Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Jeg har QC15 og er relativt fornøyd med dem. Har hatt dem i mange år.

 

Nå har jeg lyst til å prøve noe som går for å ha bra lyd (noe QC15 visstnok ikke har), gjerne Sennheiser, Beyerdynamic osv, uten at det koster alt for mye.

 

Hva kan man egentlig få brukt for 500-800 kroner? Hvordan vil lydkvaliteten i de hodetelefonene være i forhold til QC15?

http://www.prisjakt.no/product.php?p=256102

hundre kroner over preferansen din, men er splitt nye. Kanskje verdens mest anbefalte hodetelefoner.. GOD lyd og er ikke dyrt.. Har de selv og de er så vanvittig bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raske svar! Har hørt mye positivt om m50, så de vurderes. Men lurer litt på om jeg heller har lyst på åpne hodetelefoner.

Creative settet har jeg ikke hørt om før, så det må jeg lese litt om, takk for tips!

Men tenker at det kanskje kan være lurt å gå for noe (opprinnelig) dyrere, brukt? Dermed få noe bedre til samme pris. Hva er det i såfall jeg bør se etter?

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar

Pris/ytelse blir jo en helhetlig vurdering. Hodetelefoner holder seg rimelig bra så bruktmarkedet er ikke dumt der. Mange som oppgraderer eller selger unna ting som er lydmessig bra.

 

Har et par praktisk talt ubrukte og svært lettdrevne åpne Sennheiser HD 497 i originalforpakning jeg vurderer å selge.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg har QC15 og er relativt fornøyd med dem. Har hatt dem i mange år.

 

Nå har jeg lyst til å prøve noe som går for å ha bra lyd (noe QC15 visstnok ikke har), gjerne Sennheiser, Beyerdynamic osv, uten at det koster alt for mye.

 

Hva kan man egentlig få brukt for 500-800 kroner? Hvordan vil lydkvaliteten i de hodetelefonene være i forhold til QC15?

 

Edit:

Disse skal forresten hovedsakelig brukes hjemme, og har lurt litt på om åpne hodetelefoner er veien er gå. Har tidligere prøvd en kompis sine åpne, og lyden var mye mer "spredt". Også interessert i over ear, altså klokker som ligger rundt ørene, slik som qc15

Du må nok opp til 1500 for å få tak i dt770 som etter min mening kjører over alle headsett under 3000 jeg har hørt, så en klar anbefaling er dt770(som visstnok kjører over QC i lydkvalitet)
Lenke til kommentar

DT770 er ganske skarp i toppen og er designet slik med overlegg. Unge folk har generelt god hørsel så dette synes jeg blir i overkant mye, men så er jeg vant med mer jevne til dempede headsett også. Det blir nok litt smakssak og vane også. DT770 er utvilsomt en populær hodetelefon.

Lenke til kommentar

Hegelen funker fint på mobilen med USB OTG kabel. Påvirker batteritiden, men har ikke målt hvor mye. Hvordan skulle den være mer fleksibel? Analog input muligens, ikke noe jeg har behov for.

 

Var på soundgarden på utkikk etter NuForce uDac i desember, men de hadde den ikke, så tok Hegel'en istedet. Er ikke noe flink på å forklare lyd men sammen med mine DT-990 syns jeg at lyden er veldig fin og klar med kraft uten at den farger lyden verken hit eller dit.

 

Slik jeg skjønte det var tilbudet i samarbeid med Hegel, han bak kassen nevnte noe om at butikken gikk i tap. Sikkert nedjustering av kostpris i ettertid eller lignende.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Det jeg setter pris på med E17 som basically er en E07K uten optisk/coax inngang er å kunne justere EQ og volum på dingsen sånn at jeg alltid kan kjøre full pupp inn til den.

Testet litt med å justere digitalt signal lavt volummessig uten at jeg fikk noe hørbar forvregning, så det er nok den human interface-greia som eksponeres som USB-device som gjør noe smart der. Den kan også forsterke opp analoge signal og den viser også hvilken kvalitet den får inn digitalt i displayet, så man slipper å gjette om kilden sender rett. Bruker ikke optisk spesielt mye annet å teste den på PS4 omentrent hvert skuddår. Jeg har før sagt den var skarp men da hadde jeg på adaptive sound på nettbrettet. Det ble fort bedre med den avslått. Også kjekt at man kan justere den til ikke å trekke ladestrøm/bruksstrøm fra digial enhet som er tilkoblet.

 

Hegel har laget en superclean sak med sin målgruppe. Den har en særdeles bra SNR hvis den lever opp til spec og leverer god lyd. Også kjekt at den kan brukes med USB OTG. De følger nok samme designspesifikasjoner som en del andre med 20 Hz - 20 KHz innenfor -0.1 dB.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Har en UPS (batteri-strøm) koblet til iMac. Med batteri-kontakter og rene spenningsvernskontaker (alle er jordet). Har egentlig helt ok strømnett her jeg bor. Uansett kun for eksperimentets skyld koblet jeg til hodetelefonforsterker/dac til batteristrøm. Da ble det veldig kjedelig lyd men definert bass; koblet så til spenningsvern (uten batteri). Ble mer åpen lyd og samme fyldige bassen som på batteri. Rett på stikk-kontakten ble det mindre bass, men ellers virket ting rimelig som på spenningsvern.

 

Tok for ordensskyld en blind-test der noen valgte strømkilde for meg uten at jeg visste... kunne lett høre hvor den var koblet til (rett på strømnett; spenningsvern; batteri).

 

Dette bryter jo mot all logikk.

 

Edit:

Grunnen til testen var en påstand noen kom med at batteristrøm ble hørbart dårligere siden den er veldig syntetisk uten noen form for støy eller variasjoner. Jeg tenkte sludder; men måtte selvsagt prøve.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det jeg setter pris på med E17 som basically er en E07K uten optisk/coax inngang er å kunne justere EQ og volum på dingsen sånn at jeg alltid kan kjøre full pupp inn til den.

Testet litt med å justere digitalt signal lavt volummessig uten at jeg fikk noe hørbar forvregning, så det er nok den human interface-greia som eksponeres som USB-device som gjør noe smart der. Den kan også forsterke opp analoge signal og den viser også hvilken kvalitet den får inn digitalt i displayet, så man slipper å gjette om kilden sender rett. Bruker ikke optisk spesielt mye annet å teste den på PS4 omentrent hvert skuddår. Jeg har før sagt den var skarp men da hadde jeg på adaptive sound på nettbrettet. Det ble fort bedre med den avslått. Også kjekt at man kan justere den til ikke å trekke ladestrøm/bruksstrøm fra digial enhet som er tilkoblet.

 

Hegel har laget en superclean sak med sin målgruppe. Den har en særdeles bra SNR hvis den lever opp til spec og leverer god lyd. Også kjekt at den kan brukes med USB OTG. De følger følger nok samme designspesifikasjoner som en del andre med 20 Hz - 20 KHz innenfor -0.1 dB.

Mye funksjoner som er fint å ha for mobilt bruk, helt klart. Jeg hadde ingen forutinntatte antagelser om Hegel før jeg gikk inn, var såvidt jeg husket navnet når de nevnte den, og ble positivt overrasket. For meg som ikke hadde noe spesielt fra før var det som å løfte vekk et slør fra lyden og sanger ble oppdaget på nytt i biblioteket. Mitt bruk er 99% stasjonært med hovedmaskin eller laptop.

 

Til 995,- er min mening at man får mye for pengene, til 1995,- hadde jeg kjøpt en Schiit stack, selv om jeg ikke er sikker på at jeg hadde blitt mer fornøyd med det etter å ha brukt Super i en måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...