Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Fant forøvrig ut hva som skjedde på Moon 380D DSD; den sier 44.1kHz men kjører faktisk 22.05kHz; setter jeg den til 88.2kHz så kjører den 44.1kHz osv. Konvertere en tapsfri fil til 22.05kHz, og denne hørtes veldig identisk ut når jeg kjørte den på 88.2kHz som originalfilen på 44.1Khz hørtes ut når jeg kjørte den på 44.1kHz i DAC (les 22.05kHz).

Spennende, så nå er spørsmålet om det er firmware feil eller hardware-feil :)

Edit:

Gjelder kun USB; fin på alle andre digitale innganger.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville hørt på sennheiser px-100 II, pxc-200 II, Momentum on-ear, Momentum M2 on-ear, HD-25 II.

Har selv et sett K619 med knukket bøyle, synes de ga mye lyd sett i forhold til størrelsen og pris, men foretrakk bærbarheten til px-100 II, som jeg for øvrig klarte å slite ut ledningen på og dermed fikk de nevnte K619 som erstatning.

Lenke til kommentar

http://m.clasohlson.com/no/Philips-SHB7150-tr%C3%A5dl%C3%B8s-hodetelefon-med-mikrofon/38-6386

Kjøpte disse etter anbefaling i dag.

Lyden er grei, passformen fin og veier ikke stort. Lydlekkasje både inn og ut, så egner seg ikke hvis støydempende er viktig.

Dessverre følger det med en veldig irriterende statisk lyd når man spiller av noe via bt, så de går nok i retur, håper det bare er det ene paret jeg kjøpte som er sånn, for passer mitt bruk ypperlig ellers.

Lenke til kommentar

Nei va siere dere folkens.

Lyst å hjelpe meg finne meg et par nye hodetelefoner?

Skal erstatte mine Denon AH-D600 med noe nytt.

Liker bass men er lei de klokkene.

Eneste kriteriet er at de må koste under 3tusen.

Og gi meg en betydelig økning i lydkvalitet.

Tviler på at det er så vannskelig da. :p

Dac schiit mod, forsterker asgard 2. Så kan drive det aller meste uten problem.

Lenke til kommentar

Jeg går lett god for X2. I går bestilte jeg Creative Aurvana Live!. Greit å ha et billigpar liggende, da par nr 3 pr nu er AKG 518DJ og jeg er mildt sagt lite glad i dem på alle måter.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Tror nok du blir positivt overrasket over CAL. I alle fall i forhold til prisen. Overraskende lite feil å finne i disse til prisen. Har aldri følt behov for å gjøre noe som helst form for EQ på dem. Er akkurat som dem selv justerer ting uansett kilde. De er rett og slett adaptive på en eller annen måte.

AKG K452 blir jo hypa som veldig gode. Dem bruker jeg for å sjekke hvordan ting høres ut på en dårlig hodetelefon med dårlig/grov oppløsning typisk litt "midrange"-lyd, uten bass og diskant. Miksen må være i god kvalitet hvis det skal høres middelmådig ut i disse. DJ-lyd på de hodetelefonene jeg har brukt pleier å være litt "hard" og definert for å kunne bite igjennom mye lyd rundt en, føler sånn sett er det jo en nisje-greie for det behovet. Står det DJ på noe styrer jeg som regel unna, selv om det finnes høvelige balanserte hodetelefoner med den labelen også.

Lenke til kommentar

Denne er egentlig en ganske grei liste å bedømme etter hvor jevn en hodetelefon er på en bra låt.

50-60 Hz

Thump in a kick drum
Boom in a bassline
Essential in dub, dubstep and reggae !
Too much and you’ll have flapping speakers and a flabby mix
Too little, and the mix will never have enough weight or depth

100-200 Hz

This EQ band adds punch in a snare
Gives richness or “bloom” to almost anything
Too much makes things boomy or woolly
Too little sounds thin and cold

200-500 Hz

Crucial for warmth and weight in guitars, piano and vocals
Too much makes things sound muddy or congested
Too little makes them thin and weak

500-1000 Hz

One of the trickiest areas
Gives body and tone to many instruments
Too much sounds hollow, nasal or honky
Too little sounds thin and harsh

2 kHz

Gives edge and bite to guitars and vocals
Adds aggression and clarity
Too much is painful!
Too little will sound soft or muted

5-10 kHz

Adds clarity, open-ness and life
Important for the top end of drums, especially snare
Too much sounds gritty or scratchy
Too little will lack presence and energy

16 kHz

Can add air, space or sparkle
Almost too high to hear
Too much will sound artificial, hyped or fizzy
Too little will sound dull and stifled

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide med en liten sammenligning/review av Fidelio X2. Har vel hatt det i godt over to uker nå, og må si jeg er veldig fornøyd. Hadde Fidelio X1 fra før av og vil sammenligne med den. Komforten har ikke endret seg veldig mye. Bøylen i toppen er høyere, så det er bedre plass for store hoder. X2 har litt mer trykk mot ørene og kan bli slitsomt i lengden. X1 passet ganske perfekt på hodet mitt, men merker putene begynner å bli slitte. Totalt sett er komfortnivået bedre på X2, sett bort i fra endurance, men forskjellen er svært liten. Man må uansett lete litt for å finne samme komfortnivå som på X1 og X2.

Lydmessig er X2 en god del bedre. Bassen er strammere, og jeg får ikke samme følelsen av overdrive som på X1. X1 hadde en liten tendens til å riste i elementene. Ikke direkte ubehagelig, men høyere volum kan bli slitsomt. Dette er fikset i X2, og derfor sitter bassen bedre, men samtidig lysere.

Lydbildet har forandret seg litt. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg kan "føle" hvor lyden "stopper" i X2. Dette kan jeg ikke i X1, og lydbildet brer seg litt mer. Om dette er bedre eller ei kommer litt an på. Jeg liker mellomtingen i X2 der lyden ikke er lukket, men samtidig ikke for luftig. Dette på toppen av at X2 er bedre på mid/high, gjør at lydbildet popper mer. X1 har en tendens til å føles litt for luftig. Jeg tror dette kommer av at bassen er strammere i X2.

X2 har forbedret mange av punktene med X1. Det har falt litt bak på bassen, men det veier opp med mye bedre mid/highs. Den totale lydopplevelsen i X2 er mer balansert og favoriserer khz delen mer enn bass. På grunn av dette føler jeg X1 og X2 vil passe litt forskjellig fra person til person. For min del kommer jeg nok til å bytte litt mellom de, ut i fra hva jeg hører/ser på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Driver å smådrømmer litt om hvilket headsett jeg skal velge over mitt dt770 dersom det er bedre lyd å hente. HD800 går litt rundt i huet, men den koster jo faktisk rompe.

Hvordan gjør Beyerdynamic det mot konkurrentene i høyere prisklasser? og hva gir mest for penga i prisklassene over dt770?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...