Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duet.no har hatt dac'en min i 2.5 måned nå...

Og de ignorerer meg :S

Fan så kjipt. Vil ha Asgard'en min opp å gå igjen.

Det er så kjip lyd fra hovedkortet mitt.

Nesten så eg vurderer å drite i det og kjøpe ny.

Schiit Modi 2 uber kanskje? :p

Så det er ikkje bare Audio-gd som har problem altså :p

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt noe slikt måtte noen ha bygd det for meg.

Så da er det nesten like greit å kjøpe Schiit :p

Jau, men AMB er litt av den ekstreme DIY typen. Alt må gjøres fra scratch (til og med SMB lodding).

Jeg begynte med "duplo diy" -> Icepower moduler (Kun lodding av kontakter). Deretter "lego-diy" -> Twisted Pear Audio Buffalo DAC (alle SMD komponenter montert). Så nå frister det litt med "techno-diy" :p

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Duet.no har hatt dac'en min i 2.5 måned nå...

Og de ignorerer meg :S

Fan så kjipt. Vil ha Asgard'en min opp å gå igjen.

Det er så kjip lyd fra hovedkortet mitt.

Nesten så eg vurderer å drite i det og kjøpe ny.

Schiit Modi 2 uber kanskje? :p

Så det er ikkje bare Audio-gd som har problem altså :p

Hører generelt veldig sjelden om problemer med schiit sine produkter.

Sjefen for schiit har også nevnt flere ganger i bloggen at de får veldig lite produkter inn på rep.

Dacen fungerte helt fint i 2år før den døde plutselig... Mye hardware som har død hos meg i år :S

Lenke til kommentar

Herre min hatt! Fikk ny dac, da den andre var DOA. Audio-dg 29 ble det, da 28 var utsolgt. Nå var det liv i musikken gitt! Bakdelen er at jeg nå hører forskjell på dårlig kvalitet streaming/mp3 og god kvalitet  :wee:

Har nå bare testa dt770pro 80 ohm og Phillips x2 :love: .  Edit: Dt770 høres ut som søppel i forhold til x2 med dac! Utrolig hvor mye mere detaljert og og fyldig det låter. Det er bare mer av alt. Var langt ifra så stor forskjell med hovedkort dac/amp på Rampage V x99.

Blir testing av mine HD 700 senere, må jo høre noen timer.

Takk igjen for mange tips og triks!

Edit 2: Kan fortelle at Phillips x2 og Sennheiser HD700 lyder HELT forskjelig! Er det mulig med slik stor forskjell  :eek:

Ingen er dårlig så det er sagt, bare sykt forskjellige.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

I det siste har jeg stort sett holdt meg til å bruke Custom one pga den mekaniske bass justeringsmuligheten.

Det er såpass mye musikk som pga dynamisk kompresjon har godt av mer trøkk i bunn. Jeg håper mer påkostede løsninger vil komme med lignende system, da de 4 trinnene gir en veldig god og enkel måte å tilpasse lyden on the fly.

På gode innspillinger er det fort gjort å bytte til T1 eller HD650. Har Custom one koblet til på hodetelefonutgangen på Musiland monitor 03us og T1/HD650 koblet til Lovely cube (også koblet til 03us via phono utgangen). Så det er fort gjort å bytte ;)

Lenke til kommentar

I det siste har jeg stort sett holdt meg til å bruke Custom one pga den mekaniske bass justeringsmuligheten.

Det er såpass mye musikk som pga dynamisk kompresjon har godt av mer trøkk i bunn. Jeg håper mer påkostede løsninger vil komme med lignende system, da de 4 trinnene gir en veldig god og enkel måte å tilpasse lyden on the fly.

På gode innspillinger er det fort gjort å bytte til T1 eller HD650. Har Custom one koblet til på hodetelefonutgangen på Musiland monitor 03us og T1/HD650 koblet til Lovely cube (også koblet til 03us via phono utgangen). Så det er fort gjort å bytte ;)

Har beyerdynamic T1 mere bass enn Sennheiser Hd700? 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har beyerdynamic T1 mere bass enn Sennheiser Hd700? 

Nizzen!

Jeg forlanger mer lytteintrykk med X2, DT770 & HD700!

Får besøk av noen HD600 til uken, så visst jeg ikke liker dem bestiller jeg X2. 

Til gaming da, med modmic

Alle skal få :p

Akkurat i dag; Synes HD700 har litt lite bass, men den spiller veldig nøytralt. Den fremhever verken bass eller diskant. Kan dette kalles litt flatt? :D Kan også virke som om det er slik musikken ER, slik den spilles.

X2 fremhever både bass og diskant virker det som. Diskanten blir nesten litt for lys og for heftig når jeg hører på Hardstyle  og rock som AC/DC  :green: X2 virker litt kulere å høre med til tider. Den rocker opp musikken.

Bytte frem og tilbake mellom X2 og hd700 er som å få sjokk hver gang. Høres ikkje ut som samme musikken engang.

Nå er jeg kanskje verdens dårligste til å forklare hva jeg hører men...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg tror T1 har litt mer i bunn enn HD700, men jeg har ikke hørt de. Har dog hørt at andre mener de er litt slanke i bunn.

Bruksområdet er nok ganske likt though. Best på akustisk musikk, om det er rock eller klassisk får bli opp til enhver.

På pop, rock elektronisk musikk etc, så faller valget stort sett på C.1pro eller HD650 på gode innspillinger. T1 på moderne Dreamtheater utgivelser høres ut som om alt i lydbildet blir plukket opp av John Petrucci`s gitar pickup. Mens Awake albumet er kult også på T1.

Edit: Perfekt T1 materiale

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...