BMWCoupeFtw Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Nei dessverre. Driver å mikser inn litt dialekt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Kjøpte mine X2 til samme prisen, knallkjøp! Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Har testet x2 en stund nå, men må jo si at de ikke var riktig så bra som hypen i reviews skal ha det til i mine ører Føler ikke at flere instrumenter er til stede, og comforten skuffet litt over lengre tid. Lydbildet er selvsagt litt bredere enn dt770 pga lukket konstruksjon, men jeg synes ikke at det var noe til oppgradering lydmessig egentlig(2000kr tatt i betraktning). Den "varme" lyden føltes egentlig som om den skjuler mer detaljer enn den viser synes jeg. Konstruksjonen derimot er vel noe av det beste jeg har hatt, men personlig synes jeg de burde kostet tilbudsprisen til vanlig. (sammenlignet med dt770 pro 80). Ferden for å finne det "bedre" enn dt770 fortsetter for min del Endret 1. januar 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Fikk DT990 til jul. Spiller helt greit fra onboard, men syntes det er masete å koble om når jeg vil ha vanlige høytalere. Bestilte meg en SMSL SD 793II som vil ligge på postkontoret om et par dager. Håper på bittelitt forbedring på lydkvaliteten også, selv om DT990 har et mye mer detaljert lydbilde enn de gamle hodetelefonene jeg har (Sennheiser HD 590). Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Har testet x2 en stund nå, men må jo si at de ikke var riktig så bra som hypen i reviews skal ha det til i mine ører Føler ikke at flere instrumenter er til stede, og comforten skuffet litt over lengre tid. Lydbildet er selvsagt litt bredere enn dt770 pga lukket konstruksjon, men jeg synes ikke at det var noe til oppgradering lydmessig egentlig(2000kr tatt i betraktning). Den "varme" lyden føltes egentlig som om den skjuler mer detaljer enn den viser synes jeg. Konstruksjonen derimot er vel noe av det beste jeg har hatt, men personlig synes jeg de burde kostet tilbudsprisen til vanlig. (sammenlignet med dt770 pro 80). Ferden for å finne det "bedre" enn dt770 fortsetter for min del Tror du kommer til å mislike HD650 sterkt De er de mørkeste/varmeste hodetelefonene jeg har hørt. Man merker feks med David Bowie - You Feel So Lonely You Could Die, at man ikke hører high hatten like tydelig som feks HD600 som har mer treble. Samtidig ser HD650 ut til å gi mye detaljer på et vis Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Hva tror dere om tilbudet Spaceworld har på AKG K550? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Virker som et godt tilbud. Markedspris ligger rundt 2k her på berget, så du får halv pris. Har ikke hørt akkurat denne modellen selv, men det jeg har lyttet til av AKG før i høyere prisklasse beregnet på studio har hatt en veldig klinisk ren og analytisk lyd, noe denne også er designet for. De er nok verdt prisen. Du kan jo uansett farge lyden selv til preferansene med EQ. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Har testet x2 en stund nå, men må jo si at de ikke var riktig så bra som hypen i reviews skal ha det til i mine ører Føler ikke at flere instrumenter er til stede, og comforten skuffet litt over lengre tid. Lydbildet er selvsagt litt bredere enn dt770 pga lukket konstruksjon, men jeg synes ikke at det var noe til oppgradering lydmessig egentlig(2000kr tatt i betraktning). Den "varme" lyden føltes egentlig som om den skjuler mer detaljer enn den viser synes jeg. Konstruksjonen derimot er vel noe av det beste jeg har hatt, men personlig synes jeg de burde kostet tilbudsprisen til vanlig. (sammenlignet med dt770 pro 80). Ferden for å finne det "bedre" enn dt770 fortsetter for min del Tror du kommer til å mislike HD650 sterkt De er de mørkeste/varmeste hodetelefonene jeg har hørt. Man merker feks med David Bowie - You Feel So Lonely You Could Die, at man ikke hører high hatten like tydelig som feks HD600 som har mer treble. Samtidig ser HD650 ut til å gi mye detaljer på et vis Ja, det er liksom det jeg er livredd for nå xD "varm lyd" minner meg om "hul lyd", noe du finner i dårlige billiganlegg(kjøp roccat kave xtd eller forsåvidt det meste av andre gamingheadsett i den prisklassen, and u will know!), dermed så har jeg litt skrekk for akkurat det. Problemet er at reviews sier at headsettet har "klar lyd", og at det har "varm lyd". Blir ikke det litt feil, siden "varm lyd" er jo ikke direkte "klar lyd"? Jeg vil beskrive DT770 sin lyd som veldig "klar" men overhodet ikke "Varm"(i så fall ekstremt lite). Har lest nå i ettertid av bestillingen av HD650 at HD600 er foretrukket av mange, pga at den har "Klarere lyd", noe jeg anser som en fordel(og sikkert hovedgrunnen til at folk heller vil ha den?). Mange beskriver "varm lyd" som at det er et teppe over lyden, og det er vel egentlig den følelsen jeg også får. (Litt som å putte en høytaler under dyna, spille musikk og deretter legge øret oppå dyna for å høre? xD) Hvorfor liker folk dette bedre enn "klar lyd"(med ganske finjustert treble og litt V-shaped lyd generelt, men skal selvsagt ikke være skjærende i øret). Spør ikke fordi jeg sier at det ene er bedre enn det andre, men jeg synes bare at det er litt rart at "teppe" over lyden er å foretrekke over "klar lyd", som jeg også oppfatter som mer detaljert. Endret 2. januar 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Bytte hodetelefon betyr ikkje alltid at man får noe bedre, men annerledes. Bytte mellom x2 og hd700 er sånn mega annerledes. Da jeg fikk hd 700 etter å ha hørt på x2 en god stund ble slik: Jøss, hva er dette for noe dritt? Ingen bass, og ikkje så mye "detaljer" Problemet var her da at hd700 har en veldig nøytral lyd, uten å fremheve ekstra bass og diskant. Kan virke mindre gøy å høre på. Hører jeg lenge på hd700, å er de kjempedigg. Rett fra x2 til hd700 høres de blasse ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Bestilte X2 til 1790 kr nå. Spent på hvordan de føles i forhold til DT 770 Pro*. Mine første åpne - håper de sitter greit over laaang tid. Har en Audio GD AMP/DAC som forhåpentligvis får liv i sakene * Kunne forsåvidt sammenlignet de mot Pioneer SE-MX9, men det overprisede rælet der kastet jeg nesten ut vinduet da jeg fikk DT770. Det er HELT vanvittig at Dinside kan gi sånne hodetelefoner en god anmeldelse, og at de kostet 2600 kr... Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Bestilte X2 til 1790 kr nå. Spent på hvordan de føles i forhold til DT 770 Pro*. Mine første åpne - håper de sitter greit over laaang tid. Har en Audio GD AMP/DAC som forhåpentligvis får liv i sakene * Kunne forsåvidt sammenlignet de mot Pioneer SE-MX9, men det overprisede rælet der kastet jeg nesten ut vinduet da jeg fikk DT770. Det er HELT vanvittig at Dinside kan gi sånne hodetelefoner en god anmeldelse, og at de kostet 2600 kr... Du vil nok bli missfornøyd med komforten til X2 sammenlignet med dt770, samt at jeg personlig fant dt770 sitt lydbildet bedre generelt. Synes ikke jeg hørte flere instrumenter, eller noen andre direkte endringer i lydbildet som gav noen "wow" effekt. Den er nok litt hyped i forhold til hva den leverer synes nå jeg, sånn egentlig skulle den ha kostet 1700kr til vanlig etter min mening Dinside skrev jo at X2 hadde den nest beste lyden de har hørt(Sennheiser Olympus var den beste de hadde hørt, og den koster over 100K). Så de kan jo ikke ha hørt så mye hvis de påstår X2 til max 2790kr slår alt annet x) Bytte hodetelefon betyr ikkje alltid at man får noe bedre, men annerledes. Bytte mellom x2 og hd700 er sånn mega annerledes. Da jeg fikk hd 700 etter å ha hørt på x2 en god stund ble slik: Jøss, hva er dette for noe dritt? Ingen bass, og ikkje så mye "detaljer" Problemet var her da at hd700 har en veldig nøytral lyd, uten å fremheve ekstra bass og diskant. Kan virke mindre gøy å høre på. Hører jeg lenge på hd700, å er de kjempedigg. Rett fra x2 til hd700 høres de blasse ut. Du har nok et poeng her. Men det er jo forholdsvis dyrt å betale 4,5K for et nytt headsett dersom det ikke er noe bedre å hente? Må du tilvenne deg HD700 hver gang du tar det i bruk etter å ha brukt X2? I så fall må det bli irriterende i lengden ^^, Endret 2. januar 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 X2 skal jo være en av de moderne hodetelefonene som er ganske nærme den såkalte Harman Kardon frekvensen. Men Tyll mener de kan være litt grainy pga av tuningen Philips har gjort får å få dem slik. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Lydmessig er det ingen konkurranse i mine ører mellom X2 og DT 770. Mer fullverdig lydbilde og separasjon mellom intrumentene i X2. Og bedre diskant. 2 Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Lydmessig er det ingen konkurranse i mine ører mellom X2 og DT 770. Mer fullverdig lydbilde og separasjon mellom intrumentene i X2. Og bedre diskant. +1. Jeg vil og nevne komfort som jeg synes er bedre på X2 selv om de er tyngre enn DT770 Pro. Uansett, å sammenligne åpne og lukkede hodetelefoner er ganske håpløst. De er konstruert for å brukes i forskjellige situasjoner. Endret 2. januar 2016 av bar1 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Det er jeg derimot ikke enig i. Komforten, altså. Endret 2. januar 2016 av oOF Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 X2 skal jo være en av de moderne hodetelefonene som er ganske nærme den såkalte Harman Kardon frekvensen.... Du mener vel "Harman Kardon target response curve" eller på norsk; HK mål respons kurve. Lenke til kommentar
lain Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Husk at X2 har metall stenger, kan fint bøye disse ut om man føler de presser. Selv gjort dette, må bare passe på å ikke ta i for mye og bøye for mye for hver test av fit. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Lydmessig er det ingen konkurranse i mine ører mellom X2 og DT 770. Mer fullverdig lydbilde og separasjon mellom intrumentene i X2. Og bedre diskant. +1. Jeg vil og nevne komfort som jeg synes er bedre på X2 selv om de er tyngre enn DT770 Pro. Uansett, å sammenligne åpne og lukkede hodetelefoner er ganske håpløst. De er konstruert for å brukes i forskjellige situasjoner. Jeg er faktisk enig med deg her, har også et par DT770 (dog er MMX300) men jeg synes også at X2 er mer behagelige over lengre tid. Bedre lyd synes jeg også de har. Bruker en Project Audio Head Box DS. Over til den foressten: Den ampen har snudd høyre og venstre kanal av en eller annen grunn, aldri fått den til å kunne snu, så bruker for øyeblikket X2 bakfrem. Finnes det noen fix for dette? Project Audio visste ikke dette selv. Trodde jeg hadde noe tull med codecs, men selv etter formatering så er det feil. Har åpnet den opp, om kanskje det var snudd innvendig, men utgangen er loddet direkte på pcb. Alle hodetelefoner jeg har prøvd på den har samme resultat, så ikke X2ene sin feil heller. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Lag en plugg selv der du lodder om koblingene? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Lydmessig er det ingen konkurranse i mine ører mellom X2 og DT 770. Mer fullverdig lydbilde og separasjon mellom intrumentene i X2. Og bedre diskant. Instrument separasjonen syns jeg faktisk var ganske lik egentlig, merket heller ingen flere detaljer enn jeg gjør i DT770. Jeg likte vel egentlig ikke den "varme" lyden, så det er nok mer en personlig greie. Må også innrømme at jeg synes faktisk det var stikk motsatt, jeg synes x2 var mye kjedeligere å høre på enn dt770. Synes dt770 har mer liv. Så er det jo slik at alle oppfatter lyd forskjellig, men jeg skal ikke påstå at X2 var en dårlig hodetelefon for all del. Skjønner godt at mange likte den Men litt oppskrytt? Definitivt, synes jeg. Lydmessig er det ingen konkurranse i mine ører mellom X2 og DT 770. Mer fullverdig lydbilde og separasjon mellom intrumentene i X2. Og bedre diskant.+1. Jeg vil og nevne komfort som jeg synes er bedre på X2 selv om de er tyngre enn DT770 Pro. Uansett, å sammenligne åpne og lukkede hodetelefoner er ganske håpløst. De er konstruert for å brukes i forskjellige situasjoner. Jeg er faktisk enig med deg her, har også et par DT770 (dog er MMX300) men jeg synes også at X2 er mer behagelige over lengre tid. Bedre lyd synes jeg også de har. Bruker en Project Audio Head Box DS. Over til den foressten: Den ampen har snudd høyre og venstre kanal av en eller annen grunn, aldri fått den til å kunne snu, så bruker for øyeblikket X2 bakfrem. Finnes det noen fix for dette? Project Audio visste ikke dette selv. Trodde jeg hadde noe tull med codecs, men selv etter formatering så er det feil. Har åpnet den opp, om kanskje det var snudd innvendig, men utgangen er loddet direkte på pcb. Alle hodetelefoner jeg har prøvd på den har samme resultat, så ikke X2ene sin feil heller. Var det komforten du mente når du sa "X2 er mer behagelig i lengden", eller var det lyden? Endret 2. januar 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå