Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Siste Diana Krall: Wallflower er eksempel på hvor ødelagt noe kan bli ref loudness, klipping og redusert dynamikk.

Noen burde gitt produsent sparken (har anbefalt på facebook siden hennes ;))

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere Audeze-fans, har dere prøvd Stax? Der er det jo uante muligheter til å sprenge budsjettene... :) Eller hva med Hifiman ?

Har prøvd Stax; liker det veldig godt - men veldig upraktisk å måtte ha helt egen forsterker kun til Stax. Så av praktisk årsaker har jeg droppet den. Det jeg vurderer langt mer seriøst er Abyss AB-1266; har man kraftig nok forsterker så spiller den bedre enn Stax etter mitt syn, men ulempen er at den er svært lite praktisk (grunnet form).

Fordeler og ulemper uansett hva man velger; Audeze leverer best helhet etter mitt syn; finner andre som er bedre på enkelte områder. Abyss AB-1266 leverer bedre lyd over hele spekteret vs Audeze, men igjen... det er ikke praktisk å bruke hele dagen, uke etter uke 8+ timer hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg har lest at Abyss er litt funky å få riktig tetning, men når man først har fått dem skikkelig rundt ørene låter dem himmelsk.

Som TGB sier, Audeze er bra overalt. Nå snakker jeg kun utifra det jeg har lest, men Stax er feks ikke egnet til alle sjangre.

Når det er sagt så er det mange med mye peiling som mener Hifiman HE-6 er bedre enn Audeze.

Ikke minst så er dem litt mer komfertable enn Audeze.

Dog krever de en ekstremt kraftig forsterker får å virkelig få dem til å skinne

Lenke til kommentar

Jeg har lest at Abyss er litt funky å få riktig tetning, men når man først har fått dem skikkelig rundt ørene låter dem himmelsk.

Som TGB sier, Audeze er bra overalt. Nå snakker jeg kun utifra det jeg har lest, men Stax er feks ikke egnet til alle sjangre.

Når det er sagt så er det mange med mye peiling som mener Hifiman HE-6 er bedre enn Audeze.

Ikke minst så er dem litt mer komfertable enn Audeze.

Dog krever de en ekstremt kraftig forsterker får å virkelig få dem til å skinne

Hifiman er også bra; men Audeze skinner heller ikke uten en relativt brutal forsterker. Opp til 2-4W på 150 Ohm er det ikke mange hodetelefonforsterkere som leverer.

Lenke til kommentar

CD konvertering til tapsfritt ferdig :D

1300+ cd'er landet jeg på. Tok 1.5 uke denne gang (med 2 lesere). Tok 1.5 år forrige gang jeg konverterte til MP3 320kbit/s

En del CDer hadde sluttet å virke (selv uten fysiske skader). I overkant av 50 hadde død; skeptisk til holdbarheten på original cd'er (synd for de med 10.000-20.000 i samlingen når de finner ut at halvparten ikke virker lengre om noen år).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har jeg begynt å få støy igjen via USB.

Sykt plagsomt... Skal aldri ha DAC som ikke er balansert lengre...

Støy? Som i sus eller som i pop/klikk?

Edit:

Alt her skal alltid være balansert. Ikke bare balansert plugg; men fullbalansert (hele konstruksjonen) fra dac til forsterker til hodetelefoner. Samme prinsipp gjelder for vanlig anlegg.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ja det er vel statisk støy, typ jeg hører ved økning i volum, hvor lyden forandrer seg ved bruk av tastaturet eller feks visst jeg spiller ett spill.. :p

Finnes en løsning på dette faktisk....

du kobler fra strømmen på usb-pluggen; og kobler egen strøm til usb via strømforsyning; finnes USB-mellomstykke som gjør denne jobben.

Koster nesten ingenting.

Edit:

Har du prøvd å bruke en annen USB-plugg på PC'en ? Det virker som det er noe galt på en av sidene i kontakt eller potensielt kabel.

Edit2:

Jeg får støy jeg også om jeg vrir på full spiker; men ørene mine blør lenge før den tid med musikk (NB! ikke test dette med DAC aktivert; plutselig kommer det en pling lyd fra et program eller lignende... da hører du dårlig etterpå ;)). Det er forøvrig ikke USB; men det blir litt statisk støy med 10+ Watt rett på øre.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

...Og hva kalles så den saken? :D

Har prøvd det meste ja, som å bytte USB- inngang, bytte USB kabel osv.

Av og til er det nesten ikke merkbart støy på mitt lytte-volum, men så plutselig er det ganske mye støy, så det er litt trist...

Finnes flere; dette er den første jeg fant.

http://www.myhifishop.de/Devices/AQVOX-Low-Noise-Power-Supply-USB2-Type-B-Type-A-USB3-Type-A::49.html

Pass på at du velger rett plugg.

Edit:

Mener det er denne produsenten som først oppdaget at ustabil USB-strøm fra pc påvirker lyd ganske mye. Bonus med en slik er at man slipper å få støy eller ujevn strøm til DAC når maskin har høy last. Har ikke hatt behov selv; de nye iMac leverer klokkestødig strøm over USB faktisk (selv lading av telefon går like raskt som direkte i strømkontakten).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...