Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nok ikke vært mistet i bakken, men har derimot vært brukt nesten hver dag i +-3år. 

 

Ser omtrent slik ut http://i.imgur.com/tKyzOVU.jpgpå høyresiden, og en påbegynt sprekk på venstresiden. 

 

Er vel forsåvidt ingen garanti på at de erstatter verken hodetelefoner eller delen. Når man søker retur må man sende produktet inn for "inspeksjon" først. Om de ikke godtar returen må du selv dekke frakten tilbake ellers blir de kastet. 

Da fikk jeg endelig hodetelefonene mine tilbake etter godt over en måned med venting.

 

Må si at jeg er litt skuffet over Komplett. Siden komplett aldri oppdaterte status på retursiden så jeg meg nødt til å ringe dem et par ganger for å finne ut hvor det ble av hodetelefonene og hva de valgte å gjøre med dem.

De første 2 gangene jeg ringte virket det ikke som komplett kundeservice engang visste hvor det var blitt av dem eller at de i det heletatt hadde mottatt dem. Etter ca 4 uker inn i retursaken ringte jeg på nytt og fant da ut at de var blitt sendt til reparasjon, men ingen visste hvor de var blitt sendt eller når jeg kunne forvente å få dem tilbake. Ble lovet av kundeservice at de skulle følge meg opp å ta kontakt når de fant ut noe mere, men det skjedde aldri.

Etter ca 6 uker inn i returprosessen dukker det opp en mail der jeg ble informert om at de er sendt i retur etter rep hos Njål.

Synes de burde bli litt bedre på å oppdatere status på retursiden så hadde man sluppet å ringe for å finne ut hva status er. Enda nå så står status hos komplett som "Vare mottatt fra kunde, under behandling" enda jeg sitter med hodetelefonene på hodet. 

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg vil tro det ikke er den beste dac for dine headphones (som også er litt hard i toppen). ESS9018 baserte DAC`s må ha sinnsyke powersupplies for ikke å skrike i toppen. I disse dager hvor all musikk er mer eller mindre ødelagt av digital kompresjon (som får alle instrumenter til å høres ut som de skriker) kan det bli litt mye.

 

Jeg har ikke testet Audio GD versjoner av ESS9018 men har likt lyden i deres dac`s basert på WM8740/8741 på mine BD DT770 - 80 og T1. Desverre har jeg opplevd at de går i stykker altfor fort. Det er trolig en annen byggekvalitet på den dac du nå har kjøpt, men de rimelige Audio GD`ene blir svinvarme og kondensatorene er ikke ratet for høy nok temp (pang sier det når en kondensator popper....).

Lenke til kommentar

Har en Audio-GD NFB-28 2015 Dac på vei. Er dette en bra dac tro? Skal brukes til dt770 80 ohm, og mmx300 32 ohm. Mulig også x2.

 

Er dette en tabbe, eller :p

Tabbe? Hehe, det er jo så nært snop som man kan komme. Skal du opp på potensialet dens må du snarest skaffe deg råere headphones.

:)

Lenke til kommentar

 

Har en Audio-GD NFB-28 2015 Dac på vei. Er dette en bra dac tro? Skal brukes til dt770 80 ohm, og mmx300 32 ohm. Mulig også x2.

 

Er dette en tabbe, eller :p

Tabbe? Hehe, det er jo så nært snop som man kan komme. Skal du opp på potensialet dens må du snarest skaffe deg råere headphones.

:)

 

 

Det er den første hodetelefondacen jeg har kjøpt i mitt liv, så jeg har ikkje peiling  :blush:

 

Hva ville du valgt av åpne hodetelefoner for under 10 000kr tro?

 

Liker best å bruke lukka når jeg er med dataen, fordi da slipper jeg litt av maset rundt  :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg valgte Sennheiser HD800, men det avhenger jo av smaken din. Audeze LCD-2 er også et valg. Men begge disse to ligger tett opp under 10k. Hvis du ser etter billigere enn det kan jo du se på Sennheiser HD600/HD650, Berydynamic T90 osv. Anyway, hvis du forteller hva du foretrekker blir det mye lettere å anbefale.

Lenke til kommentar

Jeg valgte Sennheiser HD800, men det avhenger jo av smaken din. Audeze LCD-2 er også et valg. Men begge disse to ligger tett opp under 10k. Hvis du ser etter billigere enn det kan jo du se på Sennheiser HD600/HD650, Berydynamic T90 osv. Anyway, hvis du forteller hva du foretrekker blir det mye lettere å anbefale.

 

Har hatt Dt770 pro 80ohm siden 2006 og bruker også mmx 300 32 ohm, så har liksom ikkje hatt noe annet :)

 

Vet kanskje ikkje helt hva jeg foretrekker :p Kanskje noe med litt ekstra god trøkk i. 

Lenke til kommentar

 

 

Har en Audio-GD NFB-28 2015 Dac på vei. Er dette en bra dac tro? Skal brukes til dt770 80 ohm, og mmx300 32 ohm. Mulig også x2.

 

Er dette en tabbe, eller :p

Tabbe? Hehe, det er jo så nært snop som man kan komme. Skal du opp på potensialet dens må du snarest skaffe deg råere headphones.

:)

 

 

Det er den første hodetelefondacen jeg har kjøpt i mitt liv, så jeg har ikkje peiling  :blush:

 

Hva ville du valgt av åpne hodetelefoner for under 10 000kr tro?

 

Liker best å bruke lukka når jeg er med dataen, fordi da slipper jeg litt av maset rundt  :whistle:

 

Ville ikke kjøpt lukket, jeg har ennå til gode å få samme lydkvalitet der som med åpne. PS. Har ikke hørt alle lukkede og kan sikkert bli overrasket fortsatt. ;)

Ville kjøpt brukt.

Sennheiser HD800 er verdt en lytt. For min del ble de litt for mye frempå, men svært fascinerende lyd. Ingenting dekkes til med dem. Vender stadig tilbake til HD650 som jeg har beholdt, til tross for mange spennende tester. Kanskje HD700 kan være en mellomting, men de husker jeg for dårlig. Kun hørt en gang.

Med litt flaks finner du Stax på brukten. Noen av dem har et eventyrlig lydbilde (elektrostater). Ulempen er ofte proprietære plugger og forsterker en må ha.

Philips X2 bør du høre, mye god lyd i forhold til pengene (ca 2700kr). Samme prisforhold på Sennheiser HD650.

Lenke til kommentar

Jeg ble spesielt imponert over power / kontroll med Audio GD.

 

Balansert drift (4pin / 2x3 pin XLR):

9500mW / 25 ohm
8000MW /  40 ohm
 3500MW  /  100 ohm
1200MW / 300 ohm
600MW  /  600 ohm

 

Ubalansert drift (3pin jack):

3600mW / 25 ohm
2500mW / 40 ohm
1100mW / 100 ohm
400mW / 300 ohm
200mW / 600 ohm

 

Skal kunne dra det meste av headphones ;)

Jeg ville nok valgt en modell med avtagbar kabel for å enkelt kunne bytte til balansert drift.

 

Har du noen venner som har headphones du kunne testet?

 

Edit: Massdrop av Fostex TH-X00 om du kunne fått tak på de ville nok vært en sterk kandidat

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Beyerdynamic T90 da? Hvordan er denne i forhold til hd650.

Utifra beskrivelser jeg kan huske er den nok luftigere og mer detaljet enn HD650. Sistnevnte er virkelig varm, på bekostning av at noen vil mene den blir sløret. Kommer litt an på musikken en skal spille. Stort sett fornøyd med 650, men merker at jeg skulle hatt noe mer med punch og liv til en del musikktyper.

Lenke til kommentar

Jeg bruker HD650 mer enn jeg bruker T1...

 

T1 er konge på gode innspillinger, men for avslørende på alt annet. T90 vil nok også bli for hard for mange moderne innspillinger, mens HD650 kan mangle litt trøkk for enkelte musikktyper.

 

Jeg ville begynt med HD650, og deretter eventuelt supplert med en BD tesla modell.

ESS9018 DAC`er er alt annet enn tilslørt og vil med de kraftreservene audio gd har i ampen sparke liv i HD650, T70/T90 + ESS9018 kan bli litt vel mye detaljer for mye musikk...

Lenke til kommentar

Noe fra Hifiman kanskje? 

De kan være litt skarpe i diskanten da, er derfor man må modde Hifiman HE-6. 

Men vet ikke hvordan HE-560 & HE-400i er. 

 

Men da får du den velkjente planar-magnetiske krystallklare lyden og dype bassen. 

 

EDIT: Er jo noen LCD-2 på Finn.

Men alt for dyre, så prut. 

Dessutten er dem ikke så komfertable, men Audeze kommer med nytt hodebånd (Det LCD-4 har). 

Vil koste 200 dollar om jeg ikke husker feil

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg, ville jeg prøvd Fidelio X2 først. Ikke altfor dyr og en betydelig oppgradering fra X2 lydmessig. Ang. komfort så er Shure SRH 1540 og Sennheiser HD 700 totalt overlegen både X2 og DT 770. HE560 hadde også bra lyd, men strammet for mye på hodet mitt-. Men pr i idag bruker jeg HD 700 og SRH 1540 og er godt fornøyd med dem. 

 

Mitt neste par med hodetelefoner tror jeg blir Sennheiser HD 800s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...