LarsP Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Har du noen tips som er verdt å ta med seg for equalizer noobs? Skru til det høres bra ut *ding ding ding* De fleste forhåndsinnstilte programmene er som regel søppel (med unntak av de til Cowon), så det handler om å gjøre egne justeringer i de frekvensområdene du synes er for spe/fremtredende. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva mener du med "rett i maskinen"?Jeg har noen USB porter som er typ VIA VL800 chip også noen går til chipset. Også har man jo USB headerene på hovedkortet, disse burde man vel ikke bruke Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Hva mener du med "rett i maskinen"? Jeg har noen USB porter som er typ VIA VL800 chip også noen går til chipset. Også har man jo USB headerene på hovedkortet, disse burde man vel ikke bruke Rett på chipset, et fett om USB hub er i maskinen eller som en ekstern dings. Jeg har iMac; den har ikke HUB. Men 4 USB porter som går rett på chipset (via USB-controller-brikker selvsagt). Endret 15. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Usb3 er kjent for å skape trøbbel for usb2-baserte lyddingser, så det er ikke noe nytt, TGB. Går man veien om en usb3-hub så får man tvert et transportstrekke som skaper problemer. Plugger man rett i en usb3-port, så skal ting kunne fungere som forventet. (Men også da kan dårlige usb3-kontroller-drivere skape krøll.) Litt relevant link, en av mange der usb3-problemer med lyd nevnes: http://createdigitalmusic.com/2012/06/usb-3-0-backwards-compatible-in-theory-but-some-audio-drivers-arent-cooperating/ Har man enheter der produsenten gidder å gjøre ting rett i drivere og firmware, så skal det være uproblematisk - men det fins jo ørten tilfeller av dårlige drivere og firmware som ikke kan / vil bli oppdatert. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hvordan er egentlig bruktmarkedet på headphones for tiden? Mange år siden sist jeg solgte noe brukt. Men la ut HD700 for 10 dager siden, uten at det har vært noe interesse. Ikke noen bud eller noe. Men de har kanskje ikke det beste rykte på seg. Så folk velger hd650 om de ikke har råd til hd800 om de skal ha sennheiser. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Dyre hodetelefoner er det vel veldig labert marked for generelt. Folk syntes jo jeg er gal i hode som bruker så mye penger på nettopp hodetelefoner... Men dem forstår det jo når dem hører det Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ja, jeg har også ute AH-D7000 3-4 dager, men ikke fått noen seriøse bud enda på de dagene den har vært ute. Men det pleier å komme til slutt, er litt færre kjøpere når man passerer 3-4000 ser det ut til. Var ikke så vanskelig å bli kvitt T70p f eks. Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ikke for å drive salg i denne tråden. Men jeg la de ut for 3k, inkl frakt. Greit nok at de er 2 år allerede, men følte ikke det var direkte upris. Hadde forventet å få et par bud i det minste. Og kunne vurdert å solgt den for litt mindre, typisk 2.5-2.6k + frakt. Men ikke så aktuelt å drive pruting av egen pris før folk tar kontakt. I en perfekt verden hadde jeg kunne bare latt de være i esken på hylla som collector item. Burde hatt hele HD serien til sennheiser Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ser det er en som har lagt ut LCD-2 til 6000kr... Kjøpt i USA og noen år gamle. Noen som vil kjøpe min til 6000kr? De er kjøpt nye i Norge fra Audio Norge og ble kjøpt 8/5/2013 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Usb3 er kjent for å skape trøbbel for usb2-baserte lyddingser, så det er ikke noe nytt, TGB. Går man veien om en usb3-hub så får man tvert et transportstrekke som skaper problemer. Plugger man rett i en usb3-port, så skal ting kunne fungere som forventet. (Men også da kan dårlige usb3-kontroller-drivere skape krøll.) Litt relevant link, en av mange der usb3-problemer med lyd nevnes: http://createdigitalmusic.com/2012/06/usb-3-0-backwards-compatible-in-theory-but-some-audio-drivers-arent-cooperating/ Har man enheter der produsenten gidder å gjøre ting rett i drivere og firmware, så skal det være uproblematisk - men det fins jo ørten tilfeller av dårlige drivere og firmware som ikke kan / vil bli oppdatert. USB er en litt rar ting, spesielt for lyd. Merket meg at Moon 430HA DAC var veldig kresen på kabler... prøvde flere i mellomskikte (opp til 1000,-.). Ikke mulig å få 384 kHz 32bit å svive korrekt (ble hakking av og til), hadde aldri dette problemet med Oppo HA-1. Hektet på en svindyr USB kabel, ingen problem (alt annet på maskinen er identisk - har ikke engang restartet den mellom hver gang jeg reproduserer hakking i lyd med en midt på treet USB-kabel på 384 kHz@32bit. Helt ærlig, jeg har trøbbel med å skjønne dette. Har fått en "teori" fra SimAudio (Moon) om at dette henger sammen med en ekstremt nøyaktig klokke i DAC'en som er mer utsatt for jitter. Hva blir det neste? Dyr strømkabel???! Min verden rakner..... Endret 15. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ikke for å drive salg i denne tråden. Men jeg la de ut for 3k, inkl frakt. Greit nok at de er 2 år allerede, men følte ikke det var direkte upris. Hadde forventet å få et par bud i det minste. Og kunne vurdert å solgt den for litt mindre, typisk 2.5-2.6k + frakt. Men ikke så aktuelt å drive pruting av egen pris før folk tar kontakt. I en perfekt verden hadde jeg kunne bare latt de være i esken på hylla som collector item. Burde hatt hele HD serien til sennheiser Dropp ned til 2600 med frakta så skal jeg kjøpe dem jeg Har lyst på å prøve noe av Sennheiser også etter at jeg fikk X2. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Folk syntes jo jeg er gal i hode som bruker så mye penger på nettopp hodetelefoner... Men dem forstår det jo når dem hører det Jeg har sluttet å nevne hva ting koster; kona kommer til å legge meg inn om hun skjønner hvor gal jeg er Edit: For å si det slik, det ble god stemning når jeg måket opp 16 lydabsorberende plater/bass-traps/diffusorer på både vegger og tak i stua. Jeg måtte kjøpe en del sko til henne før det gikk over Endret 15. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hva blir det neste? Dyr strømkabel???! Min verden rakner..... Du må nok til med kabelstøttere til USB-kabelen din. Elektronene blir nok slynget for mye slik at det stokker seg slik det er nå. Solflekkativiteten og kosmisk stråling er et undervurdert problem. Bygger du et faradaysbur til å ha det i pleier det også å hjelpe. Så må du rituelt ofre et par gamle høyttalere til guden Hai Fai ved neste fullmåne. 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Hva blir det neste? Dyr strømkabel???! Min verden rakner..... Du må nok til med kabelstøttere til USB-kabelen din. Elektronene blir nok slynget for mye slik at det stokker seg slik det er nå. Solflekkativiteten og kosmisk stråling er et undervurdert problem. Bygger du et faradaysbur til å ha det i pleier det også å hjelpe. Så må du rituelt ofre et par gamle høyttalere til guden Hai Fai ved neste fullmåne. Ikke langt unna Edit: Synes heller USB Audio standarden skal oppdateres slik at jitter ikke kan skje. Så blir vi ferdig med denne galskapen. Endret 15. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Problemet er vel helst at man ruller ut proff-utstyr via konsumentteknologi som ikke har de nødvendige toleranser for å kunne yte etter hensikten. USB er en for generell standard til at alle skal bli superhappy med den. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Problemet er vel helst at man ruller ut proff-utstyr via konsumentteknologi som ikke har de nødvendige toleranser for å kunne yte etter hensikten. USB er en for generell standard til at alle skal bli superhappy med den. Har hørt rykter om at Thunderbolt standarden er perfekt for lyd... håper noen får ut fingeren her. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Men jeg skjønner man hører jitter Signal med jitter (ekstrem-jitter) Samme signal uten jitter Kilde: http://www.jitter.de/english/soundfr.html Edit: Etter å ha fått tilnærmet jitterfri gjengivelse av musikk så kan jeg si at lyden aldri har vært bedre (jitterfri finnes ikke, men så langt mot ikke eksisterende det lar seg gjøre). LCD-3F fikk enda et nytt nivå jeg ikke har hørt før. Skjønner nå at jeg aldri har hørt musikk med hodetelefoner uten en relativt stor del jitter tidligere. Endret 15. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hmpf... Kanskje jeg må kjøpe en slik Audiophilleo 2 får å redusere jitter! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Perfekt; så døde wimp hifi igjen ustabil om dagen! Edit: var bare en sang som nektet å spille; neste funket... men uansett så er jeg skuffet over stabiliteten til Wimp om dagen. Innlogging bare dør; klin umulig å logge inn på flere min. osv. Endret 15. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Hmpf... Kanskje jeg må kjøpe en slik Audiophilleo 2 får å redusere jitter! Jitter er sterkt undervurdert. Naturligvis hjelper det med ekstremt nøyaktig klokke på DAC (om man klarer overføre signalene i henhold til denne klokken) Moon 430HA DAC har Jitter, < 25 picoseconds A picosecond is an SI unit of time equal to 10−12 of a second. Audiophilleo 2 er enda bedre. Endret 15. januar 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå