Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Det er såpass forskjell i bassen på LCD-3 & LCD-X?

LCD-X er litt mer farget på bassen; samt litt litt mer dratt opp i diskant. LCD-3F er klin flat i frekvenskurven (bassen er solid og klinisk korrekt). LCD-X er i praksis en LCD-3 med en smule "loudness-kurve" (er min oppfatning).

Jeg liker lyden i begge, så det hele bunner ut i preferanser. Noen liker LCD-X bedre enn LCD-3F og motsatt. Man kjøper den man liker lyden best i. Kunne tenkt meg en tett utgave av LCD-3F, men det finnes ikke dermed ble det LCD-XC (må ha tett når det ikke er praktisk for meg å bruke åpent, selv om jeg foretrekker åpne hodetelefoner).

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trøbbelet med denne testen er at man i enda større grad enn tidligere legger merke til dårlige valg gjort under mixing/produksjon av musikk!

Alt har sin pris...

Viser bare hvor ekstremt bra den testen er; man lærer seg å lytte på en helt annen måte. Ulempen til tross; jeg er veldig fornøyd med å ha fått den linken :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Var det ikke snakk om noen skikkelige billige ørepropper for litt siden? Mulig de var fra Kina, og tror de var umerket, men de spilte utrolig bra.

Hvor kan jeg få tak i de, eventuelt, er det noen som har noen de vil bli kvitt?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Jepp, men det går ganske treigt å få dem. Øreproppene er veldig gode til den prisen, da.

Fikk forøvrig Fidelio X2 i posten i dag og jeg måtte jo naturligvis prøve de på mobilen. I forhold til DT770 så er diskanten en del bedre og overraskende mye bass, nesten i meste laget.

Lenke til kommentar

Heh, brillevalget mitt ble tatt med hensyn på hodetelefoner. :p Også er jo det så billig i forhold!

Er det noen sjapper i Bergen og omegn som fører HD 650 osv? Og andre mer eksotiske merker, er interessert i å høre dem.

4sound (Strandgaten) har dem ihvertfall, pluss mange andre hodetelefoner. Men prisen er over 4000 der nå. Merkelig høyt. Du får dem på nett til like under 3000.

Lenke til kommentar

Fikk forøvrig Fidelio X2 i posten i dag og jeg måtte jo naturligvis prøve de på mobilen. I forhold til DT770 så er diskanten en del bedre og overraskende mye bass, nesten i meste laget.

Hva mener du med at diskanten er en del bedre? Mindre utmattende sibilanter?

Lenke til kommentar

Diskanten er klarere, detaljene er mer fremtredende. Men dettet headsettet er ikke egnet til gaming (uten mye tweaking for min del). Det er voldsomt mye bass i forhold til DT770 faktisk. Jeg har stilt ned bassen fra nøytral til omtrent -5 dB i Windows og likevel er det i overkant foreløpig. Det er mer bredde og dybde i lydbildet i Fidelio X2. Jeg kunne kanskje foretrukket et mer nøytralt sett med øretelefoner. Likevel, til prisen er jeg strålende fornøyd.

Lenke til kommentar

-5 dB i FORHOLD til DT770. Jikes!

Det Philips har gjort er jo å dempe 100-1000 Hz ganske mye mer lineært enn andre produsenter, og i det båndet ligger det en del frekvenser som typisk gjør at man oppfatter lyden mindre klar om ikke dette er tatt hensyn til i miksing og mastering, men at det skulle være nødvendig å halvere bassen synes jeg var veldig rart. Sikker på at du har normal respons og ikke noe annet som roter til dette som f.eks demping av diskanten ?

De drar jo opp 11 Khz bra og dette er "luftig"-frekvensen som allerede pleier å være brukbar på musikkutgivelsene. Det tar jo også litt tid å bli vandt med en ny signatur. K452'ene holdt på å ende i retur for min del, men nå er jeg happy med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...