Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg har lagt merke til at corda sine er ganske overpriset her i Norge så jeg blir nok å bestille fra en utenlandsk nettshop! :) Men jeg har jo lagt merke til at noen her inne som er meget skeptiske til portable forsterkere/amps, og andre som hyller de i skyene.. Men jeg blir nok til å bestille en anyways for jeg klarer ikke tanken på å gå rundt og vite at jeg kunne fått ENDA bedre lydkvalitet! Sånn er jeg bare! :whistle:

Men tusen takk for alle råd! Og hvis dere vet om noen enda bedre hodetelefoner som går bra med Cowon D2 så si gjerne i fra. Jeg har et budsjett på mellom 6 til 8000kr så jeg kan gå opp i pris! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men tusen takk for alle råd! Og hvis dere vet om noen enda bedre hodetelefoner som går bra med Cowon D2 så si gjerne i fra. Jeg har et budsjett på mellom 6 til 8000kr så jeg kan gå opp i pris! :w00t:

For 8k får du et par Ultimate Ears UE10/11 Pro.

Lenke til kommentar

O_o Headamp Pico, portabel amp/DAC (USB) så jo helt syk ut!!! Skal legge den til i vurderingslista mi også!!

Og ang. Beats by Dr.Dre. ... De er sikkert greie de, men jeg personlig ville aldri gått for noe som lett kan falle under kategorien "hypa" da det lett blir en "mote-hodetelefon" og ikke en kvalitets-hodetelefon! Akkurat som Skullcandy!

Men jeg har jo aldri prøvd de da så jeg kan jo ikke si noe på det egentlig! :tease:

Lenke til kommentar

ja, da har jeg konkludert med at oppdateringen vil se ut slik::)

Lydkort : Pro-ject usb box (soundgarden )

Hodetelefon forsterker :Argon HA1 (HIFI-Klubben)

Hodetelefoner : Denon AH-D5000 :D(HIFI-Klubben el Ebay )

kilde : cd spiller el pc ( lydfiler i Flac Format eller 320/kbits mp3)

Hva syns dere om denne lineupen ? vil det fungere bra sammen?

Takk for svar!:D

Lenke til kommentar

Tja, jeg liker ikke Argon-greia, den er klinisk og kjip, ikke noe "trykk" bak lyden.

For tusen kroner får du en bedre USB-DAC enn det, eventuelt et EMU 0202.

Det beste er å kjøpe noe brukt fra feks. Head-fi, ligger mye rått der til en billig penge.

Når det kommer til hodetelefoner er det kun en smakssak, har du hørt på de før?

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha D5000 trenger du noe litt bedre enn den Argon-greia, jeg har hørt at Audio-gd C-2C skal gjøre underverker sammen med D5000. Og ikke la deg skremme av den dårlige nettsida, Audio-gd er et skikkelig kvalitetsmerke.

Lenke til kommentar

okay takk for det :)

men du skjønner at den dac'en har fått mye skryt pga gode ytelser til en relativt billig penge. har lest på head-fi og de gutta er fornøyde og desuten har jeg ikke all verdens med penger :p

men skal se bort i fra argon'en og kansje velge noe annet. er også ute etter en starsjonær amp så hva tror du/dere hadde vært et et bra valg sammen med denonene ? har sett litt på little dot og meier vet ikke hvordan de spiller i forhold til hverandre :p

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha D5000 trenger du noe litt bedre enn den Argon-greia, jeg har hørt at Audio-gd C-2C skal gjøre underverker sammen med D5000. Og ikke la deg skremme av den dårlige nettsida, Audio-gd er et skikkelig kvalitetsmerke.

Den så jo veldig fin ut! :D men bare litt dyr :p har sett litt rundt nå og har kommet fram til Little Dot mk3. den har hørt den skal levere fin lyd til rimelig penge.men vil dette være bra nok for mr.d5000?

takk for svar hittil ! :new_woot:

Lenke til kommentar

Ja, men da snakker vi dyrere modeller med (hvis jeg har forstått det riktig) spesielle utgangstrafoer bygd inn i kretsen (feks. WooAudio 6), som gjør at de kan drive lave impedanser mye bedre. Little Dots rør-forsterkere har ikke dette, og vil dermed være et dårlig valg til Denon hodetelefoner, som er på 25 Ohm. For å sitere spesifikasjonssida til MK III:

350 mW @ 300/600 ohm

300 mW @ 120 oh

100 mW @ 32 ohm

Variable Gain: 3,4,5, or 10x

Recommended Load Impedance: 32 ohm~600 ohm

Jo lavere du går, jo mindre effekt blir det. Og 32 Ohm er laveste impedans som er anbefalt (D5000 er 25 Ohm).

Lenke til kommentar

hmm , her var det mage svar :p så litt på den WooAudio'6 ern men syns den ar for dyr men den så jo drit smud ut da ! tror faktisk je går for LDmkIII pga den lave prisen. hvis jeg ikke blir fornøyd så selger jeg den evt. (må jo starte et sted ) hehe. men takk for alle svar hittil ! setter pris på det :)

Lenke til kommentar
hmm , her var det mage svar :p så litt på den WooAudio'6 ern men syns den ar for dyr men den så jo drit smud ut da ! tror faktisk je går for LDmkIII pga den lave prisen. hvis jeg ikke blir fornøyd så selger jeg den evt. (må jo starte et sted ) hehe. men takk for alle svar hittil ! setter pris på det :)

Tror ikke du skal bry deg så mye med rørforsterkere. I de fleste erfaringene jeg har lest med Denon AH-D5000, er overensstemmelsen at solidstate er best til dem. Det sies at de kan bli litt "livløse" med rørforsterkere, merkelig nok (har sikkert med at rørforsterkere ikke klarer å drive dem skikkelig).

Så jeg råder deg sterkt til å vurdere Audio-gd C-2C, det sies at den skal være veldig bra med D5000. Du skal ihvertfall lete lenge etter en bedre solidstate forsterker til den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...