Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

 

Dette bryter jo mot all logikk.

Hva i all verden er det som skjer her om du klarer å skille dette i blindtest ?

 

Det jeg også lurer på. Håpet noen hadde en fornuftig forklaring.

 

Det ser ut som dynamikken blir veldig komprimert når man kjører utstyr på syntetisk generert strøm-kurve. Hvorfor aner jeg ikke - men ser ut som det er en gjenganger uavhengig av utstyr.

 

Edit:

Etter litt research er ikke dette ukjent fenomen på forsterkere. Spennende!

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Villedende pris 4000 dog, mens de første generasjon kablede Momentum med samme element selges for rundt 2000.

 

De må nok under 3000 i markedspris for at de skal selge bra, mtp. at nærmeste konkurrent er Bose QC25 til 2500, som sikkert har en god margin å kutte i hvis det blir konkurranse (ble solgt på black friday til under 2000).

Lenke til kommentar

Jeg prøver fortsatt å finne ut årsaken til komprimert dynamikk i Moon 430HA D når man henter strøm fra overspenningsvern eller UPS (batteri). Har sendt over spørmål til produsent i håp om å få en fornuftig forklaring.

 

Uansett, var ikke så vanskelig for min del - plugget den bare rett i veggen; og den nydelige lyden er tilbake igjen :)

Det jeg virkelig liker med Moon 430HA D er at man absolutt ikke tenker på at det er digital lyd. Blir bare mer og mer fornøyd for hver dag, som indikerer et godt kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver fortsatt å finne ut årsaken til komprimert dynamikk i Moon 430HA D når man henter strøm fra overspenningsvern eller UPS (batteri). Har sendt over spørmål til produsent i håp om å få en fornuftig forklaring.

 

Uansett, var ikke så vanskelig for min del - plugget den bare rett i veggen; og den nydelige lyden er tilbake igjen :)

 

Det jeg virkelig liker med Moon 430HA D er at man absolutt ikke tenker på at det er digital lyd. Blir bare mer og mer fornøyd for hver dag, som indikerer et godt kjøp :)

Det er generelt kommet seg bra med DAC'er etterhvert. Det var mye verre og digitalt før når alt var nytt og mer teknisk enn musikalsk. Det går heldigvis framover. Ikke så alt for lenge siden støy var et stort problem i konsumentutstyr utover frekvensrespons og oppløsning. Nå er den omentrent helt borte på konsumentutstyr og flere har råd til helt ok hifi-utstyr uten å ofre skorta. Prisene er jo presset helt til bunns.

Lenke til kommentar

Ref komprimert dynamikk og ødelagt lyd når man kjører hodeteleforsterker på batteri (UPS) eller overspenningsvern. Fikk respons fra produsent på dette, godt å vite at dette ikke er fullstendig voodoo :)

 

Most probably, the battery UPS and or other protected device might limit the very short term instantaneous current peak that the unit might require, this in turn limits the dynamic capacity of the connected unit.

Lenke til kommentar

Tenkte å ta meg en tur til Hifiklubben imorgen får å høre NAD HP50.

Har ikke hørt billigere hodetelefoner på lang tid...

 

Noen her som har erfaring med dem?

Mistenker det blir nedtur vs hva du hører på til vanlig. Tror de leverer varene, men det blir ikke på samme nivå. Gjorde akkurat en sammenligning mellom Audeze LCD-XC mot Beyerdynamic T5p... det var veldig natt og dag i forskjellig. Langt mer enn man skulle tro.

Lenke til kommentar

Angrer litt på at jeg kjøpte annlegget mity nå. Får nesten ikke brukt det. Dama skal se på tv eller lese og etter 11 kan jeg ikke spille noe serlig høyt pga naboer. Skulle gått for headfi..

Trikset er å ha begge deler, bruker anlegg på TV til daglig og en del film (da blir det virkelig brukt) - kona får gleden av begge deler. Samt litt musikk av og til - men nesten all musikk lyttes til med hodetelefoner.

 

Edit:

Musikk på anlegg er omtrent på samme kvalitets nivå som med hodetelefonene; har bedre DAC på headfi anlegget da. Prøver å oppdrive en Trinnov Altitude32 til anlegget, men finnes ingen forhandlere i Norge.

 

Edit2:

Jeg skifter mening; det er bedre lyd med hodetelefonene; ikke veldig stor forskjell faktisk...

Gjorde en kjapp sammenligning med samme lydkilde.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Mistenker det blir nedtur vs hva du hører på til vanlig. Tror de leverer varene, men det blir ikke på samme nivå. Gjorde akkurat en sammenligning mellom Audeze LCD-XC mot Beyerdynamic T5p... det var veldig natt og dag i forskjellig. Langt mer enn man skulle tro.

 

 

Nja, ikke nødvendigvis. Har selv vert igjennom en hau hodetelefoner i alt fra 500 kroners klassen til nærmere 20 000 kroners klassen å eier nå LCD-3 . Må likevel si at helhetlig er Phillips Fidelio X1 min absolutt favoritt hodetelefon akkurat nå, å der er jo det et ganske greit pris skille. LCD-3ene er nok noe mer oppløst å leverer absolutt "bedre" å mer korrekt lyd, men når det kommer til morrofaktor til alt slags bruk hvor jeg både spiller, ser film og hører musikk gjennom hodetelefoner synst jeg det er lite som kommer i nerheten av phillipsenne, samt at de er 100 skritt forran LCD-3ene på komfort.

Lenke til kommentar

Det er det som er det interessante i markedet. Alle har sine kvaliteter og mål og passer til ulike ting. Jeg er så vant med hodetelefoner at om noen kommer og vil skryte av en svært god høyttaler i et dårlig rom så skal det særdeles mye til for at jeg blir imponert, men samtidig kan jeg kose meg på en konsert som har PA-lyd, så lenge bandet er bra.

Lenke til kommentar

Det er det som er det interessante i markedet. Alle har sine kvaliteter og mål og passer til ulike ting. Jeg er så vant med hodetelefoner at om noen kommer og vil skryte av en svært god høyttaler i et dårlig rom så skal det særdeles mye til for at jeg blir imponert, men samtidig kan jeg kose meg på en konsert som har PA-lyd, så lenge bandet er bra.

PA-lyd fungerer ikke for meg, da skal bandet være _veldig_ bra :)

 

Edit:

Har selv brukt ekstremt med tid på å få bra lyd i stua... det er ikke en stue lengre; det er et lydrom med TV :ph34r:

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...