TGB Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 (endret) Om noen ser etter ekstremt godt produserte album for å teste hodetelefongodsakene sine; så anbefaler jeg generelt alt av TrondheimSolistene. Selv om jeg ikke hører på klassisk veldig mye er TrondheimSolistene med Marianne Thorsen på albumet Mozart Violin Concertos (i 24bit/192kHz) en demonstrasjon på hva som er mulig produksjonsmessig. Albumene SOUVENIR part i og part ii er av enda nyere dato og ende bedre. Endret 23. april 2015 av TGB Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 Også Kirkelig Kulturverksteds "30 years of fidelity" burde gi greit hakeslepp på et kurant anlegg, for ikke å snakke om at selv smådårlig utstyr kan låte bra med slike innspillinger. På mine ProAc er det instant gåsehud. Med gode headsett bør det ikke bli dårligere. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Hører kanskje ikke helt hjemme i denne tråden, men prøver likevell. Noen som har erfaringer med trådløse bt headphones til treningsbruk? Hvis du er interessert i propper, synes jeg Sony SBH-80 funker greit, mye lyd for pengene. Kanskje litt kabelstøy når man jogger, driver ikke med det. Endret 24. april 2015 av Saftis Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. april 2015 Del Skrevet 24. april 2015 (endret) Da har den nye Moon 380D DSD ankommet, ikke fått levert inn den gamle og hentet den nye ennå. Mistenker jeg fant en generell feil siden det tok over 1 måned å få ut en ny. Spent på om feilen med halvering av frekvens via USB er løst nå da. Edit: Byttet akkurat tilbake til den innebygde dac'en i Moon 430HA D hodetelefonforsterkeren, rimelig natt/dag i forskjell vs Moon 380D DSD. Endret 25. april 2015 av TGB Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Også Kirkelig Kulturverksteds "30 years of fidelity" burde gi greit hakeslepp på et kurant anlegg, for ikke å snakke om at selv smådårlig utstyr kan låte bra med slike innspillinger. På mine ProAc er det instant gåsehud. Med gode headsett bør det ikke bli dårligere. Sant det. Virkelig gode innspillinger overlever det meste. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Tenkte eg skulle poste min mening i Shure test tråden. Men bestemte meg for å ikke gidde å prøve å lære idioter noe som helst om lyd. De vil ikke høre uansett. Kompisen min som kjøpte Magni 2 uber og modi 2 uber har bestemt seg for å kjøpe Schiit Yggdrasil dacen i sommer. Så da får eg Modi 2 uber'n hannes gratis Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Mystisk nok så er den nye Moon 380D DSD like feil som den forrige på 44.1; den kapper alle høye frekvenser via USB. Klin likt resultat som når man konverterer til 22.1kHz på annen dac. Så her har jeg ventet 1.5 måned på en ny for å få en ny med samme feil. Ikke veldig imponert over dette når DAC koster nesten 50.000, hadde forventet at de klarte få til lyd via USB uten slike problem. Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 har et par Sony XB90EX ørepropper, dette er bass-ørepropper med 16mm drivere.. Hører alltid på moderat volum og har ikke bassinstillingene satt på så altfor høyt. Nå idag så merket jeg noe veldig rart og kjipt. tok dem utifra etuiet hvor jeg alltid har dem og satt på litt metall som inneholder litt bass. Og utifra øreproppene så kom det ikke den ekstreme rumlingen som vanligvis kommer, men heller en fæl lyd. Ikke en krakle-lyd som jeg har hørt på andre sprengte høytalere osv, men bare en stygg oooooooom-lyd der hvor bassen skulle være? prøvde å skru ned bassen og da ble det bedre, men da var det ikke noe i bass i det hele tatt? er de sprengt? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Mystisk nok så er den nye Moon 380D DSD like feil som den forrige på 44.1; den kapper alle høye frekvenser via USB. Klin likt resultat som når man konverterer til 22.1kHz på annen dac. Så her har jeg ventet 1.5 måned på en ny for å få en ny med samme feil. Ikke veldig imponert over dette når DAC koster nesten 50.000, hadde forventet at de klarte få til lyd via USB uten slike problem. Da synes jeg du burde gi dem et helvete. Jeg husker ikke helt hva du skrev tidligere, men var det ikke slik at det skjedde uavhengig av kilde og driver? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 (endret) Mystisk nok så er den nye Moon 380D DSD like feil som den forrige på 44.1; den kapper alle høye frekvenser via USB. Klin likt resultat som når man konverterer til 22.1kHz på annen dac. Så her har jeg ventet 1.5 måned på en ny for å få en ny med samme feil. Ikke veldig imponert over dette når DAC koster nesten 50.000, hadde forventet at de klarte få til lyd via USB uten slike problem. Da synes jeg du burde gi dem et helvete. Jeg husker ikke helt hva du skrev tidligere, men var det ikke slik at det skjedde uavhengig av kilde og driver? Lik uansett, kjører jeg optisk eller coaxial er alt fint. Faktisk den billige dac'en i hodetelefonforsterkeren (Moon 430HA D) har ikke dette problemet. Butikken sier jeg kan heve kjøpet, få pengene i gjen, bytte i annen dac (kort oppsumert, gjøre hva jeg vil). Edit: På OS X har man ingen driver, det er standard USB Audio 2.0 driveren i operativsystemet som benyttes. Lik på flere maskiner (fikk faktisk hektet den opp til windows maskin og fikk samme problem tidligere også). Endret 27. april 2015 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Lurer på om jeg skal teste ut DAC fra Schiit....Yggdrasil er jeg spent på om er så bra som all hype tilsier. Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Schiit Asgard 2 + Beyerdynamic DT880 600ohm Hvordan er dette til pc bruk? Musikk og spilling hovedsaklig. Og hva er de verd brukt? Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Schiit Asgard 2 + Beyerdynamic DT880 600ohm Hvordan er dette til pc bruk? Musikk og spilling hovedsaklig. Og hva er de verd brukt? Skal ikke skryte siden det er jeg som selger dem, men vil gi mine meninger. De er semi-åpne (så å si åpne) så du får et større lydbilde enn med lukkede hodetelefoner, noe som er en fordel for gaming. Lydmessig er de veldig nøytral. Den har en god bass, men ikke mye sånn som i dt990, der bassen kan bli for overvelmende for noen. Til musikk passer disse til mye, dubstep og hip hop kan bassen bli for tynn, jeg løste dette ved å bruke litt EQ. Ellers synes jeg de er god i det meste, men du kan mene noe helt annet for den skyld. Jeg foreslår at du leser noen "reviews" på nettet. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Til en fair pris så er det en knallkombinasjon. (For all del, også nytt og til full pris, men vær litt ekstra obs på pris med brukt utstyr.) Jeg mener at en fair pris ligger rundt 3000,- - selv ville jeg prøvd å få tak i kombinasjonen til 2500,- Det kan bli i overkant kjedelig. Ikke alle liker nøytral lyd. Sånn ellers så er jo dt880 en klassiker. Finfin ytelse, god komfort, og alt sammen til en overkommelig pris. Til gaming så er gode åpne hodetelefoner veldig greit, om man ikke "må" ha lukkede hodetelefoner for støydempingens skyld. De er gode nok på detaljer og lydbilde. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Jeg må bare konstatere at de gamle mp3-filene jeg hadde av Ænima var langt underlegen FLAC-kvalitet. Dette albumet er godt mikset (høres det ut som for en ukyndig amatør). Lenge siden jeg har lyttet til et album og kost meg sånn. Spesielt trommene høres ut til å være mye bedre. Deilig album rett og slett. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Jeg må bare konstatere at de gamle mp3-filene jeg hadde av Ænima var langt underlegen FLAC-kvalitet. Dette albumet er godt mikset (høres det ut som for en ukyndig amatør). Lenge siden jeg har lyttet til et album og kost meg sånn. Spesielt trommene høres ut til å være mye bedre. Deilig album rett og slett. Har det albumet på CD selv, synes lyden er litt for grumsete - men albumet gjør seg helt klart best i tapsfritt. Endret 3. mai 2015 av TGB Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Noen som har erfaring med å vaske velourputene til dt770? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Nei, men det jeg har hørt går an er at du bruker en tannbørste og såpe. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Tenkte lunkent vann med litt vaskepulver og en tannbørste, men visste ikke om det kanskje blir en for aggresiv vask for velour. Kanskje Milo hadde vært mere skånsomt. Endte med lunkent vann, milo og en tannbørste. Virker greit og de lukter ullvask nå Endret 5. mai 2015 av Mr. A Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg må bare konstatere at de gamle mp3-filene jeg hadde av Ænima var langt underlegen FLAC-kvalitet. Dette albumet er godt mikset (høres det ut som for en ukyndig amatør). Lenge siden jeg har lyttet til et album og kost meg sånn. Spesielt trommene høres ut til å være mye bedre. Deilig album rett og slett. Kommer vel litt an på hvor gamle, dvs hvilken bitrate de er kodet i. Så gamle som mine eldste, så kom alt man fant på nett med 128kbps. Derfra til flac er det enorm forskjell. Er det derimot gjort en god jobb med 320kbps, kan det være tildels umulig å høre forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå