB-15 har mer å gå på. Sannsynligvis holder Magni framover for det aller meste effektmessig. Magni en er vel litt skarpere i toppen enn NFB-15 hvis du går etter matching.

Kanskje jeg skal kikke litt på Audio-GD. Men det er ser liksom så veldig "kina" ut, men dette er godsaker? :)
Har audio gd 28 , og den er konge! Ikkje veldig billig da.
Lenke til kommentar

Har audio gd 28 , og den er konge! Ikkje veldig billig da.

Litt annen prisklasse kompis :rofl:

Lenke til kommentar

Audio-gd, FiiO og Rega er helt greie i prisklassen men Schiit Modi/Magni 2U i en klasse for seg.

Her er målinger og lytteinntrykk av Modi/Magni 2U sammenlignet med annen "midfi":

http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/comparison-of-mid-fi-dac-amp-combination-units-grace-schiit-ifi-lh-jds-etc.401/

Modi/Magni 2U (uber versjonen) er måle- og lydmessig på høyde med (eller bedre enn) Grace Design/Massdrop m9XX, mao. mye for pengene.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Audio-GD er godsaker, men innpakningen er helt bak mål. Setter man ytelse fremst, så kan det være verdt det.  :thumbup:

Jeg ville forøvrig byttet kanal i software, eventuelt lagd en kort 6.3mm forlengelseskabel med byttet kanal og sørget for at det blir en real oppgradering når den byttes ut. Spesielt hvis du havner "akkurat" under det som må til for godsaker nå. (Ville ventet og lagt i ekstra for Magni/Modi 2 i über-utgave, om det blir for dyrt nå.)

Selv er jeg såpass opptatt av utseende at jeg antageligvis ikke kommer til å havne innom Audio-GD igjen - men bortsett fra det så var jeg jo knallfornøyd.  :wallbash:

Lenke til kommentar

Mange medieavspillingsprogram har mulighet for egen kanalmapping. Selv bruker jeg foobar og mpc-hc - begge lar meg enkelt bytte om kanaler ved behov.

Det går også an å bruke en virtuell lydkabel + mer eller mindre kompleks programvare som gjør jobben for "alt" av lyd. VSTHOST + plugin og VAC holder fint.

http://www.hermannseib.com/english/vsthost.htm

http://www.voxengo.com/product/msed/

http://software.muzychenko.net/eng/vac.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...