vidor Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Er det noe jeg har merket så er det at forskjellen er enorm på hvor gode spillerene er på litt gamle brente plater eller de som har fått litt hard medfart. Mitt triks med kjipe rutinejobber er å spre dem utover mens man gjør noe annet. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Kjøpte en ny usb kabel idag. Riktig nok under 500kr, men støyen ble mindre! Også gjorde jeg litt bedre kabling slik kablene til dac/forsterker ikke er i nærheten av strømmen til PC, skjerm osv. Det hadde vært interessant å prøve en dyr nordost usb kabel... men jeg skal holde meg unna Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Hmm, kanskje man burde bytte ut til en ordentlig USB-kabel her og, hvis det faktisk har en effekt. Noen merker å anbefale? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Kjøpte en ny usb kabel idag. Riktig nok under 500kr, men støyen ble mindre! Også gjorde jeg litt bedre kabling slik kablene til dac/forsterker ikke er i nærheten av strømmen til PC, skjerm osv. Det hadde vært interessant å prøve en dyr nordost usb kabel... men jeg skal holde meg unna Nå er du også på kabelkjøret altså? Tror ikke Nordost har noe betydning; men det er ganske store avvik som tillates innenfor standarden og dyrere kabler har mindre avvik. Lyd over USB er veldig utsatt for jitter; og galskapen er jo at USB Audio 2.0 standarden aksepterer flere 100 feil pr sekund (det hører man). Min erfaring er at til mer nøyaktig klokken i DAC'en er til mer kresen er den på kabler. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Spilte lotto idag, vinner jeg så blir det dyre kabler på g! Er bare soundgarden & Hifiklubben her jeg holder til, så er dårlig utvalg med kabler Lenke til kommentar
oOF Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Det var en veldig annerledes lydsignatur i HD700 enn Fidelio X2, litt kaldere lyd og mindre boom i bassen. Bassen høres bedre ut. Og de kjennes til å være mer behagelig å bruke. Jeg bør nok ha en amp/dac til dette headsettet på sikt. Lenke til kommentar
lain Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Da kom det endelig frem ja. Posten lever for å levere sier dem, men hastverk har dem ikke på de billigste alternativene. Håper du vil trives med de. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Det var en veldig annerledes lydsignatur i HD700 enn Fidelio X2, litt kaldere lyd og mindre boom i bassen. Bassen høres bedre ut. Og de kjennes til å være mer behagelig å bruke. Jeg bør nok ha en amp/dac til dette headsettet på sikt. Amp/Dac gir alltid bedre kvalitet. Du har ikke hørt mer enn en antydning hva de kan levere så langt Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Spilte lotto idag, vinner jeg så blir det dyre kabler på g! Er bare soundgarden & Hifiklubben her jeg holder til, så er dårlig utvalg med kabler Ble det gevinst på lottoen? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Dessverre... Jeg tørr ikke å se trekningen, så jeg venter heller til om de evt ringer... Endret 31. januar 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
oOF Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Det var en veldig annerledes lydsignatur i HD700 enn Fidelio X2, litt kaldere lyd og mindre boom i bassen. Bassen høres bedre ut. Og de kjennes til å være mer behagelig å bruke. Jeg bør nok ha en amp/dac til dette headsettet på sikt. Amp/Dac gir alltid bedre kvalitet. Du har ikke hørt mer enn en antydning hva de kan levere så langt Joda, men jeg liker de bedre så langt. X2 er langt fra dårlig, ørene mine foretrekker HD700. Både på komfort og lyd. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Det er jo to ulike designfilosofier som ligger bak HD700 og X2, selv om de begge har en del likheter i detalrikdom. Jeg heller vanligvis mot Sennheiser sin modell og måte å tenke lyd på i forhold til bass, med det som ligger i forgjengeren X1 er jo en grunnforskning på hvilken lyd folk foretrekker, altså veldig subjektiv reproduksjon smaksmessig for en gruppe mennesker, deretter har de raffinert den igjen på X2 nærmere HiFi som en slags kompromiss. En slags mindre smaker mer filosofi. Det som er spesielt med X-serien er at den gir deg nærmere lukket signatur fra en åpen konstruksjon. De har designet den for å hente det beste fra begge konstruksjonsmetoder, og det forklarer vel den lave impedansen på en såpass highend-hodetelefon. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Noen her som har oljet sine Audeze? Hvor lenge bør dem tørke? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Noen her som har oljet sine Audeze? Hvor lenge bør dem tørke? Time eller to. De blir ganske seige så la dem stå =D Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Er det noe jeg bør gjøre først?? Feks tørke av dem først med litt fuktig klut eller no? Endret 1. februar 2015 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Bruk bittelitt zalo el.l med en fuktig lofri klut eller tue så du får vekk fett fra huden, dermed trekker oljen bedre inn. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Bør jeg la de tørke etter jeg har tørket av dem, eller er det bare å peise på med olje? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Virker mest logisk å la dem tørke litt først, men med mindre dem er veldig våte og at du ikke tørker over dem etter å ha vasket dem ville jeg bare oljet dem direkte. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Takk! Skulle ha rengjørt skinnet også, hva anbefales der? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Jeg brukte samme skinnvask og skinnrens/conditioner som vi bruker på skinnsofaen - Så det er vel bare å traske til nærmeste møbelbutikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå