Cruzative Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Keces DA-131 dac. Little Dot MK III hodetelefonforsterkar. ? Hodetelefon kass hodetelefon passa best til dette oppsettet? har veldi lyst på AKG K272 HD sine hodetelfona, men passa dei til ditta? vil helst bruke mindre enn 2000,- men eg kan gå opp til 2500,- takkar for svar btw, Evil-Duck: elska oppsettet ditt <3 ka hodetelefona passa til ditt oppsett? (me tanke på at eg skal kjøpe meg det samme snart ) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Keces DA-131 dac. Little Dot MK III hodetelefonforsterkar. ? Hodetelefon Jeg har MKIII + Sennheiser HD650 og planlegger å kjøpe Keces DA-151 Mk2 som skal erstatte M-Audio 2496-lydkortet mitt. Jeg har ikke gjort noen modifikasjoner på hodetelefonforsterkeren, men den fungerer som fjell sammen med HD650. Prisen er kjempebra og David (Davidzhezhe) er en veldig trivelig fyr å drive handel med. Jeg planlegger å kjøpe noen nye rør + den nevnte DAC-en ved neste lønningsdag. Gleder meg som en unge. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Sorry at jeg må si det, men 55 Ohm er en heller dårlig match til Little Dot MK III. Hvis du absolutt vil ha rør ville jeg heller sett på rør-transistor hybridforsterkere, alternativt gå langt opp i budsjett. Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Keces DA-131 dac. Little Dot MK III hodetelefonforsterkar. ? Hodetelefon Jeg har MKIII + Sennheiser HD650 og planlegger å kjøpe Keces DA-151 Mk2 som skal erstatte M-Audio 2496-lydkortet mitt. Jeg har ikke gjort noen modifikasjoner på hodetelefonforsterkeren, men den fungerer som fjell sammen med HD650. Prisen er kjempebra og David (Davidzhezhe) er en veldig trivelig fyr å drive handel med. Jeg planlegger å kjøpe noen nye rør + den nevnte DAC-en ved neste lønningsdag. Gleder meg som en unge. er ikkje Sennheiser HD650 opne hodetelefona? leita etter eit lukka/et som ikkje leke ut lyd (de va derfor eg såg på AKG K272 HD) men, kva slags hodetelefona leke ikkje lyd, og skal brukast til alt av musikk, film, skyte- og bilspel, og til gitar? mange seier at Beyedynamic sine D770 passa bra.. men eg har ikkje mulighet å få prøvd noko. det einaste eg har prøvd er AKG K701, og K272 HD og begge likte eg. Minuset med AKG K701 va at de va opent og lekte lyd... skal kjøpe hodetelefonforsterkaren me han som vart nevnt tidligare der kosta det 194$ og 51$ i frakt http://www.little-tube.com/forum/forums/th...=11&start=1 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Dersom du "må" ha lukkede hodetelefoner, så bør du heller gå for en SS-forsterker (solid state) og et par Denon AH-D2000. Rørforsterkerne til LD egner seg best til høyimpedansehodetelefoner, noe som effektivt eliminerer en rekke lukkede modeller (da disse ofte opererer i området 32-100 ohm). Hvorfor trenger du lukkede hodetelefoner til et stasjonært oppsett? Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Dersom du "må" ha lukkede hodetelefoner, så bør du heller gå for en SS-forsterker (solid state) og et par Denon AH-D2000. Rørforsterkerne til LD egner seg best til høyimpedansehodetelefoner, noe som effektivt eliminerer en rekke lukkede modeller (da disse ofte opererer i området 32-100 ohm). Hvorfor trenger du lukkede hodetelefoner til et stasjonært oppsett? eg ska kjøpe meg hodetelefona (og utstyr) nettopp fordi eg ikkje får lov å bruke høgtalarane mine, pga at andre i huset ikkje får sove om kvelden. no ska eg på hybel, men hybelen er ikkje lydtett i det heile tatt (du høre den i andre romme om du kviskra!) derfor er det viktig at det ikkje leke lyd.. derfor såg eg litt på Beyerdynamic DT 770 (som e lukka og 250 Ohm) men passa DT 770 til Keces DA-131 dac, og Little Dot MK III? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hmm, jeg tror egentlig ikke at det kommer til å bli noe problem med en hodetelefon som HD650. Den lydstyrken jeg hører på er nok godt over gjennomsnittet og det er helt umulig å høre hodetelefonene utenfor rommet mitt. Datamaskinen lager nesten like mye lyd dersom man står i døråpningen og lytter. Om en kombinasjon av DT770 (250 ohm) og LD MKIII er bra, har jeg ingen anelse om. Jeg elsker i allefall begge produktene (har 32 ohms-versjonen som jeg bruker med mp3-spilleren min, samt LD MKIII som jeg bruker sammen med nevnte HD650). Jeg er som sagt en stor fan av Denon AH-D2000, men disse fungerer som sagt ikke med LD MKIII. MKV er derimot solid state og burde dermed være et ålreit valg sammen med AH-D2000. Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 ok.. men Sennheiseren va litt vel dyr. 2800,- er billigaste i Norge. passa hd600 eller hd595 like bra til oppsette mitt? eller kan du anbefale et AKG til mitt oppsett? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hmm, prisen har steget betraktelig siden jeg kjøpte mitt hodesett (2395,- hos CDON.com). I den prisklassen avhenger veldig mye av personlige preferanser. Det er vanskelig å vite om du foretrekker HD650, HD600, AKG 701K, BD 770DT etc. Hvilken musikk hører du primært på? Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Spel: CSS, COD4, Crysis, WC3, Flatout2, Half-life-serien, NFS, Grid, Musikk: Metal, Rock, Pop, R'n'B, Blues, Jazz, Hip Hop, Speed Metal, Rap, Folkesanga, Country, Klassisk (men ikkje opera), alt av norsk musikk, trur de va alt.. som sagt har eg kun testa AKG K701, og AKG K272 HD, og eg har ikkje mulighet å teste noken andre.. AKG K701 likte eg ekstremt godt når det gjaldt komfort. viss eg skal ha Beyerdynamic, Sennheiser, Denon, so får eg ikkje prøvd får om et års tid so då blir det som å velge i blinde :S men HD650 og HD600 blir nok i en litt for høg prisklasse, derimot AKG K701 eller AKG K601 er en bedre prisklasse Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 okei.. Keces DA-131 dac Little Dot MK III AKG K701 og lydkilde er PC/ipod. Litt FLAC-kvalitet og mesteparten Mp3 kvalitet eg forstod det slik at dac'en gjorde mp3 signalet bedre..? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvis det er snakk om oppsampling så vil den nok ikke det, da er det mer snakk om å øke klarheten i lydsignalet and so on. Den vil neppe forbedre lossy formater noe mye, men det kommer også selvsagt ann på bitraten. Og Little Dot MK III passer som sagt best til hodetelefoner med høy impedans, dermed er den et dårlig valg til AKG K701. Jeg ville heller sett på Head-Direct EF1 (LINK). Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 300$ pluss frakt blir litt vel dyrt. Keces DA-131 dac AKG K701 hodetelefonforsterkar? eg vil berre vete ka som passa best til dette oppsettet og til en pris under 1500,- (1500 inkludert frakt!) Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Spørsmålet er om det er noe poeng å bruke 4000+ på DAC/forsterker dersom du har satt en grense på 1500,- på hodetelefonene (som til syvende og sist vil være den komponenten som utgjør størst forskjell). Jeg ville prøvd å spare noen kroner på DAC-en. Gå heller ned til en DA-151 (så sparer du 100 USD der) og kjøp et par hodetelefoner til 2000-2300,-. I det prissegmentet så vil Beyerdynamic DT770 (250 ohm) være et godt valg. Det skal veldig mye til at du blir skuffet over kombinasjonen; Little Dot MKIII + Keces DA-151 MKII + Beyerdynamic 770DT. Edit: Et annet alternativ er å bytte ut Little Dot MKIII med en Audiotailor Jade (350 USD inkl. frakt) som skal kunne drive lavimpedansehodetelefoner a là AKG701. Pen er den også: Endret 23. juli 2009 av LarsP Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 300$ pluss frakt blir litt vel dyrt. Keces DA-131 dac AKG K701 hodetelefonforsterkar? eg vil berre vete ka som passa best til dette oppsettet og til en pris under 1500,- (1500 inkludert frakt!) Hvis 300$ for forsterker blir for dyrt, kan du likesågodt droppe å kjøpe K701. Slike hodetelefoner stiller høye krav til forsterkning. Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 planen var å kjøpe en brukt Keces DA-131 MK1 med MK2 oppgradering til 1000,- fant ut igår at en butikk i nærheten kan bestille inn headsetta, men då må eg kjøpe dei, får eg fekk prøve noko. men dei hadde og massevis av Pro-Ject varer som dei kunne bestille til en ok pris. Pro-Ject Head Box II (hodetelefonforsterkar) http://www.project-audio.com/main.php?tech...xes&lang=en Pro-Ject USB Box (dac) http://www.project-audio.com/main.php?tech...xes&lang=en eg veit ikkje om dei er gode men, funka dei til et AKG/Sennheiser/Beyerdynamic hodetelefona? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Har null erfaring med Pro-Jects hodetelefonforsterkere. Jeg foreslår at du istedet går tilbake på Denon AH-D2000, mtp. musikksjangrene du hører tror jeg den vil være det beste valget. Hvis du har en Hifiklubben-butikk i nærheten, så kan du sikkert prøve dem ut der. Og hvis du liker dem, kan du få dem billig på Ebay + Audio-gd Compass (forsterker og DAC i samme boks), da har du en knallgod rigg. Bare sjekk om du finner en butikk i nærheten her. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Det høres ut som en bra plan. Man får vel AH-D2000 til ca 2000 kroner (etter frakt og mva er betalt) på ebay. De er muligens de beste lukkede hodetelefonene jeg har prøvd i den prisklassen. Eneste grunnen til at jeg kjøpte DT770 var at jeg fikk de på tilbud til 1500,- mens AH-D2000 på den tiden kostet nesten 3000 kroner (selv over dammen). Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Dagens innkjøp: Double Helix Reverse Transcript: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Sylvania Gold Brands: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Voshod 6JIP: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Woop Woop! Lenke til kommentar
Bobuntu Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei! Jeg har makka me å få til et fornuftig hifi-oppsett til PC'n en stund og har endelig fått det til. Mangler bare hodetelefoner. Det består bare av en Nuforce Icon (USB DAC/AMP/HEADAMP etc.) og JohnBlue JB3-høytalere og ser slik ut. Jeg tror jeg vil ha lukkede hodetelefoner fordi hvis jeg har åpne blir det nesten det samme som at jeg bruker høytalerne. De jeg har vurdert er: Beyerdynamic DT770pro, AKG K272HD (Returnerte de uprøvd etter mye lesing om manglende bass osv.), Audio-Technica ATH-A900 og nå; DENON AH-D2000. Spesifikasjoner på Nuforce Icons hodetelefonutgang: Headphone output: Maximum output @32 ohm Load: 31.25mW THD (20Hz ~ 20kHz) : < 0.03% Frequency Response (20Hz ~ 20kHz) : < -1 Hvilken hodetelefon passer det jeg allerede har? Av musikk hører jeg på alt mulig, så det må bli en allrounder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå