Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Da testet jeg AQVOX USB Low Noiser Power Supply

http://www.aqvox.de/usb-power_en.html

Fra iMac virker det som lyden ble dårligere om noe; mindre bass og hele lyden ble litt mer digital. Så kanskje DAC i moon 430HA ikke leverer optimalt med 1A strøm vs 0.5A som er standard på USB Audio 2.0 ?

Skal også testet hvordan den fungerer på en Dell maskin.

Har ikke Moon 430HA egen strømforsyning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide med idiot spørsmål :D

Finnes det ingen USB kabler som kun er signal kabel?

Leste en plass at man kunne prøve å klippe den røde & sorte ledningen i USB kabelen får å minske støy, da er det kun signal som kommer.

Vil ikke hjelpe. Hvis støy er fra pc/laptop/dap vil dette uansett følge signal, spesielt hvis støy er av typen jordsløyfe/"brum".

Optisk tilkobling kan være løsningen hvis man har problemer med jordsløyfe.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Fikk du ikke tak i Blackbox USB-isolator eller noe lignende ?

Du kan jo alltids klippe av jorden og strømmen i kabelen og se om det hjelper (rød og svart). Trodde i utgangspunktet at dette ville rote til data-overføringen siden den er differensiell, men det ser ut til å gå bra. Differensielle signaler pleier å trenge en jord for elektrisk referanse. Det koster deg jo ikke mye å teste dette stuntet hvis du ofrer en normal USB-kabel.

Lenke til kommentar

Da testet jeg AQVOX USB Low Noiser Power Supply

http://www.aqvox.de/usb-power_en.html

Fra iMac virker det som lyden ble dårligere om noe; mindre bass og hele lyden ble litt mer digital. Så kanskje DAC i moon 430HA ikke leverer optimalt med 1A strøm vs 0.5A som er standard på USB Audio 2.0 ?

Skal også testet hvordan den fungerer på en Dell maskin.

Har ikke Moon 430HA egen strømforsyning?

DAC'en på 430HA D får strøm fra 430HA D's egen strømforsyning (den virker med spdif optisk/coaxial uten USB), men USB-delen bruker strøm fra tilkoblet PC. Så da var min tanke at det kunne være en plan å få testet ut ren ekstern strøm.

Moon 380D DSD derimot har galvanisk skille på USB; så også den blir gitt strøm fra dac'ens egen strømforsyning.

Edit:

Faktisk har jeg ingen info om den faktisk bruker USB-strømmen til noe, men da burde resultatet bli identisk med og uten Aqvox dingsen.

Edit2:

Samt Moon reklamerer for galvanisk skille på USB for 380D DSD, men ikke for 430HA D

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Fikk du ikke tak i Blackbox USB-isolator eller noe lignende ?

Du kan jo alltids klippe av jorden og strømmen i kabelen og se om det hjelper (rød og svart). Trodde i utgangspunktet at dette ville rote til data-overføringen siden den er differensiell, men det ser ut til å gå bra. Differensielle signaler pleier å trenge en jord for elektrisk referanse. Det koster deg jo ikke mye å teste dette stuntet hvis du ofrer en normal USB-kabel.

Nei dem hadde ikke... Men kunne bestille selvfølgelig

Lenke til kommentar

Mystisk nok ble ting så mye bedre når jeg snudde om strømkontakten til Aqvox, tydeligvis viktig (stod i instruksjonen som fulgte med at dette var viktig å prøve å snu om strømpluggen i stikk-kontakten).

Edit:

Kona tror det har klikka for meg når jeg snur om stikka og hører etter forskjeller; føler meg litt smågal selv for øyeblikket ;)

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, det ble mer åpen lyd med Aqvox USB-strøm, men det er fort gjort å drite seg ut å få dårligere lyd om man har stikk-kontakten feil vei... testet t.o.m. på kjerringa som påpekte det samme uten at jeg forklarte hva som var hva.

Edit:

Uten tvil den billigste oppgraderingen jeg har gjort med størst effekt pr/krone med god margin :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg bruker Phillips Fidelio X2 på jobb, og har lagt merke til at når jeg legger dem fra meg, så avgir de merker på papir fra putene. Se vedlegg. Det nederste bildet er etter halvannen time, mens det øverste er fra litt lenger tid.

Er det noen andre som har samme hodetelefoner som har sett det samme? Har ikke sett at jeg har fått merker på hodet.

Hva kan dette komme av? Produksjonsfeil av fargestoff? Eller er alle slik?

post-21982-0-69653700-1424943797_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg bruker Phillips Fidelio X2 på jobb, og har lagt merke til at når jeg legger dem fra meg, så avgir de merker på papir fra putene. Se vedlegg. Det nederste bildet er etter halvannen time, mens det øverste er fra litt lenger tid.

Er det noen andre som har samme hodetelefoner som har sett det samme? Har ikke sett at jeg har fått merker på hodet.

Hva kan dette komme av? Produksjonsfeil av fargestoff? Eller er alle slik?

Akkurat det samme på Fidelio X1 så noe feil tror jeg ikke det er.

edit: har alltid trodd det kanskje kunne være fettmerker eller lignende som putene har plukket opp.

Jeg fikk forøvri sendingsbekreftelsen fra platekompaniet i dag om at momentumene var sendt, så ventetiden vart vist ikke så lang likevel :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Disse er helt nye, og kun brukt i rent kontormiljø, så jeg kan ikke se for meg at dette er noe som har blitt tilført dem etter at jeg har mottatt dem i hvert fall. Synes det er litt merkelig og "bekymringsfullt" at det blir slike merker på papir. Har ikke ellers merket noe (men de står jo stort sett på hodetelefonstativ eller ørene mine, så lenge jeg ikke er slurvete når jeg legger dem fra meg...

Lenke til kommentar

Tok akkuratt en test med mine AKG K7XX som også har lignende velur puter bare at her har en en plastikk ring som stikker lenger ut en selve putene så da får ikke selve putene kontakt med det en legger dem på. Men etter litt gnukking på et hvitt papir kom disse merkene der og. Jeg misstenker sterkt at det er noe form for hårprodukt, type voks som gjerne kan være litt fet som har festet seg til putene da dette er noe klæsjer i håret nærmest hver dag, som lager disse merkenne på papiret.

Lenke til kommentar

@TGB:

Hvordan er Moon 430HA med IEM & mindre krevende hodetelefoner?

Med Shure SE846 er den grei; men trives langt bedre med Audeze

Edit:

Med beyerdynamic av diverse utgaver trives den ganske bra.

Jeg ville ikke kjøpt Moon 430HA for å bruke med IEM.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...