Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Backet denne litt på impuls. Men jeg skjønner ikke helt konseptet tror jeg. Så vidt jeg har forstått så må man altså bruke en egen app for avspilling. Er det noen her som har erfaring med avspillingsprogram/app til ios og android? Tenkte jeg skulle sammenlikne med et par DT 770 pro 80 Ohm, men de kan vel ikke bruke samme app som XTZ'ene vil jeg tro. For IOS har jeg 3 forskjellige iPads ( 3, air, og air2 ) jeg kan teste med, er det noen av dem som er kjent for bedre lyd en de andre? Nå bruker jo så og si jeg aldri mobil eller ipad til å lytte til musikk, så det er jo litt bortkastet egentlig. Lurer på å bare selge dem. Forslag til musikk for å sammenlikne?

Det er blutooth; så fungerer fra alle enheter (med blutooth) uten spesielle program. Kan spille med hva som helst.

Mnja, det er på sett og vis en ekstra funksjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det klør litt i fingrene etter å teste ut Moon 380D (DAC). Veldig fornøyd med DAC i hodetelefonforsterkeren (430HA); men hva går jeg glipp av med dedikert DAC til samme pris som 430HA m/DAC ? 380D har jitter under 1 picosek. Om dette er hørbart er jo et helt annet spørsmål?

Lenke til kommentar

Fikk hørt nye McIntosh headamp + headset i dag. Ganske typisk Mc egentlig, ganske varm lyd men detaljert og klar over hele spekteret. Mer kos enn kritisk lytting, etter min mening klart mindre slitsom enn f.eks. HD800 (ja, den er fin, men i overkant fremhevende i toppen). Ampen er suveren på kvalitet, virker særskilt godt sammenskrudd og har til og med en forsterkerdel på 2x50W, samt dac. Prisen blir dermed ikke helt tam, men man får også en rimelig komplett pakke.

Lenke til kommentar

Fikk hørt nye McIntosh headamp + headset i dag. Ganske typisk Mc egentlig, ganske varm lyd men detaljert og klar over hele spekteret. Mer kos enn kritisk lytting, etter min mening klart mindre slitsom enn f.eks. HD800 (ja, den er fin, men i overkant fremhevende i toppen). Ampen er suveren på kvalitet, virker særskilt godt sammenskrudd og har til og med en forsterkerdel på 2x50W, samt dac. Prisen blir dermed ikke helt tam, men man får også en rimelig komplett pakke.

Spennende, hva lå prisen på for det hele?

Fant:

Den leverer "kun" 1W på hodetelefonutgangen da. Så da fungerer den ikke optimalt for Audeze blant annet. Men interresant produkt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Fikk hørt nye McIntosh headamp + headset i dag. Ganske typisk Mc egentlig, ganske varm lyd men detaljert og klar over hele s

pekteret. Mer kos enn kritisk lytting, etter min mening klart mindre slitsom enn f.eks. HD800 (ja, den er fin, men i overkant fremhevende i toppen). Ampen er suveren på kvalitet, virker særskilt godt sammenskrudd og har til og med en forsterkerdel på 2x50W, samt dac. Prisen blir dermed ikke helt tam, men man får også en rimelig komplett pakke.

Ca 40' for forsterkeren, hodetelefonene mener jeg ca 20'.

Problemet er at jeg ikke kan forsvare prisen tilstrekkelig, da jeg følte det ikke ga en stor nok forbedring på Burson/HD650-comboen jeg har i dag. Veldig likt lydbilde, noe mer detaljer, men ikke mer enn jeg kan klare å holde meg unna (og fruen mener ovn er viktigere...)

Lenke til kommentar

Fikk hørt nye McIntosh headamp + headset i dag. Ganske typisk Mc egentlig, ganske varm lyd men detaljert og klar over hele s

pekteret. Mer kos enn kritisk lytting, etter min mening klart mindre slitsom enn f.eks. HD800 (ja, den er fin, men i overkant fremhevende i toppen). Ampen er suveren på kvalitet, virker særskilt godt sammenskrudd og har til og med en forsterkerdel på 2x50W, samt dac. Prisen blir dermed ikke helt tam, men man får også en rimelig komplett pakke.

Ca 40' for forsterkeren, hodetelefonene mener jeg ca 20'.

Problemet er at jeg ikke kan forsvare prisen tilstrekkelig, da jeg følte det ikke ga en stor nok forbedring på Burson/HD650-comboen jeg har i dag. Veldig likt lydbilde, noe mer detaljer, men ikke mer enn jeg kan klare å holde meg unna (og fruen mener ovn er viktigere...)

Er ikke hodetelefonene bygget på Tesla-teknologien til Beyerdynamic? Denne type hodetelefon pleier være veldig foroverlent i lydsignaturen - så da bør det blir en spennende match mot McIntosh sin veldig bakoverlente lyd :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har ikke fått lest noe om teknologien bak disse hodetelefonene, men fremoverlent vil jeg ikke kalle dem. HD800 er langt mer frempå.

Detaljerte, åpne, men aldri skarpe og lyttetrettende. Fint avrundet i lydpresentasjonen - vil jeg vel si om Mc.

Lenke til kommentar

For min del syns jeg putene ikke ser ut som de passer ørene mine og bøylen ser heller ikke noe videre behagelig ut nei. På rent generelt grunnlag syns jeg også at velourputer er bedre å bruke over lang tid.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Da har jeg sparket i gang overføring av litt i underkant av 1500 CD'er til tapsfritt (gikk for Apple lossless siden det fungerer på alle enheter jeg har vært borti).

Gjort jobben før for mange år siden; da til MP3 320 Kbit/s; angret siden på det valget.

Mistenker forøvrig at jeg slår til på Moon 380D DSD dac; bare forhandle litt om pris før jeg kaster for mye penger fra meg (igjen).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Da har jeg sparket i gang overføring av litt i underkant av 1500 CD'er til tapsfritt (gikk for Apple lossless siden det fungerer på alle enheter jeg har vært borti).

Gjort jobben før for mange år siden; da til MP3 320 Kbit/s; angret siden på det valget.

Mistenker forøvrig at jeg slår til på Moon 380D DSD dac; bare forhandle litt om pris før jeg kaster for mye penger fra meg (igjen).

Valget du tok da var da fornuftig i et kost/nytte perspektiv i forhold til prisen på lagringsmedia og støtte i utstyr ?

Codecene på den tiden var vel også betydelig mindre optimalisert med tildels stygge artifacts selv på høye bitrater alt etter kildematerial. Dekoderene var vel også ganske ymse.

De losslessformatene som brukes i dag er jo mulig fordi lagring er tilnærmet gratis i forhold til før og at det er implementert støtte for det selv for portable enheter. De med eplelogo på er gjerne hakket dyrere for minnet. Apple har bidratt bra på normaliseringen av volum i iTunes, det skal de ha.

Husker når 1 GB CompactFlash kostet 1000 Kr og harddisken på 2,5 GB kostet 2500 kr.

Husker også min første mp3-spiller fra Rio med ufattelig treg overføring og den endeløse tiden det tok å konvertere en skarve .wav fil til .mp3 på en halvgod maskin på den tiden. Jobben du gjorde da vil nok gå vesentlig fortere nå, og du trenger neppe gjøre det igjen senere.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hvorfor akkurat Moon 380D DSD?

Er jo masse bra i den prisklassen

Fordi Moon er fantastiske produkt som passer mine preferanser.

Edit:

Eneste jeg kjenner til som leverer kanskje litt bedre er MSB Analog Dac (samt enda dyrere Moon dac med cd-drev), men med litt innganger og USB-kobling på MSB så er man fort opp i 10.000-14.000++ USD.

Så min påstand er at med 380D DSD får man noe vanvittig bra som leverer på høyde med andre utgaver til dobbel pris.

Moon er dyrt, men ikke om man sammenligner med hva man får.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...