vidor Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Når det er sagt så bruker jeg i dag Sennheiser HD700 og er nok farget av det. Ja, det er kanskje en aldri så liten forskjell der Sennheiser HD700 har en grei bass, men den dominerer overhodet ikke lydbildet, og den går helt ned til 10 Hz på -3 dB. Mer enn man noensinne trenger i praksis. Mange kjører brickwall-kutting av frekvenser under 20 Hz i studio fordi dem bare tar opp plass i lydbildet uten at folk har noe særlig igjen for det. Audio CD spec setter også grensen ved 20 Hz, selv om det teknisk er mulig å legge rådata på plata som går under dette. Hvis man vil kan man legge DC på CD'en. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg har HD800 og KQ701, sines ikke overgangen til DT770p er så voldsom at det gjør noe. Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Finnes det noen bedre over-ear + portabel dac/amp kombinasjoner (som fungerer med Android) til under 4000kr? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Folk har mange forskjellige referanser og preferanser. Du må jo se på hva som blir rett for deg. DT770 brukes i flere studioer, så det er en grei hodetelefon. Når det kommer til portable forsterkere så er de aller fleste helt greie. Det er i praksis ikke særlig stor forskjell på dem når kvalitetsnivået når et visst punkt, og man tilpasser seg signaturen på det meste. Lydkvaliteten bestemmes mest av kildesignalet og hodetelefonen. Det er fordeler og ulemper med alt, og det er kun din egen uttesting av forskjellige kombinasjoner som vil gi deg ditt referansegrunnlag til å si hva du synes er best for deg. Kan jo si hva mine preferanser er, men hvordan kan jeg vite om det er det du liker ? Med de valgene du har gjort ender du i alle fall ikke med katta i sekken, men får en løsning du kan glede deg over med god lyd. Hovedbrikkene som brukes i E5 er vel tilsvarende det som er i siste seriene av Creative som brukes i lydkortene, og den kvaliteten var god nok på Audigy-tiden. Regner med det er forbedret ytterligere siden den tid. Endret 25. mai 2015 av vidor Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Noen som har testet Parasound zdac v2? Enern fikk jo bra kritikk, god headamp i den og fantastisk dac til prisen. V2 har i tillegg volumkontroll på dac, så den kan leke forforsterker i tillegg. Men lite tester og reviews rundt om, på tross av at den selges flere steder også her i landet. Prisområdet 5990-6490. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. mai 2015 Del Skrevet 27. mai 2015 Uten at jeg har noe mer enn magefølelsen å gå på, så tror jeg at det fins alternativer med bedre headamp i den prisklassen. AB chipamp? Kan sikkert måle fint og gi hodetelefonforsterkerutgang på en dac til en grei pris - men hvor mange seriøse headamper ser man som baserer seg på slike? Sammenlign detaljerte spesifikasjoner, og det ser ut som om zdac v2 stort sett er en liten oppgradering med mye av den samme innmaten. Om dac-funksjonaliteten er viktigst, så er den sikkert et fint valg. Et tips om demobrukt er aktuelt, og budsjettet kan strekkes litt, er denne: http://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-97736- nesten så jeg blir fristet selv. http://www.antelopeaudio.com/en/products/zodiac-dac Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Schiit er det beste valget i alle prisklasser. Få om ingen som kan konkurere på lyd og iallefall ikke på pris. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Schiit er det beste valget i alle prisklasser. Få om ingen som kan konkurere på lyd og iallefall ikke på pris. Du er veldig ofte ute å presenterer det du her skriver her som en helt bastant fakta uten noe romm for korreksjon. Jeg sier ikke noe på det, da jeg enda ikke har fått kastet meg rundt til å faktisk fått lytte på en schiit produkt. Men jeg lurer dog på hvilken produkter i den lavere prisklassen du har lyttet til, siden du gang på gang sier dette så bastant. Jeg har vært gjennom en del i den lavere prisklassen å mener at Asus Xonar Essence One absolutt er blant den beste av de jeg har testet. Denne kostet rundt 3000 i sin tid før dollarkursen føk til værs, men så har jeg ikke testet noen av DACenne og forsterkerenne som schiit tilbyr. Endret 28. mai 2015 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
gnav Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Anbefaler dere 32 ohm eller 80 ohm (DT770) for bruk sammen med rMBP 13 (2015) uten ekstra USB-lydkort? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Anbefaler dere 32 ohm eller 80 ohm (DT770) for bruk sammen med rMBP 13 (2015) uten ekstra USB-lydkort? 32 2 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Det er ingenting magisk med Schiit. De har en hel rekke med billige, helt greie produkter, og noen få som skiller seg litt ut. Ikke engang det de gjør best er såpass bra at det er i nærheten av å være definitivt beste valg. Heldigvis fins det ørten veier til god lyd. Har man fått det for seg at Schiit er den eneste sanne veien til himmelen, så går man glipp av utrolig mye annet av helt greie lydprodukter som låter bra. Greit. Man får jo god lyd fra de stilige boksene til Schiit. Men er man schiitfrelst, så bør man være litt forsiktig med å forkynne det glade budskap. Hvor god er en anbefaling fra en fanatiker som er overbevisst om at alt fra Schiit er best, og ingenting annet duger? Jeg sitter igjen med et inntrykk av at Schiit har mange skikkelig fornøyde kunder - og at de på et eller annet vis har klart å dyrke fram en fanskare som er engasjert og overbevisst. På headfi er det vanskelig å unngå de. Det var jo nok av de til at jeg over tid ble lei og bevisst prøvde å unngå Schiit. (Etterhvert så havnet jeg litt småimpulsivt borti en Mjolnir...) Uansett. Er det for mye å be om nyansert diskusjon / råd som ikke blir farget for mye av fanboyisme? Det er mulig å se litt objektivt på det - og det fins jo detaljerte spesifikasjoner, og plenty av uavhengige anmeldelser som helt klart bekrefter at Schiit er en av mange produsenter av helt ålreit utstyr. --- Huff. Dyrt med reservedeler. 1600,- for nytt hodebånd, sleidesett for å feste det, og nye puter. Men jeg bør vel ikke klage for mye. Har jo vært i daglig bruk i 4 år nå, litt slitasje er vel normalt? Endret 28. mai 2015 av Jann - Ove 2 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Schiit Ragnarok skal jo faktisk spille bedre enn feks HeadAmp GS-X Mk2, Violectric V281 og noen andre forsterkere som er rundt den prisklassen. Men deres "budsjett" forsterkere, slik som Lyr & Asgard, blir litt for mye hypet igrunn. Det skal være masse bra i den prisklassen. InnerFidility har jo en egen "hall of fame" for forsterkere, hvor Lake People G109 ligger, som er i samme prisklasse som "budsjett" Schiit forsterkere. Den hadde jeg tenkt å kjøpe selv faktisk Endret 28. mai 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Her er det jeg mener er grunnen til Schiit sin suksess. 1. De har et pent og rent design som alikevel er enkelt produksjonsmessig. 2. Lyden er bra. 3. Produktene er rimelige prismessig i forhold til kvalitet 4. De har hatt en velfungerende og relativt prismessig rimelig markedsstrategi. 5. De er et lite selskap med to stykk rimelig dyktige veteraner i bransjen, dog rimelig anonyme. 6. De støtter amerikansk patriotisme via å lage produktene i USA (buy american, som tiltaler amerikanere) 7. De treffer folk på en litt rar måte gjennom selskapsnavn og produktnavn. Jeg liker både produktene og mye av filosofien bak selskapet, og synes de gjør mye for å være en god entry inn i markedet for folk som nødvendigvis ikke vil legge så alt for mye penger i dette, men som vil ha kvalitet. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Det eneste jeg har erfart er at uansett hvor bra man måtte mene at noe er, så finnes det omtrent uten unntak noe som er minst like bra, om ikke bedre også. Man er aldri utlært. Med den saken jeg bruker nå, kontra lydkortet jeg brukte før så er det ikke umiddelbart noe bedring i lyden, men jeg hører likevel et og annet jeg aldri har lagt merke til før. Hvordan edet er å ha noe utstyr som koster 10 skjorter lurer jeg på i grunn. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 (endret) Min Fiio E7 begynner å synge på siste verset, begge utgangene er plaget av skurr i noen posisjoner og skjermen begynner å streike. Hva er en fornuftig erstatter (eller combo) gitt at jeg kun har relativt lettdrevne hodetelefoner (X2, M2, K271S, DT770 32, M50, HD555)? Skal kun brukes som stasjonær DAC/amp på stasjonær HjemmePC. Gjerne med EQ om mulig, men må i hvert fall ha volumkontroll. Pris: Tenker i utgangspunktet under 1k, men hvis det er fornuftig lydmessig å bruke mer (kontra hva man får ved å f.eks. oppgradere til HD650/EL-8) kan jeg være tilbøyelig til å legge inn opptil 2-2.5k, uten at jeg kan tro dette er tilfelle med såpass lettdrevne saker. Endret 28. mai 2015 av Saftis Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 EqualizerAPO er en system-wide EQ/filter-program som lar deg legge til effekter på alle lydkort som støtter APO(det meste etter Vista). Det kan utfylle mange av rollene en miniDSP utfører. Så EQ er ikke noe problem om du befinner deg på Windows Vista eller nyere versjoner. Om du likte Fiio godt så burde du putte pengene i Fiio igjen, men om du har lyst på noe nytt så har du noen forskjellige valg. Til under tusen ville jeg gått for Fiio igjen. Fra 1k til 2.5k har du Schiit Magni/Modi som er et ypperlig startoppsett, med mange muligheter for oppgraderinger. Creative SB E5 er i følge mange en veldig god portable enhet og den har i tillegg innebygd EQ og mange andre effekter, også på telefon. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Fordelen med EQ'en på Soundblaster E5 er at den holder seg i spilleren når du kobler den fra PC'en. Du får derfor en eksepsjonelt bra justeringsmulighet på EQ i en bærbar amp/DAC, med mindre du allerede har noe du er happy med på den bærbare avspilleren din hvis du hadde til formål å spille andre steder enn tilkoblet datamaskinen. Den har også bluetooth som en grei opsjon for å enkelt isolere den elektrisk uten at du må bruke optisk. The SB-Axx1 processor also saves all your audio EQ settings so that you can enjoy your personalised sound, whether the Sound Blaster E5 is connected to a computer, or as a stand-alone headphone amplifier. Endret 29. mai 2015 av vidor Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Jupp, det jeg mente med at EQ var innebygd og at den fungerte på mobile enheter. En veldig god enhet om man vil ha noe som er portabelt. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Bruker Xperia z2 som mobil kilde, den har innebygget EQ. BT med APTX LL var litt fristende på SB E5, men ser ikke helt bruksområdet... streamer som regel rett fra mobil hvis jeg bruker BT headset. Det måtte ev være for å streamer til fremtidige trådløse høyttalere, men da ville jeg heller hatt proprietær protokoll for bedre kvalitet. Prøvde en software EQ til Windows som jeg aldri fikk til å funke, synes det var mye knot. Skal teste den dere anbefaler. Er Fiio 11k en fornuftig arvtaker til E7? Forvirrende med alle modellene deres. Endret 29. mai 2015 av Saftis Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Hvis du ikke trenger DAC så er jo E11K et smart valg, men om du trenger det kan du jo sjekke ut E17(K) eller E18. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå