LarsP Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Gungnir multibit? 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Oioi! Heftig! Har lyst på Gungnir Multibit eller Yggdrasil selv. Hvilke hodetelefoner har du igjen? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Audeze LCD-2, men det er også bare midlertidig. Har et par Ether-C på bestilling fra MrSpeakers. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Interessant! Hvorfor lukket? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Rett og slett fordi jeg nå deler kontorplassen sammen med samboeren min. Noen ganger er det greit å kunne være litt i sin egen verden med musikken (mekaniske tastatur bråker noe infernalsk). Når det kom til lukkede hodetelefoner er det ikke så veldig mye å velge mellom og siden jeg allerede er en smule lei av komforten til LCD-2, så var LCD-XC utelukket. Jeg tror Mjolnir2/GungnirMB vil være et endgame setup for min del og da er det ikke utenkelig at jeg kjøper et sett med åpne hodetelefoner en gang i fremtiden dersom jeg savner noe i Ether C. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Det finnes ikke noe endgame.... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Hmm... Kjøpte TJC Push-Pull Calculator på impuls, for å kjapt sjekke om en veldig enkel circlotron med 6H30PI kunne fungere til T1. Frister litt med rør igjen... Høres det lite ut med følgende? 8.7V og 70mW i 600ohm, 18 df 11.7v og 50mW i 1400ohm, 32 df Har lest for mye om Mjolnir / Mjolnir 2 i det siste, derfor havnet tankene i retning circlotron. Fin og enkel topologi. Vet at en Mjolnir 2 kunne vært endgame her også. Men det virker nesten for enkelt å oppgradere dit, og bli fornøyd. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Det finnes ikke noe endgame.... 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Ta en titt på klasse A stereoforsterkere. First Watt/Pass Labs skal være fantastisk med både HD800 & Audeze også. Har ikke hørt mine LCD-3F med First Watten, da jeg har pakket dem ned å rengjort dem for salg. Men jeg tror nok den gruser Mjolniren min. EDIT: First Watt F6 gir jo bare maks 3,3W @ 50ohm. Men det har vel noe med voltage svingningen såvidt jeg har forstått, som gjør at den driver HE-6 til nye høyder! Endret 23. september 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Kjøpte ikke du Yggdrasil? Har du fått den? Ikke hørt et pip om denne ennå; så venter fortsatt i spenning. Forhandler er jo historisk sløv med å gi oppdatering på status også. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Noen som vet hvor man kan få tak i XLR shorting plug? Pass Labsen min er på postkontoret, men så leste jeg nettopp i manualen at RCA og XLR er parallellkoblet eller noe, slik at man må bruke en XLR shorting plug. Dette har forrige eier selvfølgelig tustet bort. Er slike små U-formet XLR greier. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 XLR shorting plug? http://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/80979-xlr-shorting-plug.html Tror du har fått løst problemet ditt ... Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Jepp! Men dem får jeg ikke før 1-2 uker. Og så lenge klarer jeg meg ikke uten lyd. Men får vel kjøpe noe kobbertråd eller messingtråd å lage selv. En XLR pin er vel sånn 2mm tykk? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Dette kan du vel fikse enklest med en binders. Hvis du bøyer den så det ikke blir skarpe kanter slipper du å få skraper i eventuell plettering. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 (endret) Ja, jeg er veldig rett får å skade utstyret da. Men tykkelsen burde ikke ha så veldig mye å si? Visst man gjør som du sier å lager en U-formet Endret 24. september 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Jeg ville bare bøyd den som en n og passet på at de to endene er bøyd innover. Så kan du la hele konstruksjonen stå i spenn inni XLR-hullene når du monter den, så får du grei kontakt. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Tror jeg heller hadde brukt noen cm ledningkabel, får jo sikkert sponsa 5cm på hvilken som helst sjappe. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Ørten måter å gjøre det på, og alle virker så lenge det blir god nok kontakt. Det er ikke rare effekten som går igjennom og kontaktflatebehovet er minimalt bare det er stabilt, noe materialspenningen er bra nok til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå