Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

... Diamond-serien ...

Kan være lurt å være forsiktig med å spille høyt på disse. Diamantdiskanten har en tendes til å sprekke om man trimmer den mye med høy lyd og slår den av plutselig.

 

Ikke vært noe problem så langt, hatt noen år nå. Skulle det bli et problem så skal de få komme med nye diskanter til meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke vært noe problem så langt, hatt noen år nå. Skulle det bli et problem så skal de få komme med nye diskanter til meg ;)

Var en kar på Soundgarden som fortalte det. Han som gjorde det var nok en smule mindre anstendig enn deg skulle jeg tro.

 

Alt kan blåses selvsagt... men vi snakker i området 110dB 3 meter fra over tid for å blåse dem... det er _veldig_ høyt. Det er forøvrig sikringer i siste generasjon. En diamond senter høytaler jeg hadde tidligere klarte jeg koble inn i effektforsterker uten å slå den av først... det ble pang; diskant og mellomtone helt død i 10 sekunder; så kom lyden tilbake igjen. Tror de er rimelig idiotsikret. Diamond høytalerene finnes i 2 generasjoner; siste kom i 2010. Mistenker ting har blitt gjort.

 

Edit:

Byttert ikke senterhøytaler fordi den ble ødelagt; men fordi jeg gikk for en større model.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Fikk respons fra Audeze relatert EL-8. De sa det ikke rett ut, men var åpenbart at EL-8 er "billig skrot" vs LCD-serien

 

 

LCD series is more of the Audiophile/studio reference level headphones. The EL-8 series is a pro audio/consumer headphone. They both perform very well but they are not much alike.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

noob-spørsmål; jeg har en fiio e07k (amp & dac). Vil enheten jeg spiller fra utgjøre noen forskjell? Om vi si jeg bruker den til mobil og da bruker forsterker delen via en 3.5mm jack. Om telefonen i seg selv har en elendig dac og udugelig lyd, vil dette påvirke lyden som kommer ut fra Fiio-en min? Vil altså en mobil kjent for å ha bra lydkort htc one serien eller iphone ha bedre lyd enn en billig kina mobil f.eks?

Lenke til kommentar

Bra DAC er bedre enn en dårlig DAC, dette gjelder også telefoner, hvis det er det du spør om?

nei haha... Om jeg kobler forsterkeren til en telefon med et ræva lydkort først, så med et godt et, vil det bli noen forskjell på lyden? eller vil Fiio-en håndtere alt?

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

 

Bra DAC er bedre enn en dårlig DAC, dette gjelder også telefoner, hvis det er det du spør om?

nei haha... Om jeg kobler forsterkeren til en telefon med et ræva lydkort først, så med et godt et, vil det bli noen forskjell på lyden? eller vil Fiio-en håndtere alt?

 

Trodde det var det jeg svarte på. Et forsterket analog output fra en dårlig DAC vil høres dårligere ut enn et forsterket analog output fra en god DAC. Eller misforstår jeg helt spørmålet?

Lenke til kommentar

 

 

Bra DAC er bedre enn en dårlig DAC, dette gjelder også telefoner, hvis det er det du spør om?

nei haha... Om jeg kobler forsterkeren til en telefon med et ræva lydkort først, så med et godt et, vil det bli noen forskjell på lyden? eller vil Fiio-en håndtere alt?

 

Trodde det var det jeg svarte på. Et forsterket analog output fra en dårlig DAC vil høres dårligere ut enn et forsterket analog output fra en god DAC. Eller misforstår jeg helt spørmålet?

 

Tror jeg forsto nå, TROR. Men tusen takk for hjelp! ;D

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

 

Fikk respons fra Audeze relatert EL-8. De sa det ikke rett ut, men var åpenbart at EL-8 er "billig skrot" vs LCD-serien

 

 

LCD series is more of the Audiophile/studio reference level headphones. The EL-8 series is a pro audio/consumer headphone. They both perform very well but they are not much alike.

 

 

HD650 er langt unna HD800, men jeg vil også påstå at førstnevnte er et langt bedre kjøp med tanke på ytelse/pris. EL-8 vil neppe erstatte LCD'ene mine, men de kan fort vise seg å være et flott hodesett nr.2 eller kanskje noe jeg kan ta med på jobb (lukket versjon).

Lenke til kommentar

 

 

Fikk respons fra Audeze relatert EL-8. De sa det ikke rett ut, men var åpenbart at EL-8 er "billig skrot" vs LCD-serien

 

 

LCD series is more of the Audiophile/studio reference level headphones. The EL-8 series is a pro audio/consumer headphone. They both perform very well but they are not much alike.

 

 

HD650 er langt unna HD800, men jeg vil også påstå at førstnevnte er et langt bedre kjøp med tanke på ytelse/pris. EL-8 vil neppe erstatte LCD'ene mine, men de kan fort vise seg å være et flott hodesett nr.2 eller kanskje noe jeg kan ta med på jobb (lukket versjon).

 

Helt klart, men det kunne jo tenkes at EL-8 innehold masse ny teknologi som faktisk ga hodetelefoner med høyere kvalitet til lavere pris. Siden jeg skulle ha nye hodetelefoner til jobb (lukket); var jeg nysgjerrig på om EL-8 lydkvalitetsmessig var i område LCD-XC.

 

Jeg endte opp med å kjøpe et nytt par LCD-XC til å bruke på jobb; så nå har jeg 2 av dem (trenger lukket hodetelefoner hjemme også periodevis) + et LCD-3F.

 

Edit:

Slik status er nå finnes ingenting som kan måle seg med LCD-XC når det kommer til lukkede hodetelefoner (og jeg har hørt på mange).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har lenge lurt på om jeg skulle kjøpe et par med XC, men så ble det nytt stereoanlegg i stedet. Ergo er hifikontoen ganske slunken for tiden. :p

 

Jaja, kanskje det blir en sommergave til meg selv?

Det pinlige er at man kan kjøpe et komplett stereoanlegg til prisen av XC....

 

LCD-XC er nesten på nivå med LCD-3F... ikke helt på samme nivå, men nesten.

 

LCD-3F er også etter mitt syn noe av det beste om man ser på helheten. Finnes hodetelefoner som er bedre på enkelte områder - men man må opp på 50.000+ før man finner noe som har bedre helhet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Har lenge lurt på om jeg skulle kjøpe et par med XC, men så ble det nytt stereoanlegg i stedet. Ergo er hifikontoen ganske slunken for tiden. :p

 

Jaja, kanskje det blir en sommergave til meg selv?

Det pinlige er at man kan kjøpe et komplett stereoanlegg til prisen av XC....

 

LCD-XC er nesten på nivå med LCD-3F... ikke helt på samme nivå, men nesten.

 

LCD-3F er også etter mitt syn noe av det beste om man ser på helheten. Finnes hodetelefoner som er bedre på enkelte områder - men man må opp på 50.000+ før man finner noe som har bedre helhet.

 

 

Absolutt. Forskjellen er heldigvis at et virkelig high-end hodetelefonoppsett (f.eks LCD-3 koblet til en Auralic-amp med en god DAC) koster bare en fraksjon av et stereoanlegg i tilsvarende klasse. Det skal også nevnes at jeg bruker langt mer tid med hodetelefonene mine enn det jeg gjør med stereoanlegget som koster langt mer.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hørt stereoanlegg til under 200k, så jeg kan ikke uttale meg ang det, men

ett virkelig bra stereoanlegg er jo virkelig noe helt annet.

 

Har fremdeles extremt lyst på Doxa sitt anlegg.

Aldri hørt noe så rått før! Men så koster det 200k...

De spilte Elvis Presley på demoen, som jeg aldri hører på, men med Doxa anlegget var det mildt sagt som å faktisk være på Elvis konsert. Aldri smilt så mye ved musikklytting før

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Absolutt. Forskjellen er heldigvis at et virkelig high-end hodetelefonoppsett (f.eks LCD-3 koblet til en Auralic-amp med en god DAC) koster bare en fraksjon av et stereoanlegg i tilsvarende klasse. Det skal også nevnes at jeg bruker langt mer tid med hodetelefonene mine enn det jeg gjør med stereoanlegget som koster langt mer.

 

Det er nettopp det som er poenget; sammenlignet med hva man bruker på stereoanlegg utgjør prisen på LCD-3 og god hodetelefonforsterker/dac svært lite.

 

Jeg bruker også langt mer tid med hodetelefoner enn anlegget ellers.

Lenke til kommentar

Lar det stå frem til i morgen for å se om de har blitt mer like. Er de ikke rimelig like i morgen tidlig så har jeg uten tvil tatt feil med mine utsagn om hvor lenge hodetelefoner skal spilles inn.

LCD-XC stod på med musikk i 10 timer. Mer enn nok til innspilling. De er nå like. Regner med et par timer holder.

Lenke til kommentar

Jeg har QC15 og er relativt fornøyd med dem. Har hatt dem i mange år.

Nå har jeg lyst til å prøve noe som går for å ha bra lyd (noe QC15 visstnok ikke har), gjerne Sennheiser, Beyerdynamic osv, uten at det koster alt for mye.

Hva kan man egentlig få brukt for 500-800 kroner? Hvordan vil lydkvaliteten i de hodetelefonene være i forhold til QC15?

Edit:
Disse skal forresten hovedsakelig brukes hjemme, og har lurt litt på om åpne hodetelefoner er veien er gå. Har tidligere prøvd en kompis sine åpne, og lyden var mye mer "spredt". Også interessert i over ear, altså klokker som ligger rundt ørene, slik som qc15

Endret av Argusblikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...