TGB Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Kjøp heller irDAC, Concero HD eller Gustard X12 også en god forsterker Det finnes alltid bedre DAC'er, ingen av disse er heller konge på haugen. Synes forøvrig ikke det er noe galt med DAC innebygd i forsterker, så lenge DAC'en ikke er altfor brutalt priset. Uansett hvordan man snur og vender på det er det praktisk å ha dac i forsterkeren selv om man ikke bruker det til daglig. 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 DACer er det ikke lett å bli klok på og det virker som man må ut med meget høye summer for å faktisk få en skikkelig god DAC. Typ 20k + Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 DACer er det ikke lett å bli klok på og det virker som man må ut med meget høye summer for å faktisk få en skikkelig god DAC. Typ 20k + slik er det med skjermkort også Les; Flere titan x Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Men DACer er vel litt som kabler. Noen mener dyre DACer er bare tull da man ikke hører noe spesielt forskjell, om noe i det hele tatt, og andre mener det er forskjell. Selv tilhører jeg den gruppen som mener det er tull basert på egen erfaring, hvertfalt for øyeblikket. Endret 17. april 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 DACer er det ikke lett å bli klok på og det virker som man må ut med meget høye summer for å faktisk få en skikkelig god DAC. Typ 20k + slik er det med skjermkort også Les; Flere titan x Forskjellen er at en DAC holder seg i pris mer enn 4-5 måneder Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Nei eg har bestemt meg. Eg skal enten kjøpe Woo Audio Wa7 eller Schiit Bifrost + Lyr 2. De det koker ned til etter mange timers lesning på diverse forum. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Etter en liten uke med piston 2 i støyende omgivelser er jeg hjemme igjen, og nå har jeg nettopp pakket ut og koblet til Mjolnir. Førsteinntrykket er at den er fin og oser av kvalitet rent fysisk. Får ikke lyttet kritisk før litt senere, så har satt på litt lyd og lar den kjøre seg god og varm. --- Forsterker med innebygd dac, pre-out, og linjeinngang er greit. Vet ikke helt om jeg liker at WA7 kombinerer inn og ut i samme sett med phonoplugger, jeg ville selv ha prioritert muligheten til å velge uten å måtte koble om. Men ellers så er jo WA7 herlig, og et fint valg. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Men DACer er vel litt som kabler. Noen mener dyre DACer er bare tull da man ikke hører noe spesielt forskjell, om noe i det hele tatt, og andre mener det er forskjell. Selv tilhører jeg den gruppen som mener det er tull basert på egen erfaring, hvertfalt for øyeblikket. DACene er veldig forskjellig, og i de fleste tilfellene får man bedre lyd til mer man pusher inn av penger. Naturligvis blir forskjellen mindre og mindre til høyere opp man kommer, men det er ganske vanvittig forskjell mellom dac'er. Man har også dimensjonen med at produsent har gått forskjellige retninger; så 2 dac'er til samme pris kan ha relativt forskjellig lyd - hva som er best henger sammen med hva man prefererer. Jeg var tidligere av oppfattelse at DAC ikke var av veldig stor betydning, jeg har skiftet mening Edit: Det som overrasket meg mest var at selve DAC brikken er av minst betydning; det er alt rundt og hvordan man bruker brikken som avgjør hvordan det høres ut. Endret 17. april 2015 av TGB Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Fikk testa akg K812 i dag. Like X2n bedre. De manglet bassen eg er glad i. Men ja de var luftigere og langt meir åpen. Men alt i alt så fortrekker eg mine klokket framfor akg. Får prøve igjen når eg en dag får meg en rør forsterker. :-) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Etter 15 minutter med lytting: Åfyfaen. Ren stålkontroll, og litt frempå uten at det blir for mye. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Hvem var det som oppgraderte fra X2 til HD700? Eg får et par HD700 for 3500kr. En kompis skal betale 1000kr av de. Koster egentlig 4500. Bør eg levere tilbake x2 hos elkjop og gå for tilbudet eller? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Hvem var det som oppgraderte fra X2 til HD700? Eg får et par HD700 for 3500kr. En kompis skal betale 1000kr av de. Koster egentlig 4500. Bør eg levere tilbake x2 hos elkjop og gå for tilbudet eller? Tror ikke du får bassen du nevnte i HD700 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Ganske uviten på dac, men går det ikke rett og slett ut på og gjøre et signalg fra digitalt til analogt? Ser ikke hvordan dette skal ha så stor påvirkning på lyd, da det stort sett er matteoprasjoner, dvs 0/1 ? Eller er jeg heelt på jordet nå? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Ganske uviten på dac, men går det ikke rett og slett ut på og gjøre et signalg fra digitalt til analogt? Ser ikke hvordan dette skal ha så stor påvirkning på lyd, da det stort sett er matteoprasjoner, dvs 0/1 ? Eller er jeg heelt på jordet nå? Det er mye mer enn å konverte til 0 eller 1; det er timing (jitter, klokkene mellom kilde og DAC kommer ut av sync og man mister verdier fra originalsignalet), slew rate, støy/nøyaktighet i analog delen av DAC'en, balanse mellom bass/mellomtone og diskant, noen i det høyere prisskiktet har fullbalanserte signalbaner samt det er en del som bruker diverse upsamplingsmetoder (noen konverterer alt til 1bit DSD med veldig høy frekvens osv, noen støtter et utvidet frekvensområde... et hav av muligheter. Det som gjør absolutt mest for lyden er nøyaktighet av klokke og reduksjon/fjerning av jitter, som måles i picoseconds. Endret 17. april 2015 av TGB Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Noen ninjatriks for å få hodebåndet til X2 til å bli slappere i strikken uten å ødelegge de ? Skulle gjerne hatt 1 cm mer å gå på på hver side. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Du kan prøve å varmebehandle ? Ellers må du vel fram med sysakene og verktøykassa. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 (endret) Ganske uviten på dac, men går det ikke rett og slett ut på og gjøre et signalg fra digitalt til analogt? Ser ikke hvordan dette skal ha så stor påvirkning på lyd, da det stort sett er matteoprasjoner, dvs 0/1 ? Eller er jeg heelt på jordet nå? Neida, du har essensen av det. Egentlig fryktelig enkelt sett fra overflaten, men alikevel veldig komplisert når du graver deg ned i materien. Jo dypere du graver i lommeboka, jo mer avansert blir det gjerne. Endret 17. april 2015 av vidor Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 New Order er helt fantastisk bra med Tidal HiFi. Har ikke funnet noen flac/wav torrent som overgår Tidal Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Hvem var det som oppgraderte fra X2 til HD700? Eg får et par HD700 for 3500kr. En kompis skal betale 1000kr av de. Koster egentlig 4500. Bør eg levere tilbake x2 hos elkjop og gå for tilbudet eller? Det var sikkert meg du mente. Angrer ikke en dag på den endringen! Det er forøvrig slett ikke sikkert at andre som evt har gjort det samme vil kalle det en oppgradering. Bassen er på langt nært like fremtredende i HD700 som på X2, men for meg var det en forbedring i lyden. X2 er fortsatt et bra headsett, men HD700 er rett og slett bedre etter mine ører. Både på lyd og komfort. Hodebåndet er for stramt og bredt på X2 for meg. Jeg syns nesten at jeg har skrevet det samme i denne tråden før... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Jeg syns nesten at jeg har skrevet det samme i denne tråden før... Det er da ikke noe problem; enkelte av oss begynner å bli gamle - skader ikke å repetere litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå