Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg får jo i neste uke et HD700 så du kan i det minste få en rapport om hvordan de er. Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal forvente i grunn. På mange vis foretrekker jeg lukkede headsett fordi det kommer mye mindre utvendig lyd på ørene.

Masse detaljer, tilbaketrukket bass.

 

Synes personlig HD700 gir flott lyd, men best for klassisk etter mitt syn. HD800 er enda bedre (man kan nesten høre hvilken sveis fiolinisten har; også her tilbaketrukket bass).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går rykter om at wimp skal komme ut med musikk i masterkvalitet (24bit/96 kHz og 24bit/192 kHz). Jeg krysser fingrer og tær for at dette stemmer.

Jeg tror det viktigste med disse formatene nødvendigvis ikke er oppløsningen eller frekvensomfanget. Heller det at råmaterialet ikke er så bearbeidet. Det som ligger i slike formater er som regel en tanke om å la ting være minimalt herpa med for høyt volum, så sånn sett vil det jo levere også for dem som ikke skiller det i en blindtest.

Lenke til kommentar

 

Det går rykter om at wimp skal komme ut med musikk i masterkvalitet (24bit/96 kHz og 24bit/192 kHz). Jeg krysser fingrer og tær for at dette stemmer.

Jeg tror det viktigste med disse formatene nødvendigvis ikke er oppløsningen eller frekvensomfanget. Heller det at råmaterialet ikke er så bearbeidet. Det som ligger i slike formater er som regel en tanke om å la ting være minimalt herpa med for høyt volum, så sånn sett vil det jo levere også for dem som ikke skiller det i en blindtest.

 

16 bit/44.1 kHz er mer enn nok for å få bra lyd om det ikke herpes fullstendig i forkant (dynamisk komprimering og clipping f.eks). Så helt enig.

Lenke til kommentar

Hvordan vil dere sammenligne lyden fra youtube mot spotify/wimp? snakker vi samme suppe?

 

Youtube bruker AAC på akseptabelt nivå, og Spotify bruker Ogg Vorbis på ulike rater opp til 320 Kbps.

 

http://www.h3xed.com/web-and-internet/youtube-audio-quality-bitrate-240p-360p-480p-720p-1080p

Fra november i fjor som tilsier at Youtube bruker 126 Kbps AAC hvis det stemmer. Wimp bruker vel 320 Kbps AAC+ på maksimal kvalitet om du ikke bruker lossless.

 

Wimp er flinke til å overdrive reklamen med å si hva du mister, men de glemmer helt å nevne psykoakustiske modeller som ligger i bunnen som fjerner det du ikke oppfatter. De skaper en falsk tapsfølelse som får mange til å tilpasse oppfattelsen deretter uten at de kan avsløre det i blindtest. Det er meget få som har så veltrent hørsel at de hører nevneverdig forskjell. Loudness-war er elefanten i rommet, mens de fokuserer på noen støvkorn på duken.

 

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg synes Wimp har vært veldig åpne med diff på høy kvalitets 320 Kbit/s mot tapsfritt (derfor de har nettside hvor de lar deg som bruker prøve om du hører forskjell). De har også hele tiden i diverse diskusjoner snakket om loudness/dynamisk komprimering som den store synderen på lydkvalitet.

Lenke til kommentar

La ut min gamle Cambridge Dacmagic plus til salgs for 2.000,-. (nypris er 3290). Har fått bud på ned mot 1000,-. En annen ville ha med optisk kabel. Jeg blir generelt sett helt satt ut over oppførselen til potensielle kjøpere.

 

Heldigvis finnes det fortsatt normale mennesker i denne verden også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La ut min gamle Cambridge Dacmagic plus til salgs for 2.000,-. (nypris er 3290). Har fått bud på ned mot 1000,-. En annen ville ha med optisk kabel. Jeg blir generelt sett helt satt ut over oppførselen til potensielle kjøpere.

 

Heldigvis finnes det fortsatt normale mennesker i denne verden også.

Jeg ble tilbudt 1500 for min DacMagic, så :p

Lenke til kommentar

 

La ut min gamle Cambridge Dacmagic plus til salgs for 2.000,-. (nypris er 3290). Har fått bud på ned mot 1000,-. En annen ville ha med optisk kabel. Jeg blir generelt sett helt satt ut over oppførselen til potensielle kjøpere.

 

Heldigvis finnes det fortsatt normale mennesker i denne verden også.

Jeg ble tilbudt 1500 for min DacMagic, så :p

 

Dette er den nyeste utgaven forøvrig.

 

Ingen problem med at folk prøver å få ting billig, men det er lov å tenke litt først også.

Det er enda mer spesielt med de som vil ha med ekstra ting (som jeg tydeligvis skulle kjøpe inn til dem i forkant).... spesielt.

Lenke til kommentar

Det neste blir vel om jeg skal selge tv'en min så skal folket ha med surround-anlegget også....

 

Edit:

Jeg hadde faktisk ikke reagert på om jeg ble spurt om jeg hadde en gammel optisk kabel liggende de kunne få med... men her SKULLE den være med!

 

Edit2:

Vet ikke hva det er med optiske kabler... en annen spurte om å få den med (den første SKULLE ha den med).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Backet denne litt på impuls. Men jeg skjønner ikke helt konseptet tror jeg. Så vidt jeg har forstått så må man altså bruke en egen app for avspilling. Er det noen her som har erfaring med avspillingsprogram/app til ios og android? Tenkte jeg skulle sammenlikne med et par DT 770 pro 80 Ohm, men de kan vel ikke bruke samme app som XTZ'ene vil jeg tro. For IOS har jeg 3 forskjellige iPads ( 3, air, og air2 ) jeg kan teste med, er det noen av dem som er kjent for bedre lyd en de andre? Nå bruker jo så og si jeg aldri mobil eller ipad til å lytte til musikk, så det er jo litt bortkastet egentlig. Lurer på å bare selge dem. Forslag til musikk for å sammenlikne?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Backet denne litt på impuls. Men jeg skjønner ikke helt konseptet tror jeg. Så vidt jeg har forstått så må man altså bruke en egen app for avspilling. Er det noen her som har erfaring med avspillingsprogram/app til ios og android? Tenkte jeg skulle sammenlikne med et par DT 770 pro 80 Ohm, men de kan vel ikke bruke samme app som XTZ'ene vil jeg tro. For IOS har jeg 3 forskjellige iPads ( 3, air, og air2 ) jeg kan teste med, er det noen av dem som er kjent for bedre lyd en de andre? Nå bruker jo så og si jeg aldri mobil eller ipad til å lytte til musikk, så det er jo litt bortkastet egentlig. Lurer på å bare selge dem. Forslag til musikk for å sammenlikne?

Det er bluetooth; så fungerer fra alle enheter (med bluetooth) uten spesielle program. Kan spille med hva som helst.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...