Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Vel, det lyder riktig imø ;)

 

Men jokes aside, gitaristen i meg elsker T1`s oppløsning og snertenhet. Og jeg bruker de når jeg mikser mitt eget gitarspill (mitt nivå er crap, han er rå....). At det er en bariton gitar kommer også klart frem imø. Det er langt mer kropp og fylde på tonene enn om han hadde lekt seg med en normalt tunet gitar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD 700 er totalt forskjellig fra X2 og i mine ører bedre. X2 har bedre bass, men jeg foretrekker HD 700 totalt. Det er også verd å nevne at jeg syntes jeg hørte at HD 700 fikk litt mer bass etter at jeg hadde brukt dem en god stund. Men det kan like gjerne være at jeg har tilvent meg lydsignaturen på dem.

 

Men komforten på HD 700 er fullstendig overlegen X2 etter mitt hode, det var hovedgrunnen til at jeg solgte mine.

Lenke til kommentar

HD 700 er totalt forskjellig fra X2 og i mine ører bedre. X2 har bedre bass, men jeg foretrekker HD 700 totalt. Det er også verd å nevne at jeg syntes jeg hørte at HD 700 fikk litt mer bass etter at jeg hadde brukt dem en god stund. Men det kan like gjerne være at jeg har tilvent meg lydsignaturen på dem.

 

Men komforten på HD 700 er fullstendig overlegen X2 etter mitt hode, det var hovedgrunnen til at jeg solgte mine.

 

For meg er også hd 700 total overlegen på komfort i forhold til x2. X2 er ganske gode på, men de presser litt og er litt tunge. Hd 700 er sykt lette i forhold og presser ingen ting. Mine utstående ører får være i fred med hd700 :p

 

Virker som om vi er rimelig enig i hd700 vs x2 :)

 

Ser kanskje ut som om x2 er ræva i forhold når vi skriver, men det er det altså ikkje :D

Lenke til kommentar

... det kan like gjerne være at jeg har tilvent meg lydsignaturen på dem.

Oh yes. Referansen endrer seg fort og er en vanesak. Har f.eks HD650 koblet til synthene. CAL! på nettbrett og telefon og X1 til TV som igjen har alle konsollene og alt funker "normalt" til sitt bruk, tross forskjellige lydprofiler.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra LCD 3 og X til Philips Fidelio X2 pga. den "ekstreme" vekten til LCDene. Lydmessig var det en liten nedgradering men ikke mer enn jeg kan leve med. X2 lyder som en moderne variant av HD600/650, dvs. varm lydsignatur men med litt mer "energi" i topp og bunn.

Jeg har brukt HD650 professjonelt i mange år men etter X2 kom i studio, får HD650 lite hodetid :)

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Alt er relativt. HIFIMAN og LCD er tungvektere i forhold til X2. Har prøvd og hørt Shure SRH 1540.

Meget bra hodetelefon, lyd og komfort helt på topp, men i en litt annen prisklasse og en annen konstruksjonstype (lukket over øret ~ litt mindre lydscene/rom enn åpne over øret).

X2 får man ned i ~1700,- på salg.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Vekten er ikke det største problemet med Audeze for min del.

Men det gnager i hodebunnen. Hifiman har jeg ingen problem med.

 

Nå henter jeg ny forsterker om 30 min! Woo Audio WA6-SE! :D

Den kan nok aldri drive HE-6, men tror ikke jeg skal ha HE-6 lengre... 

Det er som Bar1 sier, man kan leve med forskjellene, da dem ikke er så store. 

Hvertfall ikke med min musikksmak. 

Håper den egner seg bra til HD600/650 eller X2! 

 

Nå har jeg ikke hørt dynamiske hodetelefoner enda, men regner med det største forskjellen er klarheten, og ikke minst bassen. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Stemmer!

Jeg kunne bare ikke motstå fristelsen av å prøve Woo audio! :D

 

Men nå har jeg tydeligvis et problem...

Tror det er kabelen til HE-6. Den vil kun spille i den ene kanalen, altså kabelen som skal i "right". 

Får jeg får lyd visst jeg bruker "left" i høyre kanal. 

 

Kjøpte du de som var til salgs på hifisentralen.no eller? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...