Bone Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Det er nok sikkert mulig å høre her og der.. Og tester har jeg sett litt på, av begge.. Men, jeg var også interessert i høre hva dere her inne synes, siden jeg tror dere sitter inne med en del kunnskap. Dessuten, når man ser på tester, hører man jo kun om det ENE produktet.. og får ikke forslag om flere, eventuelt.. En annen sak er at mange av de anmeldelsene jeg ser på nå av Sennheiser er 10-11 måneder gamle, og mye kan jo ha kommet etter det.. Så at en skryter mye av produktet på vidoen, betyr ikke at jeg ikke burde se etter noe annet i dag, osv.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Stakk forresten innom Platekompaniet og prøvde Sennheiser Momentum, men versjon "1". Fyren bak disken sa at de trådløse, når trådløs, kanskje ville høre mer likt ut disse, enn versjon 2,siden den hadde fått noen oppgraderinger. Det jeg la aller først merke til var hvor små de var. De heter jo "over ear", men min erfaring er Beyerdynamic DT770 Pro, og disse er ikke i nærheten av dem. Uten å sammenligne direkte, vil jeg kanskje mene at lyden var bedre i 770, men mulig jeg husker helt feil. Prøvde også Bose QC25, og de gikk "over øret" noe bedre, men de virker spinklere og jeg fyrte lyden opp til maks med min Samsung Galaxy S5, uten at det ble for mye. Jeg kunne ha lavere volum på Momentum. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 Fostex TH-X00 på Massdrop ble for fristende for meg. Det betyr at jeg må selge et par med hodetelefoner. Hva skal man velge av HD 700 og SRH 1540? Jeg aner ikke hvem av dem jeg skal kvitte meg med. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Du kan selge de HD700'ene til meg billig ^^ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) ... Endret 2. februar 2016 av Bone Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 (endret) Fostex TH-X00 på Massdrop ble for fristende for meg. Det betyr at jeg må selge et par med hodetelefoner. Hva skal man velge av HD 700 og SRH 1540? Jeg aner ikke hvem av dem jeg skal kvitte meg med. Gratulerer med godt kjøp. Hvis du trenger kanner med litt isolering av ekstern lyd og lite lydlekkasje, ville jeg beholdt SRH 1540 siden dem er lukkede. TH-X00 er å regne som halvåpne, som de gamle AH-D2/5/7000 fra Denon. Endret 2. februar 2016 av bar1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. februar 2016 Del Skrevet 2. februar 2016 Oppdatering etter bruk av Audio GD 29 Dac: Utrolig fornøyd med kjøpet av dacen. Selv om jeg ikkje har noe særlig erfaring med DAC før, så må jeg jammen med si at dette var den beste investeringa jeg hadde i 2015. Jeg må igjen takke for gode tips av dere headfientusiaster i denne tråden! Bakdelen er at jeg plutselig har litt for mange hodetelefoner. Litt vanskelig å bruke alle på en gang Jo mere jeg bruker Sennheiser hd700, desto mere liker jeg den. Kan også virke som om hodetelefonene begynner å bli mere spillt inn. Det ER faktisk blitt mere bass i dem nå, enn det var på begynnelsen. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70708993 Noen som skal slå til? Synes dog det ikke det var spesielt bra brukjkøp, da det er utgående modell, som man får ny til noen kroner billigere enn han påstår, samt soundgarden har forsterker på tilbud for øyeblikket. Og pakkeprisen var jo ikke akkurat sensasjonell avslag på Lenke til kommentar
oOF Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Det gikk et par HD 800 på HFs for 4000,-. Hadde jeg hatt råd da, skulle jeg slått til. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Det gikk et par HD 800 på HFs for 4000,-. Hadde jeg hatt råd da, skulle jeg slått til. Jeg prøvde å kjøpe dem, men de var akkurat solgt. En hyggelig svenske som bodde i Stavanger Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70708993 Forsterkeren så interessant ut, men jeg har allerede en forsterker og ser ikke et behov. XLR-kablene er mer akutelle, men jeg vet ikke om jeg burde ta meg råd til det som student. Fyllingsdalen er jo heller ikke så langt unna. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Må jo bare prute. 8000kr får han aldri. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Så, jeg skaffet meg Denon AH-GC20 og har hatt de en stund nå. Er veldig fornøyd ved unntak av appen dems som er helt ubrukelig (den har ingen nytteverdi, overhode da den ikke gjør det poenget med appen er). Men jeg trenger en ny kabel til headsetet, knappene og mikrofonen fungerer kun over Bluetooth og ikke kabel. Og kabelen de sender med headsettet har ingen funksjoner. Så jeg trenger en ny god kabel helst med vinkel tilkobling for telefonen med tynn nok jack slik at den passer i headsettet som har mikrofon med volumknapper og svar/play/pause knapp som er kompatibel med android. Jeg har til nå brukt en Beat by Dre kabel jeg hadde fra gammelt av, uheldigvis har ikke denne volumknapper og det ser ut til at de nye Beat by dre kabelen kun er kompatible med iOS enheter. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70708993 Noen som skal slå til? Synes dog det ikke det var spesielt bra brukjkøp, da det er utgående modell, som man får ny til noen kroner billigere enn han påstår, samt soundgarden har forsterker på tilbud for øyeblikket. Og pakkeprisen var jo ikke akkurat sensasjonell avslag på Synes dette var svindyrt til å være brukt. Han skal jo ha nypris for et headsett som er brukt et helt år. Har sett HD800 til 8-9000 ny på nett. Egentlig faller elektronikk med 50% etter ett år, hvertfall i databransjen, men det er vel kanskje litt annerledes her siden det ikke kommer spesielt mye nytt i hodetelefonmarkedet hvert år. Uansett hadde jeg aldri slått til på den prisen der, og folk som priser brukte ting så høyt er som regel vanskelig å prute med også, siden de tror at de sitter på gull. Endret 6. februar 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Ja, men du ville sikkert heller hatt et DT 770 Pro, du Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Ja, men du ville sikkert heller hatt et DT 770 Pro, du Haha. Hvis HD800 ikke slår dt770, så er det noe seriøst galt her. I så all er jeg vel mer heldig som ikke trenger bruke mer enn 1700kr på det headsettet jeg synes er det beste ^^, Har lenge hatt lyst å prøve hd800 og beyer t1, men bor ikke i nærheten av noen butikker som har dem inne for test. Men skal vel få det til en dag! Dt770 er dog en hodetelefon som i mine ører har en sykt engasjerende og klar lyd jeg ikke har helt funnet igjen i de andre headsettene jeg har prøvd opp til 3000kr klassen. Så å finne et headsett som rett og slett spytter på dt770 er vel ikke så lett Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 (endret) Så lenge det ikke er en DT770 M. Det må sies å være et kjøp jeg angrer på. :/ DT 1770 pro ser ganske heftig ut, men jeg har sett svært lite om dem, untatt hva butikker sier om dem og en (hype)forumtråd på headfi og noen unboxings. SKulle gjenre ha sett en skikkelig anmeldelse med målinger. Haha. Hvis HD800 ikke slår dt770, så er det noe seriøst galt her. I så all er jeg vel mer heldig som ikke trenger bruke mer enn 1700kr på det headsettet jeg synes er det beste ^^, Du kan prøve DT 880, de har relativt lik lydsignatur. 1700kr? Haha, jeg betalte 1200kr for mine Endret 6. februar 2016 av Chris93 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Vel, det skal få være din mening og det er helt greit det.. Jeg har nok funnet to par jeg bruker mye mer og jeg regner med at Fostex TH-X00 er bedre når de kommer en gang. Når det er sagt så er jeg godt fornøyd med ampen min og DT770 Pro, jeg. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Så lenge det ikke er en DT770 M. Det må sies å være et kjøp jeg angrer på. :/ DT 1770 pro ser ganske heftig ut, men jeg har sett svært lite om dem, untatt hva butikker sier om dem og en (hype)forumtråd på headfi og noen unboxings. SKulle gjenre ha sett en skikkelig anmeldelse med målinger. Dt770 M har jeg faktisk ikke hørt om før nå xD Lyd er som med alt annet, du kan ikke stole på anmeldelser, du bør rett og slett kjøpe og prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå