Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokon som har testa B&W P7? Trenger eit bra par med Over Ear klokker til/fra jobb (kollektivt). Evt andre alternativ?

 

Hvorfor over ear? første tanken som slår meg er vertfall Sennheiser momentum som jeg selv eier å bruker så og si kun til portabelt bruk, veldig god lyd i disse, eventuelt momentum on ear om du virkelig vil ha on ear. Ellers har du sennheiser urbanite som har fått en del skryt men som jeg selv ikke har testet. B&W P7 har jeg ikke testet, men testet P5 på hifiklubben for noen år siden (ikke optimale forhold da det var en del støy rundt) uten at disse imponerte meg noe særlig.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Fikk rigget opp Oppo HA-1 på kontoret, og testet for morroskyld gode gamle Beyerdynamic T70 (som jeg har hatt liggende der i en del år). En ting er helt sikker, forsterker og DAC har stor betydning. Ble ganske så bra lyd i T70 (aldri hørt dem bedre).

Sant det. Forsterkeren og DAC'en har mye å si. Var direkte sjokka av hva som kom ut av et par billige AKG K24P når jeg koblet dem opp mot PS4-kontrolleren. De hørtes ut som noe helt annet. Nå var vel også kildemateriale top notch også. De som ikke har opplevd dette selv mener at en forsterker er en forsterker og en høyttaler en høyttaler.

Lenke til kommentar

 

Nokon som har testa B&W P7? Trenger eit bra par med Over Ear klokker til/fra jobb (kollektivt). Evt andre alternativ?

 

Hvorfor over ear? første tanken som slår meg er vertfall Sennheiser momentum som jeg selv eier å bruker så og si kun til portabelt bruk, veldig god lyd i disse, eventuelt momentum on ear om du virkelig vil ha on ear. Ellers har du sennheiser urbanite som har fått en del skryt men som jeg selv ikke har testet. B&W P7 har jeg ikke testet, men testet P5 på hifiklubben for noen år siden (ikke optimale forhold da det var en del støy rundt) uten at disse imponerte meg noe særlig.

 

Har Momentum On Ear i dag, veldig fornøygd men vil ha noko som dekker over heile øyret. Er inne på tanken om Momentum Over Ear, men har lyst å teste eit annet merke.

Lenke til kommentar

Fordi dem kan det teknisk og for konkurranseelementet i det. Jo mer moden folk blir jo mer betyr detaljer og autentisitet.

 

Bob Katz er en gammel traver i bransjen og har laget en grei video som tar for seg et par tiår om emnet. Heldigvis er problemet såpass stort at det er på tur tilbake. Jeg tror dette kommer til å tvinge seg fram mer og mer og spesielt om man normaliserer ting til en viss standard lydmessig som gir rom for dynamikk. Da taper man om man vil krige på volum fordi dynamikken høres best og høyere ut. Utstyr blir generelt bedre og da forsvinner mye av poenget med å herje så mye med lyden.

 

Lenke til kommentar

Nå har jeg også muligheten til å se hvor lang innspilling som kreves på slike hodetelefoner. Pr nå er lyden i det nye helt flat og kjedelig vs det gamle.

 

Lar det stå frem til i morgen for å se om de har blitt mer like. Er de ikke rimelig like i morgen tidlig så har jeg uten tvil tatt feil med mine utsagn om hvor lenge hodetelefoner skal spilles inn.

 

Spennende.

Lenke til kommentar

Du er enten gal eller har for mye penger :p

 

Har nå levd med Audio GDen i over en uke. Bestemte meg får å forsøke å bare lytte til Audio GDen, slik at jeg blir virkelig vant til den lyden og teste irDACen deretter.

Det er veldig vanskelig å volume matche, men Audio GDen har mer bass uten tvil, men ikke like tight å fin som i irDAC. Me like, men til 8.5k mer...

 

Men konklusjonen er fremdeles at det er såpass lite forskjell på andre områder at den ikke er verdt prisen :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Du er enten gal eller har for mye penger :p

 

Har nå levd med Audio GDen i over en uke. Bestemte meg får å forsøke å bare lytte til Audio GDen, slik at jeg blir virkelig vant til den lyden og teste irDACen deretter.

Det er veldig vanskelig å volume matche, men Audio GDen har mer bass uten tvil, men ikke like tight å fin som i irDAC. Me like, men til 8.5k mer...

 

Men konklusjonen er fremdeles at det er såpass lite forskjell på andre områder at den ikke er verdt prisen :p

Litt av begge deler :ph34r:

 

Henger ikke på byen lengre, går ut 4 ganger i året mot 1-2 ganger hver uka før. Samt jeg har 2 jobber - og egentlig veldig lite fritid i perioder.

 

Edit:

Ref DAC; det er det lille som koster mye. Om det er verdt pengene er opp til den enkelte.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Mulig jeg kommer til å kjenne på den følelsen at jeg ikke får maksimal lyd fra oppsettet... Menmen... Jeg skal jo oppgradere hele sulamitten i år uansett! :D

Blir ikke noe nye DAC'er eller forsterkere på meg i år. Neppe hodetelefoner heller, men her er jeg mer åpen (som alltid) - kan jo være man finner noe spennende man vil prøve i tillegg til det man har. Veldig fornøyd med alt jeg har akkurat nå uansett.

Lenke til kommentar

Bob Katz er en gammel traver i bransjen og har laget en grei video som tar for seg et par tiår om emnet. Heldigvis er problemet såpass stort at det er på tur tilbake. Jeg tror dette kommer til å tvinge seg fram mer og mer og spesielt om man normaliserer ting til en viss standard lydmessig som gir rom for dynamikk. Da taper man om man vil krige på volum fordi dynamikken høres best og høyere ut. Utstyr blir generelt bedre og da forsvinner mye av poenget med å herje så mye med lyden.

Jeg håper Bob Katz får rett, jeg blir like sur hver gang jeg hører musikk som er ødelagt på denne måten. Fullstendig unødvendig.

Lenke til kommentar

Planen er:

Schiit Yggdrasil

Schiit Ragnarok

Audeze LCD-3/X eller annet.

 

Venter hovedsakelig på at Schiit stacken skal komme til Norge...

DACen skal, ifølge han som plasserte Audio GD M7 øverst på pallen på head-fi, være en annen liga enn Audio GDen. Hype? Veldig mulig, men jeg får se!

 

Så blir det vel høyttalere senere!

Doxa har jo lansert mer budsjett vennlige system!

Lenke til kommentar

Planen er:

Schiit Yggdrasil

Schiit Ragnarok

Audeze LCD-3/X eller annet.

 

Venter hovedsakelig på at Schiit stacken skal komme til Norge...

DACen skal, ifølge han som plasserte Audio GD M7 øverst på pallen på head-fi, være en annen liga enn Audio GDen. Hype? Veldig mulig, men jeg får se!

 

Så blir det vel høyttalere senere!

Doxa har jo lansert mer budsjett vennlige system!

Fikk på plass et 11.2 oppsett i stua basert på B&W Diamond-serien; samt Classe og Bryston på forsterkerfronten (suger nesten en hel 20Amp kurs på egenhånd - må slås på i rett rekkefølge ellers hender det at sikringen ryker).

 

Var etter dette ble ferdig bygget jeg kastet meg på hodetelefon-kjøret igjen. Går i bølger; heldigvis ikke kontinuerlig - da hadde man vært blakk :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...