Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(...)

Det er nok delte meninger, men tør gjette på at de fleste foretrekker en åpen hodetelefon så lenge det er stille i lokalet. Jevnt over er det nok lettere å få en åpen hodetelefon til å høres bra ut med de begrensningene hodetelefonen i seg selv fører med seg.

Fant en artikkel som kommer en del innpå forskjellene mellom 1540 og 1840:

http://everythingaudionetwork.blogspot.no/2014/09/audiophile-headphone-review-shure.html

Kort fortalt har 1540 mer bass og mindre diskant, 1840 er "omvendt". Har likevel en følelse av at åpne hodetelefoner ofte gir mer "trøkk" selv om det vitterlig er mindre bass, uten at det er så lett å forklare. Musikk har likevel en tendens til å høres langt mer naturlig ut.

Med mindre du har et visst sammenligningsgrunnlag er det vanskelig å anbefale uten å ha hørt begge. Akkurat ønsket om hodetelefoner med litt ekstra fylde i bunnen er litt interessant i en prisklasse dominert av relativt nøytrale hodetelefoner. SRH1840 er blant dem. Audeze og Hifiman er kanskje interessante alternativer om det ikke lengre er "enten-eller" blant de to Shure-modellene og litt mørkere lyd er ønskelig.

Lenke til kommentar

(...)

Det er nok delte meninger, men tør gjette på at de fleste foretrekker en åpen hodetelefon så lenge det er stille i lokalet. Jevnt over er det nok lettere å få en åpen hodetelefon til å høres bra ut med de begrensningene hodetelefonen i seg selv fører med seg.

Fant en artikkel som kommer en del innpå forskjellene mellom 1540 og 1840:

http://everythingaudionetwork.blogspot.no/2014/09/audiophile-headphone-review-shure.html

Kort fortalt har 1540 mer bass og mindre diskant, 1840 er "omvendt". Har likevel en følelse av at åpne hodetelefoner ofte gir mer "trøkk" selv om det vitterlig er mindre bass, uten at det er så lett å forklare. Musikk har likevel en tendens til å høres langt mer naturlig ut.

Med mindre du har et visst sammenligningsgrunnlag er det vanskelig å anbefale uten å ha hørt begge. Akkurat ønsket om hodetelefoner med litt ekstra fylde i bunnen er litt interessant i en prisklasse dominert av relativt nøytrale hodetelefoner. SRH1840 er blant dem. Audeze og Hifiman er kanskje interessante alternativer om det ikke lengre er "enten-eller" blant de to Shure-modellene og litt mørkere lyd er ønskelig.

Kan da med glede informere om dagens innkjøp. F A N T A ST I S K lyd

2h88nqw.jpg

Lenke til kommentar

Særdeles fornøyd hittil. Shure 1540 er virkelig fantastisk. Meget behagelig på hodet, og ren lyd. Får nå "trøkket" som jeg savnet med Momentumene. Har nok endel å si at jeg kjører med DAC nå. Nei, dette var virkelig en annen verden.

Lenke til kommentar

Hvordan er dem med høyere volum? Dem skal ifølge innerfidility bli litt bloaty, noe som kanskje er litt typisk lukkede hodetelefoner

Kan ikke maxe volumett nå. Kjører ca 50% på Dacen..da blåser det godt inni her. Synes bassen er dyp, ikke noe som kan minne om bloaty mener nå jeg. 

Endret av baltazbot
Lenke til kommentar

Noen som har testet den nye fra Pioneer, SE Master1?

Sparsomt med hype på denne, så det er nok ikke en massemarkedsgreie de satser på. 5-85000 Hz frekvensrespons og keramikkbelagte elementer for å beholde stivhet og letthet. Er vel designet for studio i referanseklassen siden de har samarbeidet med AIR Studios, så den kan vel sammenlignes med Stax SR-009, Sennheiser HD800 og Audeze LCD-3. Hadde vært morsomt å fått hørt på den, men den er nok ikke standard i sortimentet til så alt for mange forhandlere. Er vel noe som bestilles på forespørsel med mindre man bor svært sentralt.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg er misunnelig. Håper du blir skikkelig misfornøyd om en måned og vil selge dem til meg  :D

Mulig du får det som du vil....

Vel...jeg opplever endel støy i klokkene når jeg ikke har noe musikk på. Starter jeg en oppgave som frks åpne Chrome, Min datamaskin, klikker på en artikkel på nett "hører" jeg liksom maskinen jobbe. Sånne ørsmå digitale lyder lixom. Forbaska irriterende. Prøvde å koble klokkene rett på lydkortet i maskinen, da var det borte. Men kjører jeg via DACèn (USB) kommer dette suset. HJar også prøvd å skifte USB utgang fra USB 3.0 til 2.0 i fronten..ingen ting skjedde...MÆÆÆÆH!

Lenke til kommentar

Skaff deg en powered usb hub og prøv gjennom den. Eller så prøver du å koble pcen i en strømkrets som ikke er belastet ellers.. Mest sannsynlig opplever du støy på USB-busen til hovedkortet som kan forplante seg fra strømnettet. Det kan også tyde på dårlig PSU, ihvertfall dårlig +5V som USB bruker.

Schiit Wyrd(En USB-port med eget strøminntak) er en enhet som også kan løse dette problemet, om du er interessert i å betale 99$ for å fikse problemet da.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Skaff deg en powered usb hub og prøv gjennom den. Eller så prøver du å koble pcen i en strømkrets som ikke er belastet ellers.. Mest sannsynlig opplever du støy på USB-busen til hovedkortet som kan forplante seg fra strømnettet. Det kan også tyde på dårlig PSU, ihvertfall dårlig +5V som USB bruker.

Schiit Wyrd(En USB-port med eget strøminntak) er en enhet som også kan løse dette problemet, om du er interessert i å betale 99$ for å fikse problemet da.

Takk for svar. Jeg koblet maskinen rett i veggen, bort fra grenen med flere uttak. Hjalp lite. Mulig jeg må på et annet uttak. Slik det er nå er det umulig å ha klokkene på uten musikk. Alt for mye støy. Hører jo hvert eneste klikk/oppgave jeg gjør. IKKJE BRA!

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. En USB hub hjelper ikke i det hele tatt. Det som hjalp mest var å koble PCen direkte i uttaket fra veggen, også ha amp/dac på en egen padde. Var nok til at jeg ikke behøver å kjøpe en Wyrd.

Forsvant denne støyen av dette? Nå du mener "padde", er det egent strømuttak? 

Lenke til kommentar

Padde = grenuttak. 

For min egen del hjalp det veldig mye. 

Prøvd en USB hub som fikk strøm fra veggen, det hjalp ingen verdens ting.

Visst ikke det hjelper å kable om så tror jeg nesten Wyrd bør prøves. Ellers må du vel kjøpe en ny DAC som har galvanisk skille eller hva de kaller det

Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å identifisere akkurat hvilken del av strømnettet som er problemet. Kan godt hende det er USB-busen på hovedkortet som er fucked, PSU sin +5v(mest sannsynlig her problemet ligger, kan enkelt testes med et multimeter) som fusker, dårlig strømpadde eller mye annet. En powered USB-hub er det enkleste alternativet å prøve etter at du har byttet til en stikkontakt på en anen krets(se neste paragraf). Det negative er at man sikkert må putte noen hundrelapper inn i en USB-hub før man får noe som retter ut strømsignalet godt nok(Wyrd er da noe som garantert(liberal bruk av garantert) vil fungere.)

BMWcoupeftw hadde mest sannsynlig en dårlig strømpadde, eller hadde mye koblet i den og var veldig heldig akkurat her. Trolig er nok ikke dette problemet for deg, batazbot, og du må nok finne et annet uttak i huset ditt som ikke går på en belastet krets. Med belastet krets mener jeg da på at kjøleskap, tv, stereo og annet elektronisk utstyr går på samme sikring uttak i strømskapet ditt.

Lenke til kommentar

Det er veldig vanskelig å identifisere akkurat hvilken del av strømnettet som er problemet. Kan godt hende det er USB-busen på hovedkortet som er fucked, PSU sin +5v(mest sannsynlig her problemet ligger, kan enkelt testes med et multimeter) som fusker, dårlig strømpadde eller mye annet. En powered USB-hub er det enkleste alternativet å prøve etter at du har byttet til en stikkontakt på en anen krets(se neste paragraf). Det negative er at man sikkert må putte noen hundrelapper inn i en USB-hub før man får noe som retter ut strømsignalet godt nok(Wyrd er da noe som garantert(liberal bruk av garantert) vil fungere.)

BMWcoupeftw hadde mest sannsynlig en dårlig strømpadde, eller hadde mye koblet i den og var veldig heldig akkurat her. Trolig er nok ikke dette problemet for deg, batazbot, og du må nok finne et annet uttak i huset ditt som ikke går på en belastet krets. Med belastet krets mener jeg da på at kjøleskap, tv, stereo og annet elektronisk utstyr går på samme sikring uttak i strømskapet ditt.

Takk for svar. Jeg skal prøve å koble maskinen inn på et annet strømuttak. Nå er jo kontoret her jeg sitter forholdsvis lite belastet vil jeg si. Kun èn PC, to skjermer og en DAC på uttaket. Men mulig dette er nok. Jeg kan gjøre/betale litt penger for å slippe denne støyen...På DACèn har jeg en bryter som kan kobles til "Line". Er dette noe som hadde løst saken, evt en annen DAC som kjører optisk?

Lenke til kommentar

Denne du snakker om?

http://www.amazon.com/Schiit-SCH-16-Wyrd-USB-Decrapifier/dp/B00LFVMC9U

Er jo dritt å bestille om dette skulle være fiasko....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...