Gintoki Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Mhm, men EQ er det ikke, for jeg kan ikke endre EQ ocer bluetooth enheter.Trur kanskje det er nummer 2 ja. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Kan dere Audeze-nisser kjenne dere igjen i denne begeistringen over LCD2f? Han foretrekker de over storebroren; http://headphone.guru/mercers-product-of-the-year-audeze-lcd-2-w-fazor/ Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Så hvilke ikke så altfor dyre hodetelefoner vil dere anbefale som er trådløse, god batteri og bass lydkvalitet til og med på høyt volum?Må være et som man kan koble til telefon eller ipod med bluetooth. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Kan dere Audeze-nisser kjenne dere igjen i denne begeistringen over LCD2f? Han foretrekker de over storebroren; http://headphone.guru/mercers-product-of-the-year-audeze-lcd-2-w-fazor/ Det er flere som faktisk har foretrukket LCD-2 over LCD-3, både med & uten fazor. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Så hvilke ikke så altfor dyre hodetelefoner vil dere anbefale som er trådløse, god batteri og bass lydkvalitet til og med på høyt volum? Må være et som man kan koble til telefon eller ipod med bluetooth. Kvantifiser "ikke så altfor dyre" Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Så hvilke ikke så altfor dyre hodetelefoner vil dere anbefale som er trådløse, god batteri og bass lydkvalitet til og med på høyt volum? Må være et som man kan koble til telefon eller ipod med bluetooth. Kvantifiser "ikke så altfor dyre" beats Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Så hvilke ikke så altfor dyre hodetelefoner vil dere anbefale som er trådløse, god batteri og bass lydkvalitet til og med på høyt volum? Må være et som man kan koble til telefon eller ipod med bluetooth. Kvantifiser "ikke så altfor dyre" Eller et bedre spørsmål, hva er det "billigste" kvalitets headsettet for lyd klarhet og bass som bruker bluetooth og har god batteri? Er ikke ute etter noe sykt dyrt, bare et som er bedre enn beats som da tydelighvis ikke oppnår hva den sier den kan. Endret 12. februar 2015 av Gintoki Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Igjen, vanskelig å vite hva kvalitet, klarhet og sykt dyrt betyr for deg. I denne tråden lander de på Plantronics Backbeat Pro til 1800. Personlig venter jeg på tester av Sony MDR-1ABT og Definitive Technology Symphony 1, som slippes i slutten av mars og antakelig vil ligge på 3-4k. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 trur 1800-2000 er det meste jeg vil gå ja, selv om jeg syns at beats wireless i seg selv var veldig dyrt Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 trur 1800-2000 er det meste jeg vil gå ja, selv om jeg syns at beats wireless i seg selv var veldig dyrt Jeg hadde gått for plantronics, men det er mitt valg. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg har lett etter en DAC/hodetelefonforsterker kombo å ha sammen med min stasjonære PC og HD 650. Og det er forsåvidt mye å velge i men det er alltid enten noe som mangler, vanskelig å få tak i eller for dyrt. Det beste alternativet jeg har funnet til nå er Cambridge Dacmagic Plus, denne oppfyller kravene om en kvalitets DAC og forsterker som er kompakt nok til å stå på pulten og den kan drive 650'ene. Men så er det prisen da, 3500 kr synes jeg er litt i drøyeste laget. Er det noen her som vet om noe bedre som jeg kan kikke på? Interne lydkort er utelukket, da jeg har et liggende (essence xts) men har ikke plass i kabinettet. Bare et spørsmål til; når man har koblet til en USB DAC sender PCen lyd til både USB og til jack utgangen på HKet, eller er det enten eller? Endret 13. februar 2015 av dredg Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Det telles som forskjellige lydenheter. Du kan sette en standard lydenhet eller velge i programmet hvilken enhet den skal bruke. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg har lett etter en DAC/hodetelefonforsterker kombo å ha sammen med min stasjonære PC og HD 650. Og det er forsåvidt mye å velge i men det er alltid enten noe som mangler, vanskelig å få tak i eller for dyrt. Det beste alternativet jeg har funnet til nå er Cambridge Dacmagic Plus, denne oppfyller kravene om en kvalitets DAC og forsterker som er kompakt nok til å stå på pulten og den kan drive 650'ene. Men så er det prisen da, 3500 kr synes jeg er litt i drøyeste laget. Er det noen her som vet om noe bedre som jeg kan kikke på? Interne lydkort er utelukket, da jeg har et liggende (essence xts) men har ikke plass i kabinettet. Bare et spørsmål til; når man har koblet til en USB DAC sender PCen lyd til både USB og til jack utgangen på HKet, eller er det enten eller? Finner du en brukt Parasound Zdac, er denne mange hakk bedre på lydkvalitet enn DacMagic. Pre har den også, selv om den ikke har direkte volumstyring. Pris på brukt pleier ligge rundt 2500,- Endret 13. februar 2015 av Pop Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Fikk ny PSU idag, men det hjalp heller ikke. Lurer på om jeg skal få tak i en Schiit Wyrd, siste sjangs før jeg rett & slett ser meg nødt til å kjøpe en mac! edit: Det er synd det ikke finnes noen små skjermer, typ ipad størrelse som man kan bruke til mac mini Endret 13. februar 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Nå har jeg ikke fått med meg hele historikken bak problemene dine, men kan du ikke bare kjøpe et hovedkort med coax/toslink? Beklager dersom du kun har USB-innganger på DAC-en din. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Toslink gir jitter også høres det ikke like bra ut med min DAC... Har toslink på hovedkortet Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Det er ikke noe magisk med mac-er som gjør de så mye bedre. Sannsynligheten er stor for at om dine problemer kommer fra strømnettet så vil de fortsette samme hvilken pc du bruker. Det eneste man er garantert med en mac, lydmessig sett - er at det ikke fins åpenbare problemer med drivere som øker minimumsforsinkelsen man opplever med all slags lydgreier. Det kan man være for om man er uheldig med drivere eller maskinvare på vanlige pc-er. Wasapi er "godt" nok til å gi perfekt avspilling, og om man vil være sær så fins det andre alternativer som går rett forbi lydstakken til windows... så heller ikke softwaremessig fins det gode argumenter for å bytte til mac kun for lydens skyld. Endret 13. februar 2015 av Jann - Ove 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Så egentlig bør jeg gå til innkjøpt av strømfilter eller bruke bærbar får å unngå strømnettet? Evt ha balansert DAC Endret 13. februar 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Så egentlig bør jeg gå til innkjøpt av strømfilter eller bruke bærbar får å unngå strømnettet? Evt ha balansert DAC Har litt av samme problematikk på jobb. Grunnet mye støy på strømnettet får jeg komprimert dynamikk; usb-utgangene på jobbpcen er ekstremt dårlig på strøm. Jeg tenkte å gå for strømfilter (bare finne en som ikke ødelegger dynamikken) for hodetelefonforsterker/dac + egen dedikert strøm til usb. Gir beskjed hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå