BMWCoupeFtw Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Dumt spørsmål, men jeg kan vel bruke Q Audio kablen jeg har brukt med LCD-2 med LCD-Xene? Har vel ikke noe å si? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Har bestilt nå. He he, lykke til, håper du får dem til den prisen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Når en ser orginal kabelen som følger med eksempelvis Audeze LCD3 så synst jeg det ikke er rart at folk oppgraderer. Den gjør nok en helt grei jobb og er nok ikke valgt ut på måfå. En større kabel ville nok økt kvalitetsfølelsen for mange, men neppe gitt så mye mer teknisk enn robusthet og ekstra vekt. Det er snakk om max ca 5 watt med effekt og de fleste ligger nok godt under det for et behagelig lyttevolum. Det kreves ikke rare kvadraten for å få flyttet noen elektroner. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Når en ser orginal kabelen som følger med eksempelvis Audeze LCD3 så synst jeg det ikke er rart at folk oppgraderer. Den gjør nok en helt grei jobb og er nok ikke valgt ut på måfå. En større kabel ville nok økt kvalitetsfølelsen for mange, men neppe gitt så mye mer teknisk enn robusthet og ekstra vekt. Det er snakk om max ca 5 watt med effekt og de fleste ligger nok godt under det for et behagelig lyttevolum. Det kreves ikke rare kvadraten for å få flyttet noen elektroner. Originalkablene til Audeze leverer varene lydmessig, men lyd forplanter seg veldig lett i dem (dunk og knisninger mot klær). Har selv Nordost Heimdall2 som jeg fikk til innbruddspris De er langt mer behagelig å bruke - kan også dunke på kabelen uten at det forplanter seg opp til øretelefonene. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Den gjør nok en helt grei jobb og er nok ikke valgt ut på måfå. En større kabel ville nok økt kvalitetsfølelsen for mange, men neppe gitt så mye mer teknisk enn robusthet og ekstra vekt. Det er snakk om max ca 5 watt med effekt og de fleste ligger nok godt under det for et behagelig lyttevolum. Det kreves ikke rare kvadraten for å få flyttet noen elektroner. Ja, at de gjør jobben rent ledermessig er jeg overhode ikke uenig i. Men materialet/gummien som er brukt rundt selve kabelen føles utrolig billig å kjip ut, det samme gjelder strekkavlastningenne som er puttet i endenne. I en såpass dyr hodetelefon mener jeg det er rett å vente at kabelen er utført i noenlunde samme stil som selve hodetelefonen. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Eg kunne tenkt meg å bytte ut kabelen til Fidelio X2'ene mine med en rød en. Noen som vet hvor eg kan finne en som er ok kvalitet på ? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 (endret) Er dessverre ikke Altibox-kunde Ser jeg kan få HD650 til samme pris også... Damn it, nå var jeg såå nære her! Hvor får man HD650 til 1800 kr? Kan dere HiFi-nisser plassere X2 mot HD650, K271, Momentum og LCD2f ? Min forståelse fra anmeldelser er at de er medium-fi for noen, endgame for andre, ganske varme og lite analytiske/lite detaljerte? Basert på preferanser for K271 og HD555 over Momentum og DT770 i stallen min, innbiller jeg meg at HD650 er den ideelle oppgraderingen av hjemmeoppsettwt mitt i prisklassen 2000-8000 kr ? Endret 28. mars 2015 av Saftis Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Mente 650 da til 2700 :-) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Hva vil være logiske alternativer om jeg skal oppgradere fra T1? Hvordan er komforten for de større og tyngre flaggskipene? T1 veier jo beskjedne 350g, og er akkurat komfortabelt nok for meg. Drømmer litt i retning Stax, men det koster for mye. Har en liten mistanke om at HiFiMan HE-6 kunne vært noe for meg, og har jo knallgod forsterker som egner seg. (Firstwatt J2.) Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Kjør på med HE-6 da. Noen mener jo faktisk at HE-6 er på høyde med SR-009, men selvfølgelig med litt andre kvaliteter som følger av at det er planar. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Har noen en guide til å lodde på nye plugger på slitne kabler, og anbefaling til gode og rimelige plugger? Bruker dere krympestrømper også kanskje? Lenke til kommentar
lain Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Lodding er jo som all annen lodding. Viktig å tinne begge flater og få de til å flyte sammen godt. Av plugger vil jeg anbefale viablue ifra f.eks http://www.avoutlet.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=1580 Men om du føler de er for dyre og synes det er greit å vente litt, har lunashop flere greie alternativ. http://www.lunashops.com/goods.php?id=2657 Vil du høre forskjell på lyden om begge typer plugger er loddet riktig, skeptisk. Kjøp hva du føler ser best ut til den prisen du føler det er verdt. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Hm, er ting fra Elfa/Clas Ohlson helt utelukket? Hadde håpet å kunne fikse litt nå i påsken, dvs. slippe å vente på lang frakt. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Må si at det er spesielt en ting eg misliker sterkt med X2 klokkene. Eg kan nå høre hvor dårlig mp3 virkelig er... Hører alle ulyder og forstyrrelser i opptakene. Og det plager meg. Lurer på om eg må over på flac. Men sliter med å finne et godt alternativ til spotify med flac OG offline lagring. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Har du husket å huke av for high quality streaming? Ellers tilbyr vel Tidal både lossless og offline? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Eg streamer ikke. Alt er lagret lokalt og skal være i maks kvalitet. Er tidal tilgjengelig i norge? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Tja, jeg bruker det i alle fall, står "Norway" på lista over tilgjengelige land. Ganske dyrt dog, men er i prøveperioden min. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Men har den offline lagring av flac for pc? Fordi det har ikke wimp og det irriterer meg mere enn at wimp klienten er noe dritt. Latterlig treg og dårlig oppsett. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Tidal er jo noe av det verste jeg har sett. Oppretter abonnement for å prøve, finner ut at de ikke engang har windows eller os x applikasjon; prøver å kansellere.... det går ikke; login siden er blank. Eneste jeg får gjøre er å bruke web-playeren. Snakk om historiens dårligste tjeneste. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Da holder eg meg langt unna og får vente å se om Spotify kommer med flac iløpet av året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå