kaninkoker Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 skjer med at denne tråden holder på og dø ut a? btw, kjøper dac magic i dag! tror jeg trenger et nytt internt lydkort også, noen som har noe og ambefale? pris: ca 1k Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Jeg har bestilt meg portabel amp/dac. Valget falt på Ibasso D10 Cobra, se bilde under. Ellers blir det et hodetelefonkjøp også snart. Foreløbig ser det ut som det blir Denon MD5000, som er en modifisert versjon av D5000. I tillegg har jeg lyst å prøve Ultrasone HFI-780. Endret 13. mai 2009 av StaBBer Lenke til kommentar
Niern Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 (endret) Ibasso har jeg også tenkt på ; ) Out of stock atm, venter på at lageret blir fylt ^^ Endret 15. mai 2009 av Niern Lenke til kommentar
miCro Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 skjer med at denne tråden holder på og dø ut a? btw, kjøper dac magic i dag! tror jeg trenger et nytt internt lydkort også, noen som har noe og ambefale? pris: ca 1k Hva skal du bruke lydkortet til? DacMagic har jo USB-inngang. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 okay så da bruker jeg bare dac'en som ekstern lydkort da? trodde den bare konverterte signalet fra digitalt til analogt jeg Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 var på hifi klubben i dag og kjøpte denne dac magicen men problemet er at jeg ikke får noe lyd ut av den kjører usb ut av pcen og usb in i dacen ( fulgte med ) videre kjører jeg stereo ut til mini jack in i hodetelefonampen og derfra hodetelefonene ut. men jeg får da ikke noe som helst lyd kan noen hjelpe meg med dette problemet? ( kan ikke så mye om lyd ) Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Prøv først med hodetelefonene direkte i dac-en for å finne ut om dac-en eller ampen er problemet. Sikker på at volumkontrollen for dac-en på datamaskinen er stilt rett? Og på at dac-en står som standardlydutgang? Endret 22. mai 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ser du at den er gjenkjent skikkelig som et lydkort på maskina di? Min fungerte relativt av seg selv, men jeg hadde et problem med at magicen havnet i konflikt med et annet lydkort koblet til maskinen. Forsøk evt. å disable det interne lydkortet ditt. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Prøv først med hodetelefonene direkte i dac-en for å finne ut om dac-en eller ampen er problemet. Sikker på at volumkontrollen for dac-en på datamaskinen er stilt rett? Og på at dac-en står som standardlydutgang? det er ingen utgang for hodetelefoner i dacen. må evt kjøre med stereo til mini jack ( som jeg gjør nå) det er heller ingen direkte volumkontroll på daccen så jeg må bruke hodetelefonforsterkern. jeg kjører også lyd ut til pc-anlegget mitt ( som jeg bruker når jeg ikke orker hodetelefoner ) men jeg lurte vpå da : er det mulig og kjøre coax ut fra pcen inn i dacen og videre inn i z-550 anlegget ( har opptisk inngang på den og optisk utgang på dacen)? også videre ut i hodetelefonforsterkern ? eler blir dette dårlig lyd? Takk for svar:D Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Ser du at den er gjenkjent skikkelig som et lydkort på maskina di? Min fungerte relativt av seg selv, men jeg hadde et problem med at magicen havnet i konflikt med et annet lydkort koblet til maskinen. Forsøk evt. å disable det interne lydkortet ditt. okay ,men da lurer jeg på hvordan evt å disable det interne lydkortet som er interegrert in hovedkortet? det står ingen tegn på at dacen er koblet i nei... ( min datamaskin etc) Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg vil anta du må gå inn på BIOS for å gjøre det. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2009 Ser du at den er gjenkjent skikkelig som et lydkort på maskina di? Min fungerte relativt av seg selv, men jeg hadde et problem med at magicen havnet i konflikt med et annet lydkort koblet til maskinen. Forsøk evt. å disable det interne lydkortet ditt. okay ,men da lurer jeg på hvordan evt å disable det interne lydkortet som er interegrert in hovedkortet? det står ingen tegn på at dacen er koblet i nei... ( min datamaskin etc) I Vista og WIndows 7 kan du deaktivere lydkortet ved å høyereklikke på volumsymbolet i systemstatusfeltet, velg 'Playback devices', høyereklikk på lydkortet du ønsker å deaktivere og velg 'Disable'. I denne oversikten bør også DacMagic dukke opp og om du skal bruke DacMagic som hovedkilde kan du høyereklikke på den og velge 'Set as Default Device'. Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 takk for tipset miCro skal på det sterkeste vurdere og instalere windows 7. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 Har hørt på AKG 702, men syns dette ble litt for flatt, men for all del ett bra headset til ethvert bruk. Fryktelig sent svar, men ... Hørte du på et par ferdig innspilte 702 gjennom en god forsterker? Jeg har aldri hørt 702 selv, men bruker AKG 701, og har ikke funnet noen fornuftig grunn til å skulle velge noe annet. Leste såvidt litt om 702 nå, kan ikke se for meg noen grunn til at de skal være stort mindre kresne enn 701 på forsterker. 701 trengte ganske lang innspillingstid før de åpnet seg, men når de først kommer seg er det herlig! Bør kanskje nevnes at prisen på AKG 701 er såpass lav at man tror en god forsterker er overkill, dette er ikke tilfelle. Lenke til kommentar
Niern Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Da har jeg bestilt iBasso D10 Cobra Gleder meg til den kommer Trenger en O.K bærbar lydkilde nå.. Forslag til en billig lydkilde som støtter flac.?? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hva er billig for deg da? Cowon D2 2GB koster vel sikkert rundt tusenlappen nå(?). Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Har bestilt logitech g35, gleder meg. Har snakka med flere som har kjøpt det og de er kjempefornøyde. Lenke til kommentar
Niern Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hva er billig for deg da? Cowon D2 2GB koster vel sikkert rundt tusenlappen nå(?). Finnes den i 2Gb?? Sikker på du ikke mener 4Gb? Joa.. fint valg, men er det billigere å kjøpe den med 4Gb og oppgradere med kort enn å betale for 16Gb versjonen? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Kjøp heller 8 gb versjon med DAB hvis du bor i Oslo så kan du ta inn Mini-TV på den Lenke til kommentar
Niern Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Kjøp heller 8 gb versjon med DAB hvis du bor i Oslo så kan du ta inn Mini-TV på den Bor i nord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå