Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Edit:

TGB - Alt høres egentlig greit ut for min del annet enn bassen som er ræva i enkelte segmenter. Mulig det skal høres ut slik og/eller at jeg rett og slett ikke har ører/smaken for det.

Prøvde forøvrig med HD800 på Xonar Essence One, samme mølja.

Musikken er ræva uansett hvilket utstyr man spiller den på. Men separasjon mellom instrumenter og stemme blir ekstremt mye mer åpen på rett utstyr. Så ypperlig-testsang for å høre forskjell. 

Ingen problem å skille mellom mellom insturmenter, stemme etc, helt ypperlig - Det er mer måten denne "distorted tromme bassen" blir gjengitt på som ødelegger sangen for meg. Kanskje den er "for åpen". Den er mer kompakt og "tung" på Lektor 8'ene med subben, helt annen soundstage såklart men, forskjellen ødelegger sangen for min del.

T90ene henger med i betraktlig mer kaotiske sanger enn dette ellers. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte akkurat blu-ray av "Kampen om tungtvannet", de har virkelig søla det til for å lage livet surt med tanke på å hente ut episodene separat. 100-vis av playlister som er feil. Nydelig :) Men tror jeg har funnet system i galskapen nå. Må ha ting på NAS, kan ikke rote med bluray plater. 

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat blu-ray av "Kampen om tungtvannet", de har virkelig søla det til for å lage livet surt med tanke på å hente ut episodene separat. 100-vis av playlister som er feil. Nydelig :) Men tror jeg har funnet system i galskapen nå. Må ha ting på NAS, kan ikke rote med bluray plater. 

1. Kjøpe plata for god samvittighet.

2. Laste ned plata som torrent, som er  ferdig rippet. Altså ren blueray.  :thumbup:

Lenke til kommentar

1. Kjøpe plata for god samvittighet.

2. Laste ned plata som torrent, som er  ferdig rippet. Altså ren blueray.  :thumbup:

Tro meg jeg har vurdert det, men liker utfordringen  :ninja:

Lenke til kommentar

Laste ned plata som torrent, som er  ferdig rippet. Altså ren blueray.  :thumbup:

Det burde da være lov. Man har jo allerede kjøp verket.

Alltid kjipt når man som betalende kunde får masse problemer, mens piratene det er beregnet på slipper det. Vet om mange som gjør det samme for PC-spill av ulike grunner.

Lenke til kommentar

Laste ned plata som torrent, som er  ferdig rippet. Altså ren blueray.  :thumbup:

Det burde da være lov. Man har jo allerede kjøp verket.

Alltid kjipt når man som betalende kunde får masse problemer, mens piratene det er beregnet på slipper det. Vet om mange som gjør det samme for PC-spill av ulike grunner.

Jeg vil tro dette er mer eller mindre definisjonen på forbudt. Moralsk og etisk ikke store problemet. Men juridisk sett så har man fremstilt et eksemplar uten lisens, og potensielt delt dette eksemplaret da ulovlig. Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i den nye loven. Men har forstått det slik som at man fremdeles har rett til å lage en kopi til seg selv, men man har ikke lov til å bryte kopisperren med mindre den er veldig enkel å bryte (som å holde inne en tast mens man laster inn platen). Siste biten er det mulig jeg husker fra den gamle loven. Men jeg er uansett temmelig sikker på at å laste ned en kopi vil være ulovlig selv om man eier originalen.

Lenke til kommentar

Sett at man er uheldig ødelegger mediet. Er det rimelig da at man laster det ned på nytt uten å betale på nytt ?

Burde ikke det samme gjelde for å ha en digital kopi som sikkerhet uansett om den er selvlaget eller gjort av andre.

Betalt har man jo gjort uansett, og man kan uansett spille av verket så mye man vil.

Jeg tror det å gjøre ærlige folk kriminelle for sånt flisespikkeri umulig kan være bra i lengen og det er også misbruk av rettskapasitet å bruke tid på sånt.

Lenke til kommentar

Problem løst, jeg klarte spore meg frem til den rette playlisten (var bare episode 2 som var kjørt kreativ stil på). Original blu-ray pakket i mkv-container pr episode. Så da ble det glede (måtte faktisk sjekke mot original blu-ray for å finne rekkefølgen på episodene også, den var også fullstendig tilfeldig).

Edit:

Det er et tastetrykk å fjerne kryptering på en blu-ray. Så ser på det som uproblematisk å gjøre når jeg har kjøpt dem i butikken. Deler ikke ut materiale til noen andre heller.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Sett at man er uheldig ødelegger mediet. Er det rimelig da at man laster det ned på nytt uten å betale på nytt ?

Burde ikke det samme gjelde for å ha en digital kopi som sikkerhet uansett om den er selvlaget eller gjort av andre.

Betalt har man jo gjort uansett, og man kan uansett spille av verket så mye man vil.

Jeg tror det å gjøre ærlige folk kriminelle for sånt flisespikkeri umulig kan være bra i lengen og det er også misbruk av rettskapasitet å bruke tid på sånt.

Jeg har mediet, mediet på NAS (Raid6) + ekstern kopi av alt. Så da bør jeg være dekket :D

Lenke til kommentar

Helt enig, og jeg tviler på vi noensinne kommer til å se en slik sak i rettssystemet i Norge. Vel, ikke før IFPI har vunnet en mer "clear cut case" først uansett. Blant annet "DVD Jon" fremtvang jo en ny lov i Norge, da paragrafen om brudd av "effektiv" (tror jeg ordet var) kopisperre effektivt ble lagt død med knekkingen av CSS. Plutselig så fantes det jo ikke noen "effektiv" sperre. Lovens bokstav ble endret til noe sånt som "ikke lisensiert eksemplar fremstillelse". Noe som igjen gjør streaming fullstendig lovlig. Mens kopiering selv av egen-eide medier blir vanskeligere å få til lovlig rent juridisk. :)

Lenke til kommentar

Hvilket serienummer har dine LCD-3F?

Er visst 3 forskjellige revisjoner av LCD-3 med fazor.

LCD-3vc

LCD-3c

LCD-3f

Hvor de som starter med 271 er LCD-3f

"I have an LCD-3c, and my friend has an LCD-3f and we have done several side by side comparisons with a Burson Soloist and an Oppo HA-1. While there is a difference, my friend and I believe the differences between them are over-expressed or implied here. What is true is that the LCD-3f has a slightly more open soundstage, slightly less apparent treble roll-off, slightly less impact on the bass. This gains for orchestral, but seems to be a negative for intimate solo singing/guitar music such as James Taylor where the LCD-3c is so warm and lush. But like I said, the difference is really not that big, and my suspicion for some of the "totally different sounding headphone critiques" have come from those that were comparing an LCD-3vc with an LCD-3f."

Lenke til kommentar

Hvilket serienummer har dine LCD-3F?

Er visst 3 forskjellige revisjoner av LCD-3 med fazor.

LCD-3vc

LCD-3c

LCD-3f

Hvor de som starter med 271 er LCD-3f

Jeg har LCD-3F :) Alle produsert f.o.m. desember 2013 er F.

Edit:

NB! Fazor finnes bare på F-utgaven. Så det finnes ikke 3 forskjellige utgaver med Fazor, jeg har hatt en lengre diskusjon med Audeze fabrikken om nettopp dette (siden det var full forvirring rundt overgangen til Fazor-utgaven - det skjedde uten noen form for info til verken forhandlere/butikker/kunder... info på hjemmesiden deres om Fazor på 3F-utgaven dukket først opp en del måneder etterpå). 

De tilbyr forøvrig ettermontering av Fazor på tidligere LCD-3 utgaver (for betaling naturligvis), men ingen LCD-3 utenom LCD-3F ble levert med Fazor ny fra fabrikken; derav "F" :D Det er ikke bare Fazor-delen som er forskjellig; en LCD-3c med Fazor ettermontert høres ikke lik ut som LCD-3F.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har ikke hørt den selv, men den er nok verdt kjøpet. Om ikke for musikken så i alle fall som referanse og teknisk demonstrasjon.

http://www.chesky.com/album/ultimate-headphone-demonstration-disc-jd361

Edit:

12 dollar for 44/16 og 18 dollar for 96/24 burde være verdt det.

Av det du har brukt på utstyret ditt er denne hundrelappen en fis i fjøsen.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...