Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Bruker Xperia z2 som mobil kilde, den har innebygget EQ. BT med APTX LL var litt fristende på SB E5, men ser ikke helt bruksområdet... streamer som regel rett fra mobil hvis jeg bruker BT headset. Det måtte ev være for å streamer til fremtidige trådløse høyttalere, men da ville jeg heller hatt proprietær protokoll for bedre kvalitet.

Prøvde en software EQ til Windows som jeg aldri fikk til å funke, synes det var mye knot. Skal teste den dere anbefaler.

Er Fiio 11k en fornuftig arvtaker til E7? Forvirrende med alle modellene deres.

EqualizerAPO er kun et script/cli program. Last ned [http://sourceforge.net/projects/peace-equalizer-apo-extension/] og putt filen i config mappen i root mappen til EqualizerAPO. Da blir det lettere å endre på filtre, osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et par Beyerdynamic hodetelefoner, DT770 Pro 250 ohm, som jeg bruker på stasjonær pc, men har de siste dagene begynt å lure på om jeg skal gå til innkjøp av en forsterker. Mest fordi lyden jeg har nå er ganske døv, pga hovedkortet, men også fordi jeg hadde en forsterker før som døde etterhvert, og har da lyst på dette igjen. Det jeg da lurer på er om noen her har noen tips til en bra forsterker, gjerne maks 1,5k prisklasse, og helst en jeg ikke trenger å montere inn i pcen, men kobler til med kabel... Alle tips og erfaringer tas imot!

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i HE-560.

Etter å ha eid LCD-2 en stund begynner jeg å bli litt lei.

Hørte HD800 på soundgarden, dog ikke med skikkelig forsterker, men det er gøy å få en annen lyd som i bunn å grunn er bedre :D

HE-560 er jo en hodetelefon som har litt av alt igrunn

Med stor sannsynlighet har jeg et sett HE-560 på vei snart.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i HE-560.

Etter å ha eid LCD-2 en stund begynner jeg å bli litt lei.

Hørte HD800 på soundgarden, dog ikke med skikkelig forsterker, men det er gøy å få en annen lyd som i bunn å grunn er bedre :D

HE-560 er jo en hodetelefon som har litt av alt igrunn

Med stor sannsynlighet har jeg et sett HE-560 på vei snart.

Grattis!

Er redd mine ører er litt for store for hifiman... 

Lenke til kommentar

Det spørs selvsagt hva man sammenligner med :)

Fiio E12 sammenlignet med Hegel Super USB: http://www.soundgarden.no/hegel-super-usb-dac-med-hodetelefonforsterker-solv.html

Jeg vet at den første er portabel med batteri, men er det noen forskjell i lydkvalitet? Har tenk å bruke med Sennheiser HD600 på min Samsung Note 4. Trenger jeg i det hele tatt hodetelefonforsterker? Jeg har konvertert hele musikkbliotek mitt til Flac, så hadde vært fint få mest mulig ut av det.  :)  Er helt grønn på området, er vant til Denon øreplugger og mp3.

Endret av nilsch
Lenke til kommentar

Hvis du vil ta vare på hørselen din og spille halvhøyt på max volum er det helt greit å bruke HD600 direkte i hodetelefonutganger på bærbare tablets/smartphones, men dette er en hodetelefon som du som regel får litt igjen på med å bruke en god DAC/amp hvis du er ute etter detaljer. Mye ligger i den subjektive oppfattelsen din og forventniger, og man konsentrerer seg gjerne ekstra når man skal teste ut i tillegg så hele greia blir egentlig litt bingolotto om en ikke blindtester. Vi reagerer helt ulikt når vi blander inn forventninger. Er bare å teste ut forskjellige løsninger og se hva du synes. Primært sett kjøper du deg ekstra volum og litt bedre lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å tilegne meg ett eksemplar på en eller annen måte. Mtp hvor omstridt de synes å være skulle det da være mulig å se de syns jeg. Spesielt siden jeg fortsatt har lyst på ett.par :).

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Akkurat nå er budsjettet noe overskredet og en skikkelig hodetelefonforsterker skal prioriteres først. Og Shure SRH1540. Pengebruken har eskalert noe det siste halve året...

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...