oOF Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 De var nok ikke 320 nei, tror det var 256kbps elns. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Fraunhofer sin første offentlige encoder på 128 kbps er et stykke unna det du får av siste LAME i dag på samme bitrate. Det hjelper jo også at den som encoder gjør det med optimaliserte innstillinger. Husker det tok sabla lang tid å encode i DOS selv på en decent maskin på den tiden den originale encoderen ble sluppet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Kan min Mjolnir sprenge LCD-3ene mine? Ser det står Maximum power handling: 15W (for 200ms). Så visst jeg tar Mjolnir på maks volum, kan jeg sprenge dem da tro? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Kan min Mjolnir sprenge LCD-3ene mine? Ser det står Maximum power handling: 15W (for 200ms). Så visst jeg tar Mjolnir på maks volum, kan jeg sprenge dem da tro? Nei. Den leverer ikke nok for maksgrensen. Se spec på forsterkeren, så ser du det. Den er ikke i nærheten engang, selv om den går høyt i watt for en hodetelefonforsterker. LCD-3 har rimelig brukbar effektivitet med 102 dB. Føler du for mer enn maks volum Mjolnir kan levere burde du vurdere en liten pause så ørene får hentet seg inn før du får permanent hørselsskade. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Grunnen til at jeg er spør er at av og til bruker jeg dem rett og slett som høyttalere. Men jeg har aldri hatt Mjolnir på maks volum, da selv ved rundt 70% volum er det meget høyt. Bruker maks 50% når jeg har dem på hode. Endret 5. mai 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Nå oppgir jo Schiit tallene i watt RMS pr. kanal, mens LCD-3 er oppgitt i watt (er det iso, RMS, pmpo, pr. kanal eller samlet ?). Så ikke så enkelt å sammenligne direkte, men siden det er såpass høy ohm på dem blir ikke maksen så spesielt høy uansett. Vil du være helt sikker må du få avklart dette fra produsent eller ta fram kalkulatoren og regne marginer. Endret 5. mai 2015 av vidor Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2015 Del Skrevet 7. mai 2015 Fikk meg et par Tung-Sol 6AJ5 fra 1940-tallet til LD MK3-en i dag. Virker som de fungerer veldig bra sammen med 600 ohm DT990. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 http://www.head-fi.org/t/522099/little-dot-mk-vi-little-dot-mk-viii-se-owners-unite/1860 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Må være noe av det peneste og lekreste designet jeg har sett. Her er det stil og eleganse i overflod. Blir rett og slett litt misunnelig og har lyst på en selv. Schiit vet virkelig litt om design. Lurer litt på hvorfor noen bruker den til å sette et opplyst juletre på, men det utgjør jo en spennende kontrast. 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Hele uka har gått med til riving av vegger og det gamle kjøkkenet. Alle dingser er pakket bort (for å ikke drukne dem i støv); blir bra å bli ferdig med dette styret i løpet av neste uke. Savner å høre på skikkelig lyd. Endret 14. mai 2015 av TGB Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Fikk endelig tatt en tur på Oslo Hifi center. Det var så fryktelig varmt i lokalet så jeg årket rett og slett ikke å prøvelytte. Men han skrøyt Oppo HA-1 opp i skyene av en eller annen grunn. Syntes det var litt merkelig da jeg viste mest interesse for Auralic Taurus Mk2. Skulle nesten tro han syntes den var bedre Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Oppo pleier å levere. De har ikke skimpet på HA-1 heller. Sabre32 som den bruker er en chip som du neppe klarer å finne ankepunkter på med det første. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Oppo pleier å levere. De har ikke skimpet på HA-1 heller. Sabre32 som den bruker er en chip som du neppe klarer å finne ankepunkter på med det første. Oppo HA-1 leverer varene, men den blir fryktelig varm siden det er klasse A forsterker. Har du den på alltid så begynte begge jeg hadde å svikte etter noen måneder. Lyden på begge begynte å helle mot venstre, veldig spesielt. Mistenker det er noe inni Oppo HA-1 som ikke håndterer den ekstreme varmeutviklingen. Synd, fordi den er ekstremt bra til prisen, både hodetelefonforsterkeren og DAC'en. Endret 16. mai 2015 av TGB Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Dette er vel akilleshælen på den. Viftemod gjør susen. Kondiser liker ikke å bli grilla over tid. Det gjør dem raskere tørre. Det skal mye til for at loddetinnet smelter og roter ting til. Litt overraskende at de har sluppet et design som blir så varmt, men de ville vel minimere støyen. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Dette er vel akilleshælen på den. Viftemod gjør susen. Kondiser liker ikke å bli grilla over tid. Det gjør dem raskere tørre. Det skal mye til for at loddetinnet smelter og roter ting til. Litt overraskende at de har sluppet et design som blir så varmt, men de ville vel minimere støyen. Oppo hadde naturligvis aldri hørt om problemet før, verken første eller siste gang Selv om de fikk begge i retur. Jeg tror forøvrig problemet er enkelt å unngå; sett den på standby når du ikke bruker den. Jeg er lært opp til at ting skal stå på alltid, og utenom Oppo HA-1 har denne strategien fungert veldig bra i alle år. Endret 16. mai 2015 av TGB Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Da var en Creative Sound Blaster E5 på vei i posten. Gleder meg til å teste. Kommer til å fungere som hodetelefonforsterker til både iPhone, Mac og PlayStation/TV. Er det noen som har noen erfaringer med denne? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Har lekt litt med eksternboksene til Audigy-serien for noen år siden og om dette er i nærheten av dem er det helt grei kvalitet. Kjekk sak med Bluetooth. Kan være greit å skru av crystalizer da den gjør populærmusikken om mulig enda mer dynamikk-komprimert enn den allerede er hvis du vil bevare punchen. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Har lekt litt med eksternboksene til Audigy-serien for noen år siden og om dette er i nærheten av dem er det helt grei kvalitet. Kjekk sak med Bluetooth. Kan være greit å skru av crystalizer da den gjør populærmusikken om mulig enda mer dynamikk-komprimert enn den allerede er hvis du vil bevare punchen.Ja, jeg ble veldig skeptisk til alle gamerne på youtube som mente det var en bra funksjon. Jeg er generelt skeptisk til funksjoner som skal hente informasjon ut fra ingenting og liksom forbedre lyden. Hvordan tror du den er i forhold til FiiO E7 som jeg har nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå