hølands_gutt Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) fiiO e10K på massdrop nå 69,99$, men vurderer heller å vente å se om enheten SMSL 793II kommer eller O2+ODAC dilemma.... hva tror dere? Endret 27. desember 2015 av hølands_gutt Lenke til kommentar
oOF Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Varm/Mørk er vel det samme. Det betyr at den har litt mindre diskant/treble på noen vis. Ofte ingen siblance (type SSSSSSSSSSSSSS i vokaler) eller fyldig lyd kan også sies og være litt varme. Ah, er ikke det litt lite gunstig å ha varm lyd generelt da? Smak og behag. I lengden foretrekker jeg mer nøytral enn varm lyd. Men X2 er så smoothe, det er finfin lyd i de. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Varm/Mørk er vel det samme. Det betyr at den har litt mindre diskant/treble på noen vis. Ofte ingen siblance (type SSSSSSSSSSSSSS i vokaler) eller fyldig lyd kan også sies og være litt varme. Ah, er ikke det litt lite gunstig å ha varm lyd generelt da? Smak og behag. I lengden foretrekker jeg mer nøytral enn varm lyd. Men X2 er så smoothe, det er finfin lyd i de. Rimelig fornøyd med Audio-GD 29 dac og x2 også Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Varm/Mørk er vel det samme. Det betyr at den har litt mindre diskant/treble på noen vis. Ofte ingen siblance (type SSSSSSSSSSSSSS i vokaler) eller fyldig lyd kan også sies og være litt varme. Ah, er ikke det litt lite gunstig å ha varm lyd generelt da? Smak og behag. I lengden foretrekker jeg mer nøytral enn varm lyd. Men X2 er så smoothe, det er finfin lyd i de. Hva synes du om x2 i forhold til dt770? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Varm/Mørk er vel det samme. Det betyr at den har litt mindre diskant/treble på noen vis. Ofte ingen siblance (type SSSSSSSSSSSSSS i vokaler) eller fyldig lyd kan også sies og være litt varme. Ah, er ikke det litt lite gunstig å ha varm lyd generelt da? Smak og behag. I lengden foretrekker jeg mer nøytral enn varm lyd. Men X2 er så smoothe, det er finfin lyd i de. Rimelig fornøyd med Audio-GD 29 dac og x2 også Det var en litt dyr dac det x) Lenke til kommentar
oOF Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Hva synes du om x2 i forhold til dt770? Mye bedre lyd, for dårlig komfort over lang tid. Nesten i overkant mye bass. 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) X2 lyder fint på heftig utstyr? "Snille" phones gjør ofte det (vokser bra med resten av utstyret). Det samme er jo tilfellet med HD6xx også som tross alt er fornuftig priset sammenlignet med mye annet som blir satt opp på dyr elektronikk rundtom. Kan virke som om jeg må skaffe meg ett par X2 også.... Endret 27. desember 2015 av AveMORphine Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Burde jeg kanskje oppgradere mitt creative soundblaster x-fi hd for å få mere ut av hodetelefonene? Vil jeg merke forskjell ved å oppgradere til feks Asus Essence STX II eller noe slikt? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Burde jeg kanskje oppgradere mitt creative soundblaster x-fi hd for å få mere ut av hodetelefonene? Vil jeg merke forskjell ved å oppgradere til feks Asus Essence STX II eller noe slikt?Da kjøper du heller usb dac Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Noen som vet om en kabel med 3.5mm stikk i hver ende og med mikrofon og fjernkontroll som funker til android? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Burde jeg kanskje oppgradere mitt creative soundblaster x-fi hd for å få mere ut av hodetelefonene? Vil jeg merke forskjell ved å oppgradere til feks Asus Essence STX II eller noe slikt?Da kjøper du heller usb dac Forslag til en bra en? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Vil fiio e17 fungere bra til å gi power til HD650 og X2? Ønsker også gjerne å høre fra dere som har prøvd HD650 hva dere syns Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Noen her som har prøvd å modde sine HD650? Fjerne foamen som er bak driveren osv Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 For de som har interesse av å freshe opp HD650 til å bli nærmere slik lydbildet som regel er i mer moderne hodetelefoner er dette en høvelig ok kompenseringskurve. Den er ikke superfinjustert etter grafrespons men justert etter øre. Kurven får dem til å låte mye mer åpen og direkte og man får bort mellomtone-boostet som gjerne låter litt honky i forhold til nyere hodetelefoner. Har tatt litt i for justeringene, men jeg synes de høres mye bedre ut på lavt til middels volum med denne. Litt som et par nye hodetelefoner gratis Oppløsningen på grafen i bilde er ikke helt optimal siden spennet er så stort, men alle tallene som ligger til grunn for den ligger i bilde. Her er en liten demo på den. Først hører du med kurven. Deretter kommer et lite bip, og kurven blir slått av. Husk at denne er spesialdesignet for HD650, så den kan høres dårlig ut på andre hodetelefoner. Curvecomp_hd650.wav Finnes det noe program som gjør at EQen alltid er på? Feks når jeg ser på youtube osv? Likte den meget godt! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 Er det noen her som kan annbefale noen gode "over ear" hodetelefoner til maks 1000-lappen som i hovedsak skal brukes i samband med iPhone og Spotify? Det er til jente og hun har nok ikke all verdens peiling på hva som er "bra" lyd, men litt "trøkk" og høy nok lyd bør det være. Dem bør også sitte godt på hodet da hun skal bruke dem når hun jogger etc. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Finnes det noe program som gjør at EQen alltid er på? Feks når jeg ser på youtube osv? Likte den meget godt! http://www.head-fi.org/t/649389/a-free-parametric-equalizer-for-windows-vista-7-and-8-that-doesnt-need-asio-or-vst-it-works-inline-at-the-os-level Lenke til kommentar
Opplysningskontoret Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Er det noen her som kan annbefale noen gode "over ear" hodetelefoner til maks 1000-lappen som i hovedsak skal brukes i samband med iPhone og Spotify? Det er til jente og hun har nok ikke all verdens peiling på hva som er "bra" lyd, men litt "trøkk" og høy nok lyd bør det være. Dem bør også sitte godt på hodet da hun skal bruke dem når hun jogger etc. Jeg anbefaler Ultrasone hfi-780 til 1245,-: http://www.procom.no/hodetelefoner/lukket/ultrasone-hfi-780.html Hvis 1000,- er absolutt maks så hadde jeg sett nærmere på Ultrasone dj1 til 995,-, men de har jeg ikke prøvd selv: http://www.procom.no/hodetelefoner/lukket/ultrasone-dj1.html Se denne hvis du er usikker: Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) Finnes det noe program som gjør at EQen alltid er på? Feks når jeg ser på youtube osv? Likte den meget godt! http://www.head-fi.org/t/649389/a-free-parametric-equalizer-for-windows-vista-7-and-8-that-doesnt-need-asio-or-vst-it-works-inline-at-the-os-level Takker, har du en config jeg kan laste ned? På bildet, 1 = Low Pass Filter osv? Endret 29. desember 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Er det noen her som kan annbefale noen gode "over ear" hodetelefoner til maks 1000-lappen som i hovedsak skal brukes i samband med iPhone og Spotify? Det er til jente og hun har nok ikke all verdens peiling på hva som er "bra" lyd, men litt "trøkk" og høy nok lyd bør det være. Dem bør også sitte godt på hodet da hun skal bruke dem når hun jogger etc. Jeg tror at "over ear" og "lukkede" hodetelefoner er en dårlig ide dersom bruksområdet inkluderer jogging, hovedsaklig pga den økte tyngden og isolasjonen fra omgivelsene. Jeg ville heller ha anbefalt min personlige favoritt, Sennheiser PX100: lett, meget god komfort, veldig fin lyd med nok trykk og åpen: http://www.prisjakt.no/product.php?p=499717 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Peace og EqualizerAPo fungerer ikke på USB, men det fungerer på den optisk utgangen på DACen. Jeg skjønner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå