KoKo_ Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Selvfølgelig har den DAC, hvordan ellers får du lyd fra digitale filer? Alle dingser som lager lyd basert på digitalt innhold (ca alt utenom kassett og vinyl) har en DAC. Endret 7. januar 2016 av KoKo_ Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Selv om jeg er veldig fan av bass, hadde jeg heller valgt HD600/HD650 faktisk. For meg har X2 en litt "kunstig" lyd, unaturlig rett & slett. Ja du sier noe der. HD600/HD650 er ræva i bassen men meget behagelig og naturlig klang i det resterende. Hva slags DAC bruker du til daglig? Bruker du USB eller SPIDF fra datamaskinen? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg bruker Arcam irDAC med en Schiit Wyrd. Bruker USB. Det som er veldig bra med denne DACen kontra andre jeg har hørt er at den har meget bra timing og 3D lydbilde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Et spørsmål til dem som nettopp har "fått" X2 i hus. Er øreputene limt fast til klokken eller er det andre kvalitetsmessige skavanker? Dette er det "store" temaet i X2 tråden over på head-fi forumet. Amazon har stoppet salg for å undersøke problemene. Mine "nye" X2 var med lim i monteringshullene men ikke noe lim-søl ellers. Putene lot seg lett demontere/montere. De "gamle" var ikke limt. Begge er merket WOOX på innsiden av det fleksible hodebåndet, venstre side (dra hodebåndet opp for å se merket). Hvordan vet du om du har fått de med best lyd? Og er det egentlig så mye forskjell? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Selvfølgelig har den DAC, hvordan ellers får du lyd fra digitale filer? Alle dingser som lager lyd basert på digitalt innhold (ca alt utenom kassett og vinyl) har en DAC. Jo du har nok rett i det. Står bare ingen steder noe som helst om DAC, mens på de fleste andre produkter står det konkret DAC. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Hvis du vet hva DAC er en forkortelse for er det ganske innelysende av hva som har en DAC og ikke. Digital to Analog Converter. 1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hvis du vet hva DAC er en forkortelse for er det ganske innelysende av hva som har en DAC og ikke. Digital to Analog Converter. Jo takk du, jeg vet hva det er. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Fullt mulig å ta analogt ut fra pc til X-fi hd, så ingen grunn til å kritisere spørsmål. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Hvis du vet hva DAC er en forkortelse for er det ganske innelysende av hva som har en DAC og ikke. Digital to Analog Converter. Noen tror at det er digital audio converter Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Nå har jo ESS Sabre kommet med ny DAC chip! Passer bra da jeg er på jakt etter nye DAC http://www.digitaltrends.com/home-theater/ess-es9038pro-es-9311-ces-2016/ En litt interessant tråd ang denne DAC chippen. Karen fra Schiit Audio kommenterer blant annet i den. Han har jo fått mye skryt får sine R2R DACer http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/new-sabre-pro-dacs.1025/ Endret 8. januar 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Noen som har tips om (billige, under 1000) trådløse hodetelefoner til styrketrening? Har fått tips om disse (Sony SBH80), men må da finnes noe bedre?Phiaton BT 100 er den som blir nevnt som nærmeste utfordrer, men selges ikke i Norge. Ellers er jo Jaybird sine modeller rettet mot trening, men lydkvalitet er litt dårligere,og de er dobbelt så dyre. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 8. januar 2016 Del Skrevet 8. januar 2016 Noen som har tips om (billige, under 1000) trådløse hodetelefoner til styrketrening? Har fått tips om disse (Sony SBH80), men må da finnes noe bedre?Phiaton BT 100 er den som blir nevnt som nærmeste utfordrer, men selges ikke i Norge. Ellers er jo Jaybird sine modeller rettet mot trening, men lydkvalitet er litt dårligere,og de er dobbelt så dyre. Tenkte å prøve eventuelt Urbanista Boston, selv om de suger balle på alle vis. De koster 500kr, så spørs om jeg får prøve de i butikken. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Nå har jo ESS Sabre kommet med ny DAC chip! Passer bra da jeg er på jakt etter nye DAC http://www.digitaltrends.com/home-theater/ess-es9038pro-es-9311-ces-2016/ En litt interessant tråd ang denne DAC chippen. Karen fra Schiit Audio kommenterer blant annet i den. Han har jo fått mye skryt får sine R2R DACer http://www.superbestaudiofriends.org/index.php?threads/new-sabre-pro-dacs.1025/ Nei takk. Skal eg oppgradere så blir det multibit fra schiit. Skal ikke ha nå single bit delta sigma dac når eg oppgraderer Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Eg har fått en dac i posten. Vet ikke hvilken model det er. Men en dac er det Endelig etter 3.5måned skal eg få lyd i asgard 2'en min igjen Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Vet ikke hvilken DAC det er? Er det en Schiit Bifrost Multibit? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hva nå enn dere prater om så gjør Ath-m50x gull! Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hadde eg bare vært så heldig. Regner med det er en Modi 2. Men om det er vanlig eller uber det vet eg ikke. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Merker at jeg blir mer og mer spent på hva som skjer når jeg får ordnet meg med skikkelig dac igjen. Har en liten mistanke om at det er mye å hente på å oppgradere, og vet at både lydkortet og dacen jeg hadde før spilte vesentlig bedre enn det jeg har nå. (Skulle jo bare mangle, forsåvidt... kan jo ikke forvente all verden av et billig lydkort med ørten inn og utganger) Netrum: fram med skruvjern, åpne opp og se. Bør være mulig å identifisere hvilken modell det er. Endret 9. januar 2016 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) Det ser eg når eg får hentet pakken. Trenger virkelig ikke åpne noe som helst med skrujern for å se forskjell. Om man ikke ser forskjell på vanlig modi 2 og uber så er man blind. Hint, forskjellen er enorm Endret 9. januar 2016 av Netrum Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Lurer på om jeg skal prøve en Valhalla 2! Det er jo OTL rørforsterker, det visste jeg ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå