Jann - Ove Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Cluet når man skal få til best mulig lyd uten at det koster for mye er å velge rett utstyr, og prioritere i rett rekkefølge. Selvfølgelig er det åpenbare fordeler med en ekstern dac, men når totalbudsjettet er såpass lavt så bør hele potten legges i forsterker, når alt tyder på at det aktuelle integrerte lydkortet yter helt greit. Rør vs transistor, og utgangsimpedans/dempefaktor gjør valget av forsterker viktig, det er ikke bare-bare å drive 600ohms hodetelefoner. Det er noe eget med enkelte forsterkere. Klasse A, med "fin" og lav forvrengning. Rør er en fornuftig måte å få til det på. Forøvrig kan det være et lite tips å lete fram en minijack-minijack-kabel og kjøre rightmark audio analyzer. ( http://audio.rightmark.org/) Det vil gi et mer realistisk bilde på aktuell ytelse enn de oppgitte optimistiske 120dB. Man må nok dra til med mange tusenlapper før man får 120dB i reel ytelse. Hmmm... Innsiden av Valhalla 2 var virkelig pen. Se hvor "enkel" kretsen er, og jamfør med spesifikasjonene. Bør være et aktuelt valg om man liker schiit. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Valhalla 2 er nydelig den. Om man ikke har hodetelefoner med lav impedans. Som feks alle hodetelefonene mine. Nei eg skal ha Lyr 2 en gang i framtiden. ^^ Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Hvis kursen på dollaren går ganske så mye ned, kan jeg vurdere Valhalla 2, men akkurat nå er den altfor dyr, eller kanskje det dukker opp en brukt da. Og siden jeg har nesten null peiling på dette, hva kan dere anbefale? Noe som funker bra med DT880, bare kom med alt. Sånn at jeg vet hva jeg skal se etter. Ikke vær helt sprø med prisen, i prisklassen til Valhalla 2 max. Endret 22. mars 2015 av [email protected] Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Schiit Vali. Den er nevnt som en perfekt match for DT880 hodetelefonene Lenke til kommentar
Ooooj Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Utenom Schiit Vali, ville vite tips til andre, helst rør, har veldig lyst til å prøve det. En ting jeg lurer på, har Schiit Vali noe "rør lyd" i det hele tatt? Flere sier den ikke har i det hele tatt, andre sier den gir litt. F.eks denne karen sier den har en utrolig lyd Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Er gira på klokker etter noen år med IEMs. Har sett på Momentum M2 over ear, og synes de ser fine ut til mitt bruk(wimp på mobilen/macen og film). Noen innspill om disse, evt andre i ca samme prisklasse og bruksområde(lukkede, over ear)? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Eg får høre momentum 2 overear, philips fidelio X2 (åpne) og mine Denon klokker i neste uke. Gleder meg enormt! For å være ærlig så vet eg ikke va som skulle konkurere med de momentum klokkene i den prisklassen. Kanskje noe fra Audio technica. Og såklart Beyerdynamic. Men ingen av de er noe særlig "pene" da. Lenke til kommentar
edge Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Nei, synes Momentum ser ganske bra ut. Har prøvd Beyer 770, og de passer ikke hodet mitt noe særlig. Vet ikke med AT, men de er i hvert fall sjøstygge Lenke til kommentar
Lami Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Finnes det en noise cancelling adapter, sånn at man kan plugge hodetelefon minijacken i ene og få ut minijack sånn jeg kan ha adapteren/cancelleren mellom hodetelefonene og f.eks iPad? Har Bose øreplugger med noise cancelling man kan skru av og på, men finnes det noe løst for andre hodetelefoner? Er i USA i et par uker så har mulighet til å handle fra amerikanske sider om det finnes noe her. Har prøvd google men finner svært lite! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Egentlig et godt spørsmål, jeg vet jo at noe walkman mp3 spillere fra sony kunne tilby dette om jeg ikke tar fryktelig feil... Men jeg har aldri hørt noe som kan kobblest i mellom som du selv beskriver, selv om en skulle tro dette da burde være fult mulig å få til. Har dog kanskje noe med kompleksiteten av det hele, eksempelvis har Momentum Wireless 4 mikrofoner på selve klokkene (2 på hver) som fanger opp alt støyer å gjør sin ANC greie ut fra dette. En liten greie med en liten mikrofon hengende på ledningen hadde kanskje ikke fungert optimalt ? Men det blir bare synsing fra min side. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Man får kjøpt et veldig billig sett med Sony øreplugger/klokker som har en ekstra pol på minijacken, kopler man de i Xperia Z2 og oppover så blir telefonen en noise canceling device. Vet ikke om det heller hjelper akkurat? Endret 23. mars 2015 av Gabri3L Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Fant et par esker til med CD'er i boden Rett over 2000 album nå konvertert til tapsfritt. Relatert Moon 380D DSD dac så har jeg tydeligvis fått en med defekt usb-del. Produsent er blank på hva årsaken er, og jeg får ny. Inntil videre er det bare å upsample til dobbelt frekvens av hva jeg spiller så høres det bra ut, men selvsagt det er ikke et pluss for lyden at man upsampler i pc og usb-enhet downsampler til halv frekvens igjen. Så til tross for nydelig lyd så er nok potensialet i dac'en bedre enn jeg har hørt så langt. Endret 23. mars 2015 av TGB Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Eg måtte jo poste inne på headfi... Nå er eg så i tvil om Fidelio X2 er et godt kjøp eller ikke. Kanskje eg skal drite i det og få pengene igjen. Og da heller spare unna og kjøpe noe annet.. :S Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Fidelio X2 er gode i sin prisklasse. Kommer litt an på hva du liker. Personlig liker jeg litt "loudness kurve" lydsignatur, dvs. hvis diskant er litt fremhevet, så må også bass være noe fremhevet, ellers blir hodetelefonen alt for lys (bright). Jeg setter Fidelio X2 foran LCD2,3,X, Sennheiser HD800,HD700, AKG K712, Beyerdynamic T1. (LCD alt for tunge og lite dynamiske på lav/middels lydstyrke, HD800/700 veldig lyse, K712 veldig lyse, T1 alt for lyse). Eneste hodetelefon tilsvarende gode er klassikeren Sennheiser HD650. Ser på head-fi at det er noen eksemplarer av Fidelio X2 som lekker farge fra øreputene. Mine har ikke dette problemet (ennå)... Endret 23. mars 2015 av bar1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Fant et par esker til med CD'er i boden Rett over 2000 album nå konvertert til tapsfritt. Relatert Moon 380D DSD dac så har jeg tydeligvis fått en med defekt usb-del. Produsent er blank på hva årsaken er, og jeg får ny. Inntil videre er det bare å upsample til dobbelt frekvens av hva jeg spiller så høres det bra ut, men selvsagt det er ikke et pluss for lyden at man upsampler i pc og usb-enhet downsampler til halv frekvens igjen. Så til tross for nydelig lyd så er nok potensialet i dac'en bedre enn jeg har hørt så langt. Av nyskjerrighet: Funket ALLE cdene du hadde liggende? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Var litt skuffet over momentum, tbh. Forventet mer av de.Syns BW P7 har bedre og bredere lydbilde. Har også lyst å teste ut X2, for å se om jeg liker de eller P7 bedre. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Fidelio X2 er gode i sin prisklasse. Kommer litt an på hva du liker. Personlig liker jeg litt "loudness kurve" lydsignatur, dvs. hvis diskant er litt fremhevet, så må også bass være noe fremhevet, ellers blir hodetelefonen alt for lys (bright). Jeg setter Fidelio X2 foran LCD2,3,X, Sennheiser HD800,HD700, AKG K712, Beyerdynamic T1. (LCD alt for tunge og lite dynamiske på lav/middels lydstyrke, HD800/700 veldig lyse, K712 veldig lyse, T1 alt for lyse). Eneste hodetelefon tilsvarende gode er klassikeren Sennheiser HD650. Ser på head-fi at det er noen eksemplarer av Fidelio X2 som lekker farge fra øreputene. Mine har ikke dette problemet (ennå)... Tusen takk! Nå har eg roet ned tankene helt og bestemt meg for å ikke få igjen pengene før eg har fått testet de. Tør ikke glede meg for mye fordi eg er redd eg kommer til å bli så skuffet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Fidelio X2 er gode i sin prisklasse. Kommer litt an på hva du liker. Personlig liker jeg litt "loudness kurve" lydsignatur, dvs. hvis diskant er litt fremhevet, så må også bass være noe fremhevet, ellers blir hodetelefonen alt for lys (bright). Jeg setter Fidelio X2 foran LCD2,3,X, Sennheiser HD800,HD700, AKG K712, Beyerdynamic T1. (LCD alt for tunge og lite dynamiske på lav/middels lydstyrke, HD800/700 veldig lyse, K712 veldig lyse, T1 alt for lyse). Eneste hodetelefon tilsvarende gode er klassikeren Sennheiser HD650. Ser på head-fi at det er noen eksemplarer av Fidelio X2 som lekker farge fra øreputene. Mine har ikke dette problemet (ennå)... Nå blir mine lcd 2 mest sannsynlig solgt imorgen. Tenkte å prøve X2 for gøy da jeg hører veldig mye på elektronisk musikk. Hvordan er X2 med dette? Det jeg vil ha er jo noe som er har den krystall klare lyden, men samtidig har punch i bassen. Er kun audeze som har tilfredsstilt meg til nå... Men det må jo finnes noe alternativ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 LCD2 er jo eksepsjonelt lineær fra nederst i bunnen til langt opp i lavere mellomtone. Du finner nok neppe noen som er helt lik i respons. Kan aldri huske å ha sett en sånn responskurve på noen andre klassiske hodetelefonmerker, uten at jeg skal påstå å ha sjekket alle. X2'en er nok verdt et forsøk. Den er ikke helt tam i bassen den heller selv om det er mer på X1. Du kan jo uansett justere EQ for smak og behag. Problemet med for mye integrert loudness-kurve på hodetelefonen er at lyden blir ubalansert når du drar på litt med volumet, men det er jo på en måte bra også da at lyden høres bra ut på lavere volum, så trenger man ikke skrur opp så mye at det går ut over hørselen. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Av nyskjerrighet: Funket ALLE cdene du hadde liggende? De aller fleste, størst problem med cd-singler faktisk. De har tydeligvis lavere kvalitet. Noen måtte gjennom et par lesere før jeg fikk dem ut. Så helt åpenbart - cd'er som er 25+ år begynner å svikte; ikke noe bra lagringsmedium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå