Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en ny usb kabel idag. Riktig nok under 500kr, men støyen ble mindre!

Også gjorde jeg litt bedre kabling slik kablene til dac/forsterker ikke er i nærheten av strømmen til PC, skjerm osv.

Det hadde vært interessant å prøve en dyr nordost usb kabel... men jeg skal holde meg unna :D

Lenke til kommentar

Kjøpte en ny usb kabel idag. Riktig nok under 500kr, men støyen ble mindre!

Også gjorde jeg litt bedre kabling slik kablene til dac/forsterker ikke er i nærheten av strømmen til PC, skjerm osv.

Det hadde vært interessant å prøve en dyr nordost usb kabel... men jeg skal holde meg unna :D

Nå er du også på kabelkjøret altså? :ph34r:

Tror ikke Nordost har noe betydning; men det er ganske store avvik som tillates innenfor standarden og dyrere kabler har mindre avvik. Lyd over USB er veldig utsatt for jitter; og galskapen er jo at USB Audio 2.0 standarden aksepterer flere 100 feil pr sekund (det hører man). Min erfaring er at til mer nøyaktig klokken i DAC'en er til mer kresen er den på kabler.

Lenke til kommentar

Det var en veldig annerledes lydsignatur i HD700 enn Fidelio X2, litt kaldere lyd og mindre boom i bassen. Bassen høres bedre ut. Og de kjennes til å være mer behagelig å bruke. Jeg bør nok ha en amp/dac til dette headsettet på sikt.

Lenke til kommentar

Det var en veldig annerledes lydsignatur i HD700 enn Fidelio X2, litt kaldere lyd og mindre boom i bassen. Bassen høres bedre ut. Og de kjennes til å være mer behagelig å bruke. Jeg bør nok ha en amp/dac til dette headsettet på sikt.

Amp/Dac gir alltid bedre kvalitet. Du har ikke hørt mer enn en antydning hva de kan levere så langt :)

Lenke til kommentar

Amp/Dac gir alltid bedre kvalitet. Du har ikke hørt mer enn en antydning hva de kan levere så langt :)

Joda, men jeg liker de bedre så langt. X2 er langt fra dårlig, ørene mine foretrekker HD700. Både på komfort og lyd.

Lenke til kommentar

Det er jo to ulike designfilosofier som ligger bak HD700 og X2, selv om de begge har en del likheter i detalrikdom.

Jeg heller vanligvis mot Sennheiser sin modell og måte å tenke lyd på i forhold til bass, med det som ligger i forgjengeren X1 er jo en grunnforskning på hvilken lyd folk foretrekker, altså veldig subjektiv reproduksjon smaksmessig for en gruppe mennesker, deretter har de raffinert den igjen på X2 nærmere HiFi som en slags kompromiss. En slags mindre smaker mer filosofi.

Det som er spesielt med X-serien er at den gir deg nærmere lukket signatur fra en åpen konstruksjon. De har designet den for å hente det beste fra begge konstruksjonsmetoder, og det forklarer vel den lave impedansen på en såpass highend-hodetelefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...