Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 SItter og vurderer på å oppgradere fra mine DT770 pro 80. Hva vil være en verdig oppgradering? T70? Og nei, jeg har ikke råd å kjøpe hodetelefoner som HD800 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 SItter og vurderer på å oppgradere fra mine DT770 pro 80. Hva vil være en verdig oppgradering? T70? Og nei, jeg har ikke råd å kjøpe hodetelefoner som HD800 Phillips x2 er en god oppgradering. Denne er dog åpen. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 SItter og vurderer på å oppgradere fra mine DT770 pro 80. Hva vil være en verdig oppgradering? T70? Og nei, jeg har ikke råd å kjøpe hodetelefoner som HD800 Phillips x2 er en god oppgradering. Denne er dog åpen. Hvordan er Sennheiser HD650 som konkurrent mot x2? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 SItter og vurderer på å oppgradere fra mine DT770 pro 80. Hva vil være en verdig oppgradering? T70? Og nei, jeg har ikke råd å kjøpe hodetelefoner som HD800 Phillips x2 er en god oppgradering. Denne er dog åpen. Hvordan er Sennheiser HD650 som konkurrent mot x2? Akkurat det kan ikkje jeg uttale meg om siden jeg bare har hd700, men x2 er ofte på tilbud til ca 1800kr. Da er Philips Fidelio X2 uslålig til prisen mener jeg. Veldig mange som synes HD650 er veldig bra også. Jeg vet også at det er noen faste i denne tråden som har HD650, så flere uttalelser kommer nok snart X2 er mange hakk bedre på lydkvalitet enn Dt770. Har selv Dt770 80ohm og 32 ohm. Dt770 bruker jeg når det er bråk rundt meg. Som f.eks ungene spiller nintendo wee u 3 meter fra der databula mi er. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) SItter og vurderer på å oppgradere fra mine DT770 pro 80. Hva vil være en verdig oppgradering? T70? Og nei, jeg har ikke råd å kjøpe hodetelefoner som HD800 Phillips x2 er en god oppgradering. Denne er dog åpen. Hvordan er Sennheiser HD650 som konkurrent mot x2? Akkurat det kan ikkje jeg uttale meg om siden jeg bare har hd700, men x2 er ofte på tilbud til ca 1800kr. Da er Philips Fidelio X2 uslålig til prisen mener jeg. Veldig mange som synes HD650 er veldig bra også. Jeg vet også at det er noen faste i denne tråden som har HD650, så flere uttalelser kommer nok snart X2 er mange hakk bedre på lydkvalitet enn Dt770. Har selv Dt770 80ohm og 32 ohm. Dt770 bruker jeg når det er bråk rundt meg. Som f.eks ungene spiller nintendo wee u 3 meter fra der databula mi er. De er ikke ofte på tilbud pga at de suger? >: D Neida, jeg er åpen for å prøve de også, men vil også gjerne da vite hvordan de presterer mot HD serien og eventuelt andre hodetelefoner i samme prisklasse Hva er det x2 gjør bedre enn dt770 synes du? Endret 27. desember 2015 av Enlightened Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 SItter og vurderer på å oppgradere fra mine DT770 pro 80. Hva vil være en verdig oppgradering? T70? Og nei, jeg har ikke råd å kjøpe hodetelefoner som HD800 Phillips x2 er en god oppgradering. Denne er dog åpen. Hvordan er Sennheiser HD650 som konkurrent mot x2? Akkurat det kan ikkje jeg uttale meg om siden jeg bare har hd700, men x2 er ofte på tilbud til ca 1800kr. Da er Philips Fidelio X2 uslålig til prisen mener jeg. Veldig mange som synes HD650 er veldig bra også. Jeg vet også at det er noen faste i denne tråden som har HD650, så flere uttalelser kommer nok snart X2 er mange hakk bedre på lydkvalitet enn Dt770. Har selv Dt770 80ohm og 32 ohm. Dt770 bruker jeg når det er bråk rundt meg. Som f.eks ungene spiller nintendo wee u 3 meter fra der databula mi er. De er ikke ofte på tilbud pga at de suger? >: D Neida, jeg er åpen for å prøve de også, men vil også gjerne da vite hvordan de presterer mot HD serien og eventuelt andre hodetelefoner i samme prisklasse Hva er det x2 gjør bedre enn dt770 synes du? X2 gir mye mere "wide" lydbilde og en del klarere lydbilde generelt. X2 fremhever både diskant og bass mere enn f.eks hd700. X2 virker mere "gøy" å høre på i forhold til dt770. Alltid vanskelig å forklare lyd, men det er ikkje tvil at x2 har bedre lydkvalitet. Helt forskjellig lyd faktisk. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) SItter og vurderer på å oppgradere fra mine DT770 pro 80. Hva vil være en verdig oppgradering? T70? Og nei, jeg har ikke råd å kjøpe hodetelefoner som HD800 Phillips x2 er en god oppgradering. Denne er dog åpen. Hvordan er Sennheiser HD650 som konkurrent mot x2? Akkurat det kan ikkje jeg uttale meg om siden jeg bare har hd700, men x2 er ofte på tilbud til ca 1800kr. Da er Philips Fidelio X2 uslålig til prisen mener jeg. Veldig mange som synes HD650 er veldig bra også. Jeg vet også at det er noen faste i denne tråden som har HD650, så flere uttalelser kommer nok snart X2 er mange hakk bedre på lydkvalitet enn Dt770. Har selv Dt770 80ohm og 32 ohm. Dt770 bruker jeg når det er bråk rundt meg. Som f.eks ungene spiller nintendo wee u 3 meter fra der databula mi er. De er ikke ofte på tilbud pga at de suger? >: D Neida, jeg er åpen for å prøve de også, men vil også gjerne da vite hvordan de presterer mot HD serien og eventuelt andre hodetelefoner i samme prisklasse Hva er det x2 gjør bedre enn dt770 synes du? X2 gir mye mere "wide" lydbilde og en del klarere lydbilde generelt. X2 fremhever både diskant og bass mere enn f.eks hd700. X2 virker mere "gøy" å høre på i forhold til dt770. Alltid vanskelig å forklare lyd, men det er ikkje tvil at x2 har bedre lydkvalitet. Helt forskjellig lyd faktisk. Jeg leste også litt reviews på nettet om X2, klarte ikke å holde meg da komplett gav meg tilbud på dem til 1990 nå nettopp. Så jeg har bestilt dem, samt at jeg bestilte HD650 også tidligere idag, som jeg nå begynner å revurdere pga såpass positive anmeldelser av X2. Mange på nett mener at HD650 visstnok skulle være en av de(om ikke den beste) beste hodetelefonen under 1000 dollar(Dette var selvsagt sagt før X2 kom), og har sett at mange mener X2 er akkurat som HD600/650 bare bedre. Så jeg får jo litt forventninger nå ^^, Hvordan synes du gamingopplevelsen er med x2 kontra 770? Endret 27. desember 2015 av Enlightened Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Liker faktisk best å game med dt770, fordi de har jeg microfon på, og alt blir mere stille rundt meg. ALL lyd utenifra kommer jo inn i x2. Det er negativt. For lydkvaliteten så er vel kanskje åpen et must. Man kan liksom ikkje få alt, uten å ha testet de aller dyreste hodetelefonene som er lukka og er med passiv demping. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Liker faktisk best å game med dt770, fordi de har jeg microfon på, og alt blir mere stille rundt meg. ALL lyd utenifra kommer jo inn i x2. Det er negativt. For lydkvaliteten så er vel kanskje åpen et must. Man kan liksom ikkje få alt, uten å ha testet de aller dyreste hodetelefonene som er lukka og er med passiv demping. Du har nok rett i det. Du bruker kun X2 til musikklytting da? Endret 27. desember 2015 av Enlightened Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) Prøv begge! Men husk at HD650 faktisk skalerer ganske bra -> jo bedre forsterker -> jo bedre lyd. Mens X2 vil ikke kunne få noe nevnverdig bedre lyd av en skikkelig god forsterker. Jeg har HD600 & HD650. HD650 er veldig varm, jeg merker den er litt pirkete på kilden, fungerer ikke med all musikk. X2 er vel mer allsidig her og jeg tror faktisk X2 ville blitt foretrukket av dem fleste, selvom jeg ikke har hørt dem. HD650 er litt unaturlig varme spør du meg, men HD600 mangler bassen og X2 knuser sikkert begge Sennheiserne i bassen. Har ikke hørt X2 enda, venter på tilbud Endret 27. desember 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Prøv begge! Men husk at HD650 faktisk skalerer ganske bra -> jo bedre forsterker -> jo bedre lyd. Mens X2 vil ikke kunne få noe nevnverdig bedre lyd av en skikkelig god forsterker. Jeg har HD600 & HD650. HD650 er veldig varm, jeg merker den er litt pirkete på kilden, fungerer ikke med all musikk. X2 er vel mer allsidig her og jeg tror faktisk X2 ville blitt foretrukket av dem fleste, selvom jeg ikke har hørt dem. HD650 er litt unaturlig varme spør du meg, men HD600 mangler bassen og X2 knuser sikkert begge Sennheiserne i bassen. Har ikke hørt X2 enda, venter på tilbud Jeg har et Creative Soundblaster X-fi HD lydkort som reklamerer med å kunne drive headset intill 330ohm, tror du det vil fungere bra? Har fungert som bare juling med mitt dt770 pro 80. Er det en forsterker som er mye bedre(som forhåpentligvis ikke er så dyr) som jeg burde se på in that case? Kan lite om forsterkere, så her er jeg åpen for forslag! Leser så mye for og mot argumenter på nett om HD650 og X2 at jeg rett og slett bestilte begge, men når folk snakker om "dark" lydsignatur og at det er som et "teppe over lyden" i Sennheiser sitt tilfelle, blir jeg litt engstelig xD Det letteste er vel som du sier og rett og slett prøve begge. Det værste som kan skje, er jo at jeg ikke klarer bestemme meg mellom dem xD Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Ingen tvil at dem har en varm/mørk lyd. Så er man vant til hodetelefoner som har litt diskant så er det litt nitrist i begynnelsen. HD600 er en HD650 - bass + diskant, så dem høres meget naturlig ut men har ikke den bassen HD650 har. Jeg kan ikke så mye om forsterkere men kan vel trygt si at du bør ha noe annet til å drive HD650. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Ingen tvil at dem har en varm/mørk lyd. Så er man vant til hodetelefoner som har litt diskant så er det litt nitrist i begynnelsen. HD600 er en HD650 - bass + diskant, så dem høres meget naturlig ut men har ikke den bassen HD650 har. Jeg kan ikke så mye om forsterkere men kan vel trygt si at du bør ha noe annet til å drive HD650. Jeg håper at den hvertfall kan drive HD650 såpass at jeg får et bilde av lyden de genererer. Er vandt med Beyerdynamic sin ganske kvasse diskant, så blir sikkert noen tårer i starten xD Når du mener jeg bør ha noe annet til å drive HD650, er det pga lavt volum du tenker på da, eller lydkvalitet? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Tenker lydkvalitet. Du vil nok potensielt miste litt av dynamikken osv HD650 kan gi Lenke til kommentar
oOF Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Prøv begge! Men husk at HD650 faktisk skalerer ganske bra -> jo bedre forsterker -> jo bedre lyd. Mens X2 vil ikke kunne få noe nevnverdig bedre lyd av en skikkelig god forsterker. Jeg har HD600 & HD650. HD650 er veldig varm, jeg merker den er litt pirkete på kilden, fungerer ikke med all musikk. X2 er vel mer allsidig her og jeg tror faktisk X2 ville blitt foretrukket av dem fleste, selvom jeg ikke har hørt dem. HD650 er litt unaturlig varme spør du meg, men HD600 mangler bassen og X2 knuser sikkert begge Sennheiserne i bassen. Har ikke hørt X2 enda, venter på tilbud Og det er jo i grunn ikke noe galt med at X2 ikke trenger noen forsterker? Billigere å få bra lyd på. Komforten derimot. Altfor stramt for meg. Nå syns jeg X2 også er i overkant varm lydmessig. Smilefjeskurven er sikkert tilstede der i stort monn. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Det er selvfølgelig positivt ja. Har man råd syntes jeg man like så godt kan kjøpe en litt god forsterker så man kan oppgradere senere eller kunne prøve andre hodetelefoner som krever litt mer. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Prøv begge! Men husk at HD650 faktisk skalerer ganske bra -> jo bedre forsterker -> jo bedre lyd. Mens X2 vil ikke kunne få noe nevnverdig bedre lyd av en skikkelig god forsterker. Jeg har HD600 & HD650. HD650 er veldig varm, jeg merker den er litt pirkete på kilden, fungerer ikke med all musikk. X2 er vel mer allsidig her og jeg tror faktisk X2 ville blitt foretrukket av dem fleste, selvom jeg ikke har hørt dem. HD650 er litt unaturlig varme spør du meg, men HD600 mangler bassen og X2 knuser sikkert begge Sennheiserne i bassen. Har ikke hørt X2 enda, venter på tilbud Og det er jo i grunn ikke noe galt med at X2 ikke trenger noen forsterker? Billigere å få bra lyd på. Komforten derimot. Altfor stramt for meg. Nå syns jeg X2 også er i overkant varm lydmessig. Smilefjeskurven er sikkert tilstede der i stort monn. Hva betyr "varm" lyd? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Varm/Mørk er vel det samme. Det betyr at den har litt mindre diskant/treble på noen vis. Ofte ingen siblance (type SSSSSSSSSSSSSS i vokaler) eller fyldig lyd kan også sies og være litt varme. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Varm/Mørk er vel det samme. Det betyr at den har litt mindre diskant/treble på noen vis. Ofte ingen siblance (type SSSSSSSSSSSSSS i vokaler) eller fyldig lyd kan også sies og være litt varme. Ah, er ikke det litt lite gunstig å ha varm lyd generelt da? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Det er personlig preferanser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå