Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har merket at kabelen til dt770 blir hard? Merker at den delen av kabelen jeg har vært mest borti med fingrene har begynt å bli skikkelig stiv og blank. Regner nesten med det har noe med fett fra huden å gjøre.

Mitt dt770 fra 2006! har like fin kabel, og de virker ikkje hard. Helt lik som mitt en del nyere 1339 headsett. 

Eneste jeg har gjort med dt770 er å bytte puter.

Armlenet på stolen min er litt i veien, så hender flere ganger at jeg flytter på kabelen, så det er mye mulig at det er grunnen.

Det er kun delen av kabelen nærmest klokken som er hard, resten av kabelen er like myk som den alltid har vært. 

Har prøvd å vaske den med sprit uten at det hjalp, så regner med det er fett fra huden som har trengt inn i plasten. 

Øverst er kabelen slik den skal være og nederst er slik den er blitt

post-187645-0-52529400-1427314096_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen andre som har merket at kabelen til dt770 blir hard? Merker at den delen av kabelen jeg har vært mest borti med fingrene har begynt å bli skikkelig stiv og blank. Regner nesten med det har noe med fett fra huden å gjøre.

Mitt dt770 fra 2006! har like fin kabel, og de virker ikkje hard. Helt lik som mitt en del nyere 1339 headsett. 

Eneste jeg har gjort med dt770 er å bytte puter.

Armlenet på stolen min er litt i veien, så hender flere ganger at jeg flytter på kabelen, så det er mye mulig at det er grunnen.

Det er kun delen av kabelen nærmest klokken som er hard, resten av kabelen er like myk som den alltid har vært. 

Har prøvd å vaske den med sprit uten at det hjalp, så regner med det er fett fra huden som har trengt inn i plasten. 

Øverst er kabelen slik den skal være og nederst er slik den er blitt

attachicon.gif20150325_210819.jpg

Det er nok håndkremen du bruker ved dataen som gjør det  :mrgreen:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jaggu jeg selger min Schiit Mjolnir. 

Må ha en mer allsidig forsterker rett og slett. Kjipt å være "låst" til balansert. 

Så pro tips: 

Bruk heller litt mer penger på forsterker som er mer allsidig, slik at du slipper å handle ny forsterker senere! :D

ygpm. :)

Mr. A - dette er jo noe du kan og bør ta tak i selv. Kjøp ny kabel og bytt den. Kabler er slitedeler. (Om man ikke har overkill mikrofonkabel ala det T1 kommer med. Men da blir kabelen også mer til bry.)

Selv er jeg spent på bytte av hodebånd. Bestillte deler idag. Det er visst litt strevsomt på T1, må ta gaflene helt løs. På Dt770 så var det (alt for) enkelt.

Er jeg for snill når jeg velger å reparere slikt selv, når det skjer innenfor garantiden? Limingen i skjøyten mellom stoffet og skinnet på toppen av hodebøylen har løsnet. Det er sånt som ikke "burde" skje, og jeg har vært forsiktig med de. (Hvis ikke hadde jeg vel klart å sprekke gaffelfeste slik som mange andre har fått til.)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Jann - Ove: Ja blir nok byttet et par ting. Blandt annet kabel, puter, og plastdelen mellom gaffelen og bøylen som har begynt å sprekke. Enten det eller så blir det kjøpt et nytt par om det blir vanskelig/tidkrevende å finne deler. 

Ser nå at dt770 har gått noe voldsomt opp i pris. Betalte 1200,- for mine i 2011, og nå er de oppe i 1800,-

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...