Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Det får meg litt til å lure egentlig, hva bruker dere her inne sammen med mobilen?

Shure SE846

 

Ai ai ai, det var snertne. Men så var det prisen da, er ikke rik akkurat. :(

 

Antar også at HD800 eller beyerdynamic T1 er mye bedre å kjøpe når man først skal ut med den summen penger ^^,

 

Absolutt ikke; HD800 og T1 er ikke akkurat optimalt til bruk når man løper rundt og skal ha lyd fra mobilen. Forøvrig skal det legges til at SE846 er noe av det beste lydmessig jeg har hørt, fungerer bra via iphone 6s+, men enda bedre via dedikert dac/hodetelefonforsterker selvsagt.

 

Alt til sitt bruk; bruker Audeze LCD-3F eller LCD-XC (har faktisk 2 av denne) når jeg sitter hjemme eller på jobb.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Det får meg litt til å lure egentlig, hva bruker dere her inne sammen med mobilen?

Shure SE846

Ai ai ai, det var snertne. Men så var det prisen da, er ikke rik akkurat. :(

Antar også at HD800 eller beyerdynamic T1 er mye bedre å kjøpe når man først skal ut med den summen penger ^^,

Absolutt ikke; HD800 og T1 er ikke akkurat optimalt til bruk når man løper rundt og skal ha lyd fra mobilen. Forøvrig skal det legges til at SE846 er noe av det beste lydmessig jeg har hørt, fungerer bra via iphone 6s+, men enda bedre via dedikert dac/hodetelefonforsterker selvsagt.

 

Alt til sitt bruk; bruker Audeze LCD-3F eller LCD-XC (har faktisk 2 av denne) når jeg sitter hjemme eller på jobb.

Mitt bruksområde her vil være til reise. Så de bør helst være lukkede, spill bra med en iPhone, og være gode å bruke i lengden. Av lyd så kan den gjerne spille høyt med mye bass, glad i litt skikkelig trykk når jeg setter i gang en film eller skal høre på litt metal. Og med mye bass så mener jeg ikke Beats, men da hadde jeg ikke postet her heller.

 

De som du linker til er for dyre for meg, har du noe annet på lur?

Lenke til kommentar

Shure SE535 eller Shure SE425 gir mye av det samme, naturligvis med litt mindre finesse.

Kanskje ikke så lett, men kan du definere den litt? Vil de ha en god bunn, gi meg litt skikkelig trøkk? Har ikke alltid vært like fornøyd med propper, lite lyd (spinkelt) og mange er ukomfortabel som sitter løst eller som er for store.

 

Disse er bedre altså? De hadde en mye hyggeligere pris i allefall :)

Lenke til kommentar

For å få bra bass med hvilke som helst ørepropper må man ha rett passform. Det følger med en rekke plugger til Shure; man kan eventuelt kjøpe egne eller få dem formstøpt for å få 100% perfeksjon. Jeg foretrekker modellene som er laget av helstøpt silikon; de former seg etter øret kanalen; så da må man bare prøve seg frem til rett størrelse. For stor og de får ikke plass i øret uten at man må presse dem for hardt inn; for små og de må trykkes altfor langt inn eller potensielt de sitter ikke i det heletatt. Shure har rundt øre kabel som er litt uvant; men de sitter vanvittig bra og man slipper unna mye av akustikken man får i kabel når den dunker borti klær osv.

 

Når det kommer til øreplugger så synes jeg Shure har fått dette best til av alle (jeg har prøvd mange; og har mange), også derfor både SE846 og E535 er veldig populære blant artister når de står på scene (har sett et stort flertall bruker Shure). Shure har også kommet med en modell over SE846 (som er av typen elktrostat), men den krever egen hodetelefonforsterker for å kunne fungere og det synes jeg blir litt mye. Greit å kunne bruke telefonen direkte uten noe i mellom om man ønsker det.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Det får meg litt til å lure egentlig, hva bruker dere her inne sammen med mobilen?

Shure SE846

Ai ai ai, det var snertne. Men så var det prisen da, er ikke rik akkurat. :(

Antar også at HD800 eller beyerdynamic T1 er mye bedre å kjøpe når man først skal ut med den summen penger ^^,

Absolutt ikke; HD800 og T1 er ikke akkurat optimalt til bruk når man løper rundt og skal ha lyd fra mobilen. Forøvrig skal det legges til at SE846 er noe av det beste lydmessig jeg har hørt, fungerer bra via iphone 6s+, men enda bedre via dedikert dac/hodetelefonforsterker selvsagt.

 

Alt til sitt bruk; bruker Audeze LCD-3F eller LCD-XC (har faktisk 2 av denne) når jeg sitter hjemme eller på jobb.

Men jeg vil tørre å påstå at det er vanvidd(er vel egentlig det uansett bruksområde) å bruke 10K på headset til mobilen. Jeg vil egentlig ikke tro at lydutstyr til halve prisen ville ha gitt en så mye dårligere opplevelse. Men det er vel smak og behag, og man har vel mye penger til overs antar jeg :p
Lenke til kommentar

Men jeg vil tørre å påstå at det er vanvidd(er vel egentlig det uansett bruksområde) å bruke 10K på headset til mobilen. Jeg vil egentlig ikke tro at lydutstyr til halve prisen ville ha gitt en så mye dårligere opplevelse. Men det er vel smak og behag, og man har vel mye penger til overs antar jeg :p

Ingen tvil om at det er dyrt, men dette går på prioriteringer. Noen svir av x antall 1000 på flatfylla hver helg, jeg nøyer meg med å gå ut på byen 4-5 ganger i året (har blitt for gammel ;)). Andre bruker 1.000.000 på bil; jeg nøyer meg med helt standard Toyota som er noen år gammel (for meg er bil et fremkomstmiddel for å komme fra A til B. Naturligvis er det mer gøy å kjøre en bil til +/- 1.000.000, men jeg velger å ikke prioritere dette).

 

Så jeg ruller ikke i penger, men prioriterer kanskje litt forskjellig fra flertallet :)

Lenke til kommentar

 

Men jeg vil tørre å påstå at det er vanvidd(er vel egentlig det uansett bruksområde) å bruke 10K på headset til mobilen. Jeg vil egentlig ikke tro at lydutstyr til halve prisen ville ha gitt en så mye dårligere opplevelse. Men det er vel smak og behag, og man har vel mye penger til overs antar jeg :p

Ingen tvil om at det er dyrt, men dette går på prioriteringer. Noen svir av x antall 1000 på flatfylla hver helg, jeg nøyer meg med å gå ut på byen 4-5 ganger i året (har blitt for gammel ;)). Andre bruker 1.000.000 på bil; jeg nøyer meg med helt standard Toyota som er noen år gammel (for meg er bil et fremkomstmiddel for å komme fra A til B. Naturligvis er det mer gøy å kjøre en bil til +/- 1.000.000, men jeg velger å ikke prioritere dette).

 

Så jeg ruller ikke i penger, men prioriterer kanskje litt forskjellig fra flertallet :)

 

Det er riktig prioritert imo ;)

 

IMO er det beste med Shure IEM`s at de har ekstrem demping av omgivelsene, slik at en ikke må spille høyt når en er på farten. De kan spille høyt, men det er ikke ett must for å høre musikken over støyen fra f.eks trikken.

Lenke til kommentar

 

Men jeg vil tørre å påstå at det er vanvidd(er vel egentlig det uansett bruksområde) å bruke 10K på headset til mobilen. Jeg vil egentlig ikke tro at lydutstyr til halve prisen ville ha gitt en så mye dårligere opplevelse. Men det er vel smak og behag, og man har vel mye penger til overs antar jeg :p

Ingen tvil om at det er dyrt, men dette går på prioriteringer. Noen svir av x antall 1000 på flatfylla hver helg, jeg nøyer meg med å gå ut på byen 4-5 ganger i året (har blitt for gammel ;)). Andre bruker 1.000.000 på bil; jeg nøyer meg med helt standard Toyota som er noen år gammel (for meg er bil et fremkomstmiddel for å komme fra A til B. Naturligvis er det mer gøy å kjøre en bil til +/- 1.000.000, men jeg velger å ikke prioritere dette).

 

Så jeg ruller ikke i penger, men prioriterer kanskje litt forskjellig fra flertallet :)

 

Joda, man må vel unne seg litt "godteri" iblandt ;)

Sant det, mange bruker masse penger på fylla, røyk, snus, u name it. Klarer man å holde seg unna det sparer man jo x antall titusinger som man da eventuelt kan kjøpe så dyre ting for :p

Lenke til kommentar

 

 

Men jeg vil tørre å påstå at det er vanvidd(er vel egentlig det uansett bruksområde) å bruke 10K på headset til mobilen. Jeg vil egentlig ikke tro at lydutstyr til halve prisen ville ha gitt en så mye dårligere opplevelse. Men det er vel smak og behag, og man har vel mye penger til overs antar jeg :p

Ingen tvil om at det er dyrt, men dette går på prioriteringer. Noen svir av x antall 1000 på flatfylla hver helg, jeg nøyer meg med å gå ut på byen 4-5 ganger i året (har blitt for gammel ;)). Andre bruker 1.000.000 på bil; jeg nøyer meg med helt standard Toyota som er noen år gammel (for meg er bil et fremkomstmiddel for å komme fra A til B. Naturligvis er det mer gøy å kjøre en bil til +/- 1.000.000, men jeg velger å ikke prioritere dette).

 

Så jeg ruller ikke i penger, men prioriterer kanskje litt forskjellig fra flertallet :)

 

Det er riktig prioritert imo ;)

 

IMO er det beste med Shure IEM`s at de har ekstrem demping av omgivelsene, slik at en ikke må spille høyt når en er på farten. De kan spille høyt, men det er ikke ett must for å høre musikken over støyen fra f.eks trikken.

 

Bruker Bose QC25 for det jeg :p

Lenke til kommentar

Husker jeg brukte rundt 25k i året på lunsj i den gamle jobben jeg hadde!

Får bra hodetelefonoppsett til den prisen! :D

 

Etter jeg fikk HD650 er jeg fått en liten "wake up call". Som de fleste her sikkert vet så betaler man nærmest premium får bedre klarhet & bass. Det er jo et annet lydbilde med Sennheiser så man hører ting forskjellig. Kanskje ting man egentlig ikke har lagt så mye merke til før, med mye dyrere hodetelefoner. 

Har litt lyst å prøve HD800S får å se hva de beste dynamiske hodetelefonene kan gjøre

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Husker jeg brukte rundt 25k i året på lunsj i den gamle jobben jeg hadde!

Får bra hodetelefonoppsett til den prisen! :D

 

Etter jeg fikk HD650 er jeg fått en liten "wake up call". Som de fleste her sikkert vet så betaler man nærmest premium får bedre klarhet & bass. Det er jo et annet lydbilde med Sennheiser så man hører ting forskjellig. Kanskje ting man egentlig ikke har lagt så mye merke til før, med mye dyrere hodetelefoner. 

Har litt lyst å prøve HD800S får å se hva de beste dynamiske hodetelefonene kan gjøre

Tror ikke det er bare du som har lyst å teste et par sånne :p

Jeg kommer nok aldri til å ha råd til å bruke 15000kr på et par hodetelefoner ^^,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...