Jann - Ove Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Men har Valhalla 2 gode nok utgangsrør til at det ikke er en ren nedgradering fra Wooen du har nå, BMWcoupeftw? 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Det har den sikkert ikke. Såvidt jeg forstår er noe av "magien" med OTL at det er mindre distortion? Så da skal man få renere lyd? Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Hvilken type forvrengning skal det være mindre av med OTL? Litt av poenget med rørforsterkere er at harmonisk forvrengning i hovedsak er 2. harmonisk (2/4/8/etc), dvs. "ørevennlig". Vanligvis har Solid-State forsterkere noe lavere forvrengning enn rørforsterkere. Endret 9. januar 2016 av bar1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Er det noen som vet om Nad D1050 er en verdig oppgradering til x-fi HD? Er ute etter merkbar forskjell, ellers er det jo litt bortkastet Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Største poenget med OTL er at man på en enkel og grei måte får til en forsterker der utgangsrørene trives greit, uten at man må til med utgangstransformatorer. Typisk medfører det at de yter best med hodetelefoner med høy impedans. Billige utgangstrafoer forvrenger relativt mye, og selv de aller billigste er dyre nok til at det virkelig merkes på totalprisen - så om man ser på rimelige forsterkere, så finner man bare OTL og hybridkonstruksjoner. Såklart får man mer "magi" av en OTL med typisk enkel 2. harmonisk OTL-forvrengning og lav dempefaktor, enn en hybrid der forvrengningen kan være mindre og mer komplisert. Men er man opp i "rett" prisnivå, så unngår man de aller fleste unotene som billige trafoer har, samtidig som utgangsrørene får bedre arbeidsvilkår, og det blir fort sånn at OTL gir mer forvrengning. Det er heller ikke sånn at alle "fordelene" med typiske OTL-hodetelefonforsterkere kommer fra at de or OTL - helheten har mer å si, og nesten alle triksene som kan gi gode OTL-forsterkere hjelper også om man designer seg fram til en forsterker med utgangsrør. Se på utvalget av modeller hos Woo Audio - de har åpenbart peiling på hvordan det skal gjøres. Ønsker du deg renere lyd enn det WA6SE tilbyr, så bør neste fornuftige steg være å se i retning transistorforsterkere, med den typen forvrengning som dine ører liker best, i minst mulig mengde - ikke en tilfeldig OTL-forsterker kun fordi du har hørt noe om at OTL har mindre forvrengning. Tips i så måte: noen liker 2. harmonisk, andre liker 3. harmonisk. Du har jo hatt forsterkere i hus som burde gi deg en pekepinn på hva som passer for deg. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Har ikke hørt HD6X0 med transistorforsterker men det er kanskje veien å gå ja. Får vel ta en tur til Oslo å lytte. Har blitt fortalt at Meier Audio skal være veldig bra forsterkere. Ikke noe dill dall, mye bra løsninger osv, litt som Audio GD. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Holy schiit! For en forskjell i lyden fra onboard manshait til schitt modi 2. Har vært uten min modi 1 siden oktober. Så måtte venne meg på onboard skjiten. Det er mere av alt fra asgard 2'en min enn fra lydkortet Helt glemt av hvor mye bedre eksternt utstyr er enn internt. 2 år siden eg kjøpte modi. Nå skal eg ha modi 2'en som eg fikk som erstattning fram til eg har råd til Bifrost multibit. Endret 9. januar 2016 av Netrum Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Holy schiit! For en forskjell i lyden fra onboard manshait til schitt modi 2. Har vært uten min modi 1 siden oktober. Så måtte venne meg på onboard skjiten. Det er mere av alt fra asgard 2'en min enn fra lydkortet Helt glemt av hvor mye bedre eksternt utstyr er enn internt. 2 år siden eg kjøpte modi. Nå skal eg ha modi 2'en som eg fikk som erstattning fram til eg har råd til Bifrost multibit. Hva slags hovedkort har du? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Eg har et gigabyte X99M-Gaming 5. Med en helt standard realtek lydløsning. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Da er Jabra Sport Rox bestilt. Gleder meg til å teste de. EDIT: Svar til mine forrige poster om trådløse treningspropper. Endret 9. januar 2016 av iFire Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Du må poste her når du har fått testet de. Kunne tenkt meg noen trådløse propper selv. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Audeze LCD-4 kan nå høres på OHC!Noen som har fått hørt dem? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Audeze LCD-4 kan nå høres på OHC! Noen som har fått hørt dem? Ikke hatt tid. Om motivasjonen og tiden er på plass senere i dag så kanskje Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Dårlig gjort at alt bra er sørpå. Reiser ikke 100mil for å høre på Audeze lcd 4... Får vinne i lotto og kjøpe 10 par hodetelefoner og teste selv Endret 14. januar 2016 av Netrum Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Har bestilt meg noen HD650 drivere så jeg kan modde dem. Fjerne foamen og lime på dynamat pads. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Kort review av Jabra Sport Rox kommer snart. Fikk de i posten i går, men har ikke funnet ut hvilke propper og vinger som passer best enda. Har fått sår eller noe der vingen er etter en treningsøkt, så review kommer om 2 uker. Endret 14. januar 2016 av iFire Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Nå er det første gangen jeg hører Salival-albumet av Tool i FLAC med hodetelefoner og det må sies at jeg hører mye detaljer jeg ikke har hørt før. De gamle MP3-filene mine er det mye som er komprimert bort i. Deilig! Lenke til kommentar
Espp Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Tenkte jeg skulle kjøpe inn en DAC som kan brukes sammen med min bærebare datamaskin siden den er med meg nesten overalt for tiden. Lyden av PCen er ikke så mye å skryte av så nå må noe skje. Noen som har erfaring med noen som drives av kun USB? Tenker fra 500 til 2000 kr, og kvaliteten på lyd/boks er absolutt en viktig faktor. Har sett på Dragonfly, Hegel og Fiio, men føler meg egentlig litt blank. Noen tips? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Hegel SUPER er enkel og grei til ditt bruk men er det noen som selger den enda ? Dragonfly gjør også jobben helt greit. De var med helt i starten for USB-baserte DAC-amp'er. Fiio er bra den også med mer fleksibilitet og justeringsmuligheter for lydbilde med f.eks E17K. Alle er mest sannsynlig endel bedre enn det du har innebygget. Bruker E17 selv. Her er det som er i markedet: http://www.prisjakt.no/category.php?m=s254751008&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Schiit fulla slår alt nevnt ovenfor. Koster rundt en 800 kr. :-) Endret 17. januar 2016 av Netrum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå