bar1 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Jeg bruker Phillips Fidelio X2 på jobb, og har lagt merke til at når jeg legger dem fra meg, så avgir de merker på papir fra putene. Se vedlegg. Det nederste bildet er etter halvannen time, mens det øverste er fra litt lenger tid. Er det noen andre som har samme hodetelefoner som har sett det samme? Har ikke sett at jeg har fått merker på hodet. Hva kan dette komme av? Produksjonsfeil av fargestoff? Eller er alle slik? Se i X2 tråden på Head-fi forumet. Er samme problem med enkelte X1. Det er en produksjonsfeil. Jeg ville tatt kontakt med selger/Philips for å få rettet dette (nye øreputer eller ny ...). Endret 27. februar 2015 av bar1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Oppo gjør i alle fall en meget god jobb på å dekode obskure DVD-formater der mange andre degraderer eller feiltolker signalene. De er rimelig kompromissløse når de bestemmer seg for å lage noe. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Får gøy prøvde jeg å ta PCen ned i stuen, og plugget PCen direkte i veggen. Da ble støyen MYE mindre. Såpass mye mindre at jeg er i tvil om jeg hører noe på trygt lyttenivå. Hva tenker dere vil hjelpe mest? USB saker, eller strømfilter av noen slag? Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Sliter med det samme selv, spesielt når kjøleskapet setter i gang. Det kan fikses med http://schiit.com/products/wyrd. Den er litt dyr, men vil løse problemet. Eventuelt kan du prøve å ha utstyret på en egen krets, uten belastning fra andre apparater. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Om den ikke er nevnt allerede, norsk test av Oppo HA-1, http://www.lydogbilde.no/test/oppo-ha-1-hodetelefonforsterker-med-dac Ikke bare en strålende dac og headamp, men også preamp. Lekker til tusen, men det koster. Oppo HA-1 er veldig bra, men har hatt 2 som feilet... signalet trekker med venstre etter noen måneders bruk. Tror ikke den tåler varmeutviklingen (for den blir grisevarm). Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Da har jeg faktisk i stor grad parkert HD650 til fordel for Creative Aurvana Live! Når jeg bytter til HD650 etter å ha hørt på CAL på samme materiale så høres dem ut sin en sprø kjeks i diskanten og bassen er betydelig redusert. De integrerer ikke hele lydbildet men separerer det mer og gjør det frevkvensmessig ujevnt i tillegg til volummessig mer ujevnt på ulike frekvensbånd. CAL er verdt sin vekt i gull og til prisen er de helt rå, og dette er til og med en lukket hodetelefon. De er svært tilgivende på litt småshabby mikser og de får det meste til å bli bedre uten at det høres falskt ut. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Da har jeg faktisk i stor grad parkert HD650 til fordel for Creative Aurvana Live! Når jeg bytter til HD650 etter å ha hørt på CAL på samme materiale så høres dem ut sin en sprø kjeks i diskanten og bassen er betydelig redusert. De integrerer ikke hele lydbildet men separerer det mer og gjør det frevkvensmessig ujevnt i tillegg til volummessig mer ujevnt på ulike frekvensbånd. CAL er verdt sin vekt i gull og til prisen er de helt rå, og dette er til og med en lukket hodetelefon. De er svært tilgivende på litt småshabby mikser og de får det meste til å bli bedre uten at det høres falskt ut. Spennende, har sett litt snakk om disse, å til 500 kroner virker det utvilsomt som et kupp, for se om jeg plukker meg opp et par og får alt jeg tror på innen headfi knust igjen (sist var det Phillips FIdelio X1 som gjorde dette). Ellers fikk jeg Momentum Wireless i går som jeg har fått testet noen timer. Det første som slår meg i forhold til de gamle momentumene er at disse nå har en langt mer sennheiser typisk diskant som er noe mer aggressiv, dette gjør etter mine ører at mellomtonen har blitt litt mer tilbaketrukken, de er til dels en god del mer åpne med en større soundstage men ellers er lydsignaturen relativt lik momentum 1. Alt i alt må jeg si at jeg ikke er helt fan av at de har kjørt opp diskanten såpass mye, men for vente til ørene mine har klimatisert seg til de før jeg kommer med noen endelig domm. Komforten er forbedret betraktelig i forhold til momentum 1 vertfall, denne gangen får jeg faktisk hele øret mitt inn i hodetelefonen. NCen fungerer strålende, langt bedre enn jeg hadde trodd, alt av bakgrunnsstøy forsvinner det sekundet du tar på deg klokkene og om du ikke spiller musikk så er det et merkelig fenomen å tre de over ørene der all støyen forsvinner til en veldig svak susing. Wireless delen og er utrolig fin, veldi befriende å slippe den hersen ledningen å det er veldig greit å kunne gå seg en tur rundt i leilgheten uten å måtte ta av seg hodetelefonene. Det som dog skuffer er at det ikke funker å koble de til PS4en som jeg hadde håpet på. Ellers har jeg ikke aptX støtte på bluetoothen til PCen og det er nærmest umulig å finne en adapter med denne støtten her til lands, til gjengjeld kan jeg ikke si at jeg hører noen betydelig forskjell når jeg går fra telefonen med bluetooth 4.0 med aptX til PCen med vanlig 4.0 uten aptX. Endret 28. februar 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Sliter med det samme selv, spesielt når kjøleskapet setter i gang. Det kan fikses med http://schiit.com/products/wyrd. Den er litt dyr, men vil løse problemet. Eventuelt kan du prøve å ha utstyret på en egen krets, uten belastning fra andre apparater. Har du Schiit Wyrd eller? Ringte Duet, men da var han ikke på jobb, men han regnet med at de hadde dem... Lenke til kommentar
ulle1040 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Da har jeg faktisk i stor grad parkert HD650 til fordel for Creative Aurvana Live! Når jeg bytter til HD650 etter å ha hørt på CAL på samme materiale så høres dem ut sin en sprø kjeks i diskanten og bassen er betydelig redusert. De integrerer ikke hele lydbildet men separerer det mer og gjør det frevkvensmessig ujevnt i tillegg til volummessig mer ujevnt på ulike frekvensbånd. CAL er verdt sin vekt i gull og til prisen er de helt rå, og dette er til og med en lukket hodetelefon. De er svært tilgivende på litt småshabby mikser og de får det meste til å bli bedre uten at det høres falskt ut. Spennende, har sett litt snakk om disse, å til 500 kroner virker det utvilsomt som et kupp, for se om jeg plukker meg opp et par og får alt jeg tror på innen headfi knust igjen (sist var det Phillips FIdelio X1 som gjorde dette). Ellers fikk jeg Momentum Wireless i går som jeg har fått testet noen timer. Det første som slår meg i forhold til de gamle momentumene er at disse nå har en langt mer sennheiser typisk diskant som er noe mer aggressiv, dette gjør etter mine ører at mellomtonen har blitt litt mer tilbaketrukken, de er til dels en god del mer åpne med en større soundstage men ellers er lydsignaturen relativt lik momentum 1. Alt i alt må jeg si at jeg ikke er helt fan av at de har kjørt opp diskanten såpass mye, men for vente til ørene mine har klimatisert seg til de før jeg kommer med noen endelig domm. Komforten er forbedret betraktelig i forhold til momentum 1 vertfall, denne gangen får jeg faktisk hele øret mitt inn i hodetelefonen. NCen fungerer strålende, langt bedre enn jeg hadde trodd, alt av bakgrunnsstøy forsvinner det sekundet du tar på deg klokkene og om du ikke spiller musikk så er det et merkelig fenomen å tre de over ørene der all støyen forsvinner til en veldig svak susing. Wireless delen og er utrolig fin, veldi befriende å slippe den hersen ledningen å det er veldig greit å kunne gå seg en tur rundt i leilgheten uten å måtte ta av seg hodetelefonene. Det som dog skuffer er at det ikke funker å koble de til PS4en som jeg hadde håpet på. Ellers har jeg ikke aptX støtte på bluetoothen til PCen og det er nærmest umulig å finne en adapter med denne støtten her til lands, til gjengjeld kan jeg ikke si at jeg hører noen betydelig forskjell når jeg går fra telefonen med bluetooth 4.0 med aptX til PCen med vanlig 4.0 uten aptX. Vet du hvordan NCen måler seg mot bose sin? Hvor har du fått bestilt de? Vet du batteritiden de har på full opplading og normalt lyttevolum? Veldig fornøyd med mine momentum 1 så jeg kaster gjerne penger etter et nytt hvis de er verdt det. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Vet du hvordan NCen måler seg mot bose sin? Hvor har du fått bestilt de? Vet du batteritiden de har på full opplading og normalt lyttevolum? Veldig fornøyd med mine momentum 1 så jeg kaster gjerne penger etter et nytt hvis de er verdt det. Jeg har ikke testet batteritiden selv da jeg ikke har hørt på dem så lenge at batteriet har blitt flatt enda, men anmeldere rapporterere en batteritid på 21-22 timer ved konstant bruk på normalt lyttevolum. Jeg bestilte fra platekompaniet nå nylig når de hadde en kampanje med 25% avslag å endte opp med en pris på 3000,- . Jeg har ikke eid en bose hodetelefon så jeg har ikke fått testet de såpass at jeg føler meg komfortabel med å sammenligne de, jeg har dog eid en Logitech UE 9000 hodetelefon med NC å momentumenne fullstendig overkjører disse. Har et tastatur med blå MX Blue Cherry brytere (bråker noe voldsomt) har en vifteovn stående på som bråker ganske mye, sitter rett bak et kjøleskap og bor rett vedsiden av en tungt traffikert vei, og her jeg sitter nå er det vertfall knust stille med hodetelefonene på hodet, jeg er vertfall veldig imponert, men har som sagt ikke mye ærfaring med NC hodetelefoner. Lydmessi er det som jeg skriver mye likt med momentum 1 men med en litt mer aggressiv diskant og litt større soundstage. Endret 28. februar 2015 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
ulle1040 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Takk for utfyllende svar. Virker som det ikke er noen nettbutikker som har headsettet inne p.d.d. Platekompaniet har status "midlertidig utgått", produksjonsvansker for sennheiser? Eller har de solgt for bra i andre markeder? Merkelig. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Er det ikke tomt alle plasser på det da? Jeg tipper Sennheiser har solgt masse av dem. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 tror kanskje stereofil har de inne http://www.stereofil.no/hodetelefoner/aktiv-stoydemping/sennheiser-momentum-wireless Har handlet et par Sennheiser HD800 fra butikken der, veldi god butikk. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) Da har jeg faktisk i stor grad parkert HD650 til fordel for Creative Aurvana Live! Når jeg bytter til HD650 etter å ha hørt på CAL på samme materiale så høres dem ut sin en sprø kjeks i diskanten og bassen er betydelig redusert. De integrerer ikke hele lydbildet men separerer det mer og gjør det frevkvensmessig ujevnt i tillegg til volummessig mer ujevnt på ulike frekvensbånd. CAL er verdt sin vekt i gull og til prisen er de helt rå, og dette er til og med en lukket hodetelefon. De er svært tilgivende på litt småshabby mikser og de får det meste til å bli bedre uten at det høres falskt ut. Spennende, har sett litt snakk om disse, å til 500 kroner virker det utvilsomt som et kupp, for se om jeg plukker meg opp et par og får alt jeg tror på innen headfi knust igjen (sist var det Phillips FIdelio X1 som gjorde dette). +1 for CAL som mye godlyd for pengene. Creative Aurvana Live! er mer eller mindre samme hodetelefon som Denon AH-D1001 (og AH-D1000). AH-D1001 kostet ca. 1200,- Denons modell er utgått for lenge siden og Creative Aurvana Live! er vel også erstattet av Live2 (som har mye mer farget lyd). Begge modellene ble produsert av Foster (morselskap til Fostex). Innerfidelty har vurdert og målt begge to. Creative Aurvana Live!: http://www.innerfidelity.com/content/creative-aurvana-live-classic-reincarnate Måleresultater AH-D1001: http://www.innerfidelity.com/images/DenonAHD1001.pdf Endret 28. februar 2015 av bar1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Skulle ønske de hadde litt større formfaktor, men er blitt litt vant til dem over tid. Det er mye som går for premium som ikke er i nærheten av disse etter min mening, men lyd er veldig personlig og tilpassningsdyktig. Har jo selv brukt HD650 og mye annet i mange år og brukt dem mye, så det er ikke før man tester dem rimelig tett etter hverandre at man virkelig merker forskjellen. Heldigvis er dem fremdeles i salg, så det er mulig å få tak i dem. De er vel et greit eksempel på at det er mulig å få veldig bra saker for en fornuftig sum. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 hva med mere "snakeoil" ? http://phandroid.com/2015/02/19/sony-premium-sound-quiet-micro-sd-card-160-dollars/ Sony’s SD card claims to produce less electrical noise when reading data 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) hva med mere "snakeoil" ? http://phandroid.com/2015/02/19/sony-premium-sound-quiet-micro-sd-card-160-dollars/ Sony’s SD card claims to produce less electrical noise when reading data Alle komponenter i en PC lager støy; og denne støyen får man typisk inn på hovedkortets DAC (jeg har selv hørt harddisk og bevegelse av USB-mus slå inn på hovedkortets DAC).. naturligvis er vel minnekortet av minimal betydning i den store sammenhengen. Dessuten; kliner man DAC utenfor PC'en så er problemet løst Men jeg er helt sikker på at de kan dokumentere mindre elektrisk støy; ellers blir de saksøkt i USA i det minste Legg merke til at de ikke påstår bedre lyd direkte. Juristene har kvalitetssjekket marketingsavdelingens materiale i forkant som alltid. Edit: Jeg anser produktet som snakeoil; men utsagnet til Sony kan nok dokumenteres. Endret 2. mars 2015 av TGB Lenke til kommentar
oOF Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 (endret) Noen som har disse plastikklipsa i Norge til DT770? http://www.head-fi.org/t/567085/broken-beyerdynamic-dt-770-pro-what-to-do Et par småpjokker klarte omsider å ta knekken på et av dem... /Fant ut at Prolyd har/ Endret 2. mars 2015 av oOF Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Prolyd og Njål Hansson http://njal.no/HODETELEFONER/Reservedeler1/beyerdynamic-hodetel-reservedel-Sleide-rep-sett-DT770Pro-beyer-90376029666-p0000022353 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 hva med mere "snakeoil" ? http://phandroid.com/2015/02/19/sony-premium-sound-quiet-micro-sd-card-160-dollars/ Sony’s SD card claims to produce less electrical noise when reading data Alle komponenter i en PC lager støy; og denne støyen får man typisk inn på hovedkortets DAC (jeg har selv hørt harddisk og bevegelse av USB-mus slå inn på hovedkortets DAC).. naturligvis er vel minnekortet av minimal betydning i den store sammenhengen. Dessuten; kliner man DAC utenfor PC'en så er problemet løst Men jeg er helt sikker på at de kan dokumentere mindre elektrisk støy; ellers blir de saksøkt i USA i det minste Legg merke til at de ikke påstår bedre lyd direkte. Juristene har kvalitetssjekket marketingsavdelingens materiale i forkant som alltid. Edit: Jeg anser produktet som snakeoil; men utsagnet til Sony kan nok dokumenteres. Trodde da virkelig et minnekort kun sendte ut 0 og 1, ser ikke hvordan det kan være støy her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå