Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva menes med begrepet lys egentlig?

Lite bass, mye diskant... fremoverlent.

Beskrev ikke du akkurat et dt770? :p

DT770 lite bass?

Hvis du synes DT770 har lite bass, vil du bli veldig skuffet over bassgjengivelsen hos T70, HD650 og ikke minst HD700 (og 800).

Edit: Så smiljefjeset nå :)

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Hva synes du selv om lyden i den ?

Interessant konsept det hadde vært moro å prøve, men skal man gjøre det ordentlig trengs nok et dummyhode med et par ører. Har vært inne på tanken selv. Det som er med øret er at en helt rett frekvenskurve blir etter ulike målinger feil. Spesielt på høyere frekvenser, men også bassen blir fort feil med en 100% rett kurve.

Har en ganske lik linjalkurve på høyttalerene (sannsynligvis smoothet en smule for markedsføringsformål), og det kan man greit jobbe etter, men de fleste som er seriøse med hodetelefoner sikter ikke etter en sånn kurve, selv om det virker fornuftig.

Les gjerne om Harman target curve, som er det som er hot for tiden. Du kan jo prøve å programmere den inn i hodetelefonen og vurdere selv.

Lenke til kommentar

Det er jo det samme med kalibrering av TV'er. Folk liker det gjerne litt mer "feil", med mer pang i fargene. Samme med hodetelefoner og høyttalere hører man folk skryte av "masse bass" for eksempel. Å begynne å høre på ordentlig musikk er jo helt uaktuelt. ;)

Når det gjelder XTZ Headphone Divine så kom jeg tilfeldigvis over kickstarteren til XTZ og tenkte jeg kunne avse en tusenlapp bare for å prøve. Jeg vet ikke om det ble litt feilinformert eller om jeg var litt for kjapp på avtrekkeren. Hadde jeg visst hvordan dette skulle utføres hadde jeg vel neppe kastet penger på dem. For det første så fungere korrigeringen kun gjennom en app på apple produkter som iPhone og iPad. (Android app på vei.) XTZ påstår at prosessering i hodesettet ville ført til for mye hardware i hodesettet og dermed ville de blitt veldig tunge. Testen oppsummerer det hele ganske bra. Dette hodesettet er rett og slett bare beregnet på folk som bruker sin iphone til å høre på musikk, som har musikken sin lagret lokalt på iphonen, og som vil ha bedre lyd en "vanlige" hodesett i sammeliknbar prisklasse kan få til under de omstendighetene. En temmelig smal nisje med andre ord. :D

Dersom Android app'en som kommer kan brukes sammen med googleplay music for eksempel, så begynner det å bli mer interessant igjen. Men jeg krysser ikke fingrene.

Så enn så lenge ligger disse fremdeles i sin originalemballasje, lurte på å selge dem, så derfor har jeg ikke pakket dem ut en gang. Det blir nok til at jeg prøver dem når Android app'en kommer. Jeg gidder ikke styret med itunes...

Lenke til kommentar

Ja, det blir vel alltid en blanding mellom vane, preferanser og referanse. Det jeg mente er at det ikke høres naturlig ut å kjøre 100% lineært direkte i øret fra en hodetelefon. Jeg har justert min andel fargeutbrente TV'er for folk, og vet det er mange som bruker default-innstillingene beregnet på flombelyst salgslokale. iTunes er et stykke software jeg aldri har blitt dus med. Usability-messig fatter jeg ikke hva de har tenkt når løsningene er såpass elegante og brukervennlige ellers på Mac og iPhone.

Lenke til kommentar

DT770 lite bass?

Hvis du synes DT770 har lite bass, vil du bli veldig skuffet over bassgjengivelsen hos T70, HD650 og ikke minst HD700 (og 800).

Ooooops, jeg mente selvsagt med unntak av bass :p

Dt770 har mye bass, mye diskant og fremoverlent, stemmer ikke det?

I så fall må man vel kunne beskrive dt770 som "Bright sounding"? :p

Lenke til kommentar

DT770 lite bass?

Ooooops, jeg mente selvsagt med unntak av bass :p

Dt770 har mye bass, mye diskant og fremoverlent, stemmer ikke det?

I så fall må man vel kunne beskrive dt770 som "Bright sounding"? :p

Refererte ikke til DT770; mer generelt hva lys lydsignatur betegner. Vil heller kategorisere DT770 som loudness kurve. Foretrekker personlig flat kurve.

Lenke til kommentar

Bang&olufsen's egen butikk kan jeg se for meg at kanskje kan ha det om noen har det.

http://stores.bang-olufsen.com/norway/bang-olufsen-oslo-vest/

Takk! hadde helt glemt at de har egen butikk.

Hei, noen som vet om det er butikker i Oslo som har fått inn B & O H8?

http://www.beoplay.com/products/beoplayh8?_ga=1.173872611.1378999080.1426717945#at-a-glance

På studentøkonomi så får jeg klare meg med mine Beyerdynamics og BW P5... Men det der må jeg si fristet!

Ja, jeg synes egentlig de er litt dyre jeg også, men fikk litt lyst til å feire at jeg har fått ny jobb :wee:

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe Schiit Vali som amp, og kanskje Schiit Modi 2 som dac i fremtiden, men er det verdt pengene? Vil jeg merke veldig stor forskjell i lydkvaliteten? Schiit Vali blir 1400,- med frakt og toll.

Jeg har Beyerdynamic DT880 600ohm. Nå kjører jeg de rett fra hovedkortet (MSI Z97 Gaming 3), jeg har nokså nok volum, trenger egentlig ikke mer. Siden de er mine første ordentlige hodetelefoner, og jeg synes jeg de høres utrolig bra ut, vet jeg ikke om en amp/dac vil forbedre lyden.

Lenke til kommentar

En dac og amp vil forbedre lyden betydelig.

Det første du vil legge merke til er all støyen som blir borte.

Innebygget lydkort er fandens verk.

Det er manskjit.

Ok, tror du Schiit Vali vil være et godt par med Beyerdynamic DT880?

Jeg har absolutt ingen støy, til og med på det høyeste volum som er mulig.

Ifølge MSI har de et ok lydkort innebygd; http://www.msi.com/product/mb/Z97-GAMING-3.html#hero-overview

Lenke til kommentar

Schiit Vali vil nok være et godt valg for de skulle eg tro ja.

Men vær klar over at det er en rør forsterker. ;)

Det vet jeg, det er en grunn til at jeg lener meg mest mot de, egentlig er de hybrid rør forsterker, så jeg får litt "rør lyd". For prisen skulle de være de beste for DT880 etter hva jeg har lest.

Før jeg tar noe valg og bestiller, kan du anbefale noen forsterkere for DT880 (600ohm)? Har lyst å prøve rør forsterker, men vil ligge på rundt 1500,-

Lenke til kommentar

Vet du eg leste kjapt på vali og de klokkene.

Og eg tror ikke du skal tenke på noe annet.

Det finnes ingenting i den prisklassen eller noen tusenlapper opp som vil være bedre. :)

Ok, da går jeg for Schiit Vali, og muligens Schiit Modi 2 i senere tid. Får se, kanskje jeg bestiller i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...