Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Jeg ville utvilsomt gått for DT770. Ikke nødvendigvis for at de er "bedre" enn K 271, men fordi at dette er ditt første hodetelefonkjøp og at du dermed får en mye morsommere førstekjøp med tanke på hvor analytiske de sistnevnte er. Mange har en tendens til å bli skuffet når de kjøper high end hodetelefoner og merker at musikken høres tammere ut enn før.

Ikke trenger de ekstra forsterking heller (jeg har 32 ohms-versjonen og den fungerer strålende med bærbart utstyr), noe som naturligvis er et stort pluss.

Jeg eier ikke noen av de hodetelefonene du nevner i din post, men eier Sennheiser HD650, AKG 301K, AKG 501K, Ultimate Ears triple fi.10 og Denon AH-D650 og kan med hånda på hjertet si at DT770 er de morsomste av de overnevnte og høyst trolig det beste kjøpet jeg har gjort med tanke på prisen og anvendeligheten (Denon AH-D650 er muligens enda mer ekstrem, da de kostet under tusenlappen da jeg kjøpte de).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Men da blir det nok til at jeg kjøper DT770, det var selvfølgelig noen på Head-Fi som mente DT770 var det rette kjøpet og det ble nevnt mer enn en gang at K271 var "I Overkant Høflig", noe som jeg kan tro stemmer, jeg skal jo tross alt ha hodetelefoner til å høre på musikk, ikke til å pirke på musikk. Men tusen hjertlig takk for hjelpen begge to, dette var alt som skulle til.. :new_woot:

Lenke til kommentar

Tror du omtrent bar efår kjøpt de på nettet ;)

Sjekk ut hpx.no, procom.no og netshop.no

Alle 3 nettbutikkene har hatt 30 ohms versjonen før.

Har selv 80 omhs versjonen og er veldig fornøyd. Hodetelefonene gir en leken lyd med mye trøkk. Du kommer nok til å legge merke til mange detaljer som du ikke har hørt i de forskjellige sangene før ;)

Lenke til kommentar

Har akuratt kjøpt meg hodetelefonene som er nevnt over, Beyerdynamic DT 770 Pro bare i 80 Ohms utgaven, og lurer nå på om noen kan anbefale et lyd kort som vil gå fint med dette? Nå så kjører jeg dem gjennom Creative Z-10 høytallere som har en liten forsterker i seg... regner med at jeg vil få bedre lyd ved et ordentlig lydkort... som sagt, noen som kan anbefale et kort rundt 1000 lappen? :)

EDIT: Har plass til PCI / PCI Express og USB (Om det er noe tess?)

Endret av Kevsor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Kanskje en forsterker med innebygd USB-DAC heller kan være veien å gå. Dog er ikke jeg den rette til å uttale meg på området, men når jeg får mine DT770 i morgen eller på Fredag så kan jeg i hvertfall uttale meg om lydkvaliteten sammen med Creative 0404 USB og Presonus Firestudio.. :)

Lenke til kommentar

Tusenlappen er akkurat under DAC-markedet hvor man som regel må opp i 1500-2000 hvor de første godsakene (f.eks fra Keces og ZERO) ligger.

Jeg bruker per dags dato følgende lydkort som kilde til forsterkeren min, men jeg har brukt det samme kortet alene sammen med langt kresnere utstyr (AKG K501).

M-AUDIO - Audiophile 2496 (PCI):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
29-121-120_1.jpg

Kortet får du kjøpt hos Procom.no for 895,- + frakt. Eventuelt kan du vente en måneds tid og kjøpe av mitt for halve prisen (da jeg skal kjøpe meg DAC). :p

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Ok, men med det lyd kortet regner jeg med at jeg må kjøpe en forsterker? hadde tenkt å droppe forsterkeren i første omgang og heller evt kjøpe det senere når pengene strekker til :p Finnes vel ingen lydkort som har både ut-tak for hodetelefoner og for forsterker?

Endret av Kevsor
Lenke til kommentar

Det bør ikke være nødvendig med en forsterker dersom du har 80 ohms-versjonen. Det hadde dog ikke vært noe ulempe da, lydkvaliteten definitivt hadde blitt bedre.

Audiophile-lydkortet kan brukes sammen med hodetelefoner, du trenger bare en RCA-jack-overgang (kan kjøpes på biltema for under en femtilapp).

Forsterker kan kjøpes senere dersom du føler at du kan ta deg råd til det. Vær forsiktig - dette er en dyr hobby. :p

Lenke til kommentar

Vet det er en dyr hobby, men er absolutt billigere enn å styre med store høytallere o.s.v... også slepper man sure naboer :) Men forsterker kommer nok etter hvert ja... kan nok gå noe over tusen lappen, denne overgangen fra biltema, den vil ikke senke kvaliteten? regner ikke med at det er imba kabel liksom :p

Lenke til kommentar

Overganger er ett fett, de færreste klarer å høre forskjell mellom ting som høyttalerkabler og signalkabler, da bør ikke overganger ha noe særlig å si. Men, for all del, jeg er også fan av placebo og vissheten om at man ikke forpurrer signalene noe, så du kan sikkert kjøpe en til 150,- fra Hifiklubben eller noe i den duren. ;)

Jeg fant forresten den her; Pro-Ject USB Box

Den har fått gode skussmål og er rimelig. Det er jo dessuten mye morsommere å ha en boks på pulten enn et kort i kabinettet (gammelt jungelord).

Lenke til kommentar

Nei, vet du hva - kjøp heller den her du:

ZERO DAC (2009-versjonen) - 1000,- inklusive frakt.

Du må regne med å måtte betale mva. Dette er dog den beste DAC-en til 1000 kroner.

En annen ting er at den har analoge utganger, noe som gjør den meget egnet som bindeledd mellom PC og en hodetelefonforsterkere (ved senere innkjøp).

Ebay er flotte greier, ikke la deg skremme av paypal og lignende ordninger. Så snart du har gjort første kjøpet, så kommer du ikke til å se deg tilbake. :)

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

I dag kom mine DT770 i Posten. Må si at så langt er jeg veldig fornøyd. Jeg liker veldig godt lyden i dem.. :) Så takk for hjelpen med valget.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg la for øvrig merke til en ting her i sted, jeg har fått esken til ett DT770 80Ohm. Både infoen bakpå og bildene tilsier at det skal være 80Ohm, men en liten etikett ende i høyre hjørnet foran sier noe annet. :p Så da var det frem med multimeteret for å gjøre noe impedansmåling, og det viste seg å være, 32Ohm.. Merkelig.. :p

Lenke til kommentar

heei..

e ny me sånn hi end greie.. so eg tenkte at her va de mangen svar å få.. :p

Har sett på Little Dot MK III hodetelefonforsterkar, et akg/sennheiser/denon, og en dac

kass headset og dac passa best til Little Dot MK III..?

har prøvd akg k701 og akg k272hd og dei va beerre deilig.

men den må vere lukka, eller sleppe ut veldi lite lyd.

probleme e at eg ikkje har mulighet til å komme meg til en hifi-buikk, sia de ikkje e noken dei nærmaste 150 mila :(

btw, headsetta bør vere stoore, rundt øra helst.

men de eg vurdera mest til no er: Little Dot MK III, AKG K272 HD, og en dac (måå ha hjelp til å finne en bra en!)

og sei ifrå om dokke skal selge noken amps, eller headsett for eg er interessert

Lenke til kommentar

Hey, tenkte jeg skulle kjøpe noen nye hodetelefoner til under tusen-lappen. De skal brukes til PCen, så det viktig at de er komfortable å ha på over lang tid. De skal forøvrig brukes til casual spilling, musikk og filmer. Jeg er på ingen måte "audiofil" eller w/e, men jeg har lyst på et ordentlig par hodetelefoner, og ikke et såkalt "gamer-headset".

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...