Netrum Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Nå lar eg hodetelefonene ligge med lyd på i et par døgn framover. Så får eg se hvordan de er etter 100 timer ^^ Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Det er da unødvendig med innbrenning, imo. Ser ut som det blir vanskelig å få litt rabatt på LCD-X... Hver gang sier dem bare at "De skulle egentlig kosta 19k, så det er ikke noe å gå på" Endret 25. mars 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Holy shit for en lyd! Eg er forelsket i Fidelio X2ene mine nå! Herlig lyd, og bassen er ikke lukket inne som på denon klokkene. Meget fornøyd. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Hvor kjøper dere hodetelefonforsterkere? Er på utkikk etter en som kan dra det meste, jeg har kikket litt på toppserien til Beyerdynamic i det siste. Vil denne funke? Er på utkikk etter noe som kan dra hodetelefoner, ikke med rørtransistorer osv. Hva tror de audiofile her inne? Endret 25. mars 2015 av bshagen Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Bruker du Schiit Asgard 2 med dem? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Bruker du Schiit Asgard 2 med dem? Det gjør eg Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Hvor kjøper dere hodetelefonforsterkere? Er på utkikk etter en som kan dra det meste, jeg har kikket litt på toppserien til Beydynamic i det siste. Duet.no. Sjekk ut Schiit. Kan ikke anbefale noe annet enn fra schiit. Du får så utrolig mye for pengene. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Morsomt med nytt utstyr og forstår ekstasen, men erfaringen min er at det tar nå litt mer tid enn knappe par dager før man har lært å kjenne hodetelefoner, forsterkere eller kombinasjonen av de ordentlig.. Selv har jeg forøvrig første iterasjon av Schiit Modi/Magni, kjøpt direkte fra Schiit før NOK/USD gikk til helvete. Fornøyd med kjøpet, men lurer på om ikke det blir tubes etterhvert til HD600. Kan forresten også nevne at knagger fra Ikea fungerer fjell for å henge opp hodetelefoner :-) Endret 25. mars 2015 av Occi Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Hvor kjøper dere hodetelefonforsterkere? Er på utkikk etter en som kan dra det meste, jeg har kikket litt på toppserien til Beydynamic i det siste. Selv har jeg stort sett kjøpt alle mine forsterkere brukt fra hifisentralen.no , hender seg ofte at det dukker opp en del spennende der. Til rene anbefalinger så er det Schiit som er mye i vinden for tiden for å ha gode forsterkere i forhold til prisen. Norsk utsalgsted for disse er vel Duet.no . Videre har jeg en anbefaling som ikke klinger helt rett i ørene til de fleste her inne, nemmelig Asus Xonar Essence one som nok må siest å være den beste dac/amp komboen jeg noensinne har hørt til under 4000 kroner, brukte den en periode til å drive rundt et par Audeze LCD-3 som nok mange ser på som galskap, men jommen meg synst jeg den gjorde en strålende jobb! Du har og muligheter å bytte ut OP-Amper i den uten å miste garrantien å uten noe lodding eller slikt om det er noe som intresserer deg, om ikke er det på ingen måte noe du trenger å gjøre. Får egentlig ikke anbefalt denne amp/dacen nok, men det er mange som blir skremt bort grunnet Asus navnet, men jeg ga den en sjangs å den blåste meg helt bort. Nå bruker jeg min som forforsterker til stereoen. Beyerdynamic ampenne har jeg desverre aldri hørt eller igrunnen generelt sett hørt noe særlig om. Endret 25. mars 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Jeg har aldri prøvd HD600 eller HD650, kun Denon AH-D2000. Hvordan liker du dem? Jeg blir nesten deppa av å kun ha Sennheiser PC360, de låter jo helt forferdelig... Endret 25. mars 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Vet dere om noen sider som hifisentralen som har et bruktmarked? Er ute etter brukt forsterker, men finn og tek.no har ikke mye, eneste hifisentralen har noe. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Når jeg sier Beyerdynamic, så mener jeg hodetelefonene og ikke forsterkerne. Kikker på duet.no nå, noen anbefalinger av Schiit? Hvilke av disse vil kunne være gode som en "allround" forsterker, dvs kunne drive hodetelefoner - gjerne helt opp til Beyer T1? (Ikke sikkert at det er de jeg kommer til å kjøpe da, bare så det er sagt) Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Vet dere om noen sider som hifisentralen som har et bruktmarked? Er ute etter brukt forsterker, men finn og tek.no har ikke mye, eneste hifisentralen har noe. Her til lands er det nok hifisentralen og finn som gjelder. AVforum har jo og et bruktmarked, men det har vel så og si dødt ut nå så er sjelden en finner noe der som ikke allerede ligger uten enten på hifisentralen eller finn. Det ligger jo og forøvri et par forsterkere ute på finn http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Forsterker&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&category=0/93&category=1/93/3906&category=2/93/3906/51&sort=0&periode= Endret 25. mars 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg blir mest sannsynelig å kjøpe Schiit Asgard 2 til mine DT880 siden jeg har hørt at de funker veldig bra sammen. Er mye bra fra schiit, kommer litt ann på hvor mye du vil bruke å Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Du kan lese masse om HD600 og HD650 i denne fantastiske artikkelen: http://www.innerfidelity.com/content/very-important-sennheiser-hd-580-hd-600-and-hd-650 Jeg valgte HD600 fordi de var endel billigere og fremstod som et "sikrere" valg. De er helt fantastiske til musikk med vokal eller annen fokus på midtone, men elektronisk musikk som liker å holde seg i de lavere frekvenser med mindre dynamikk kan fremstå som kanskje litt kjedelig. Hører på rimelig mye forskjellig (last.fm), og syns de fungerer fint som en allrounder. Grunnen til at jeg nevner tubes er at HD600 kanskje mangler litt vekt i nedre deler av lydbildet. Visstnok skal OTL tubes være en god kombinasjon, men kan ikke nok om tubes til å kommentere noe mer på det. Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Finn og hifisentralen har ikke den forsterkeren jeg ser etter:/, en av de har Asgard 2, har kontakt meg selger, men usikker om det blir noe kjøp (Schiit Asgard 2 eller Schiit Vali) Får bare vente til noe dukker opp på finn eller hifisentralen. Endret 25. mars 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Jeg blir mest sannsynelig å kjøpe Schiit Asgard 2 til mine DT880 siden jeg har hørt at de funker veldig bra sammen. Er mye bra fra schiit, kommer litt ann på hvor mye du vil bruke å Ser at Asgaard 2 har mer power til høy-impedans telefoner, mens Magni 2 har endel mer til de med lavere impedance. Så det blir liksom valget da, kan Magni 2 dra et godt høy-impedance sett? Fin pris er det egentlig på begge, selv om Asgard er en tusenlapp mer. Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Er usikker, men tror Magni 2 klarer seg helt fint, jeg har aldri prøvd Magni 2, så jeg vet ikke helt. Edit: ifølge Schiit sin nettside kjører den 130mW på 600ohm, som vis jeg ikke tar helt feil er rundt 110db, noe som er veldig høyt. 2W = 93db4W = 96db8W = 99db16W = 102db32W = 105db64W = 108db128W = 111db256W = 114db512W = 117db1024W = 120db 10db = normal breathing 60db = normal conversation110db = shouting in ear, power saw, car horn120db = rock concert, jet plane at ramp, ambulance siren Endret 25. mars 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Aha. Takk for svar. Da må jeg vel kanskje ha meg en Modi2 også da, sånn at jeg får dette over til USB? Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 (endret) Hvis du skal ha Modi 2 sammen med Magni 2, går det bare over usb, med mindre du kjøper Modi 2 uber som koster 400kr ekstra (http://schiit.com/) som har optisk inngang. Endret 25. mars 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå