ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Har liten svært liten erfaring med at det er ekstremt stor forskjell med lydnivået på forskjellige filer. Det "værste" jeg har opplevd er at jeg kanskje må skru opp volumet med 5 hakk, men ikke noe mer og da har det vært mange forskjellige former for mp3 og FLAC. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noen som vet hvor jeg kan skaffe hodetelefonkabel til DT770(M)? Har hørt med flere som selger DT770 om de kan skaffe men de sier bare at de må sendes inn. Og finnes det en noenlunde rimelig (max par-tre tusen) og god hodetelefonforsterker med SPDIF-inngang? Vil helst bruke digital utgang fra PC'n men NAD'n har så mye støy på digitalinngangene at det blir bedre med analog. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Er det noen her på forumet som har peiling på hvor jeg kan få tak i løse elementer beregnet på hodetelefoner? Har et hørselvern med radio som jeg tror det ene elementet er sprengt i. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Om det ikkje er noko dyre greier kan du jo ta eit element frå eit gammalt headset og putte i. Eg gjorde det på eit hørselsvern til far min. Det viktigaste var å få lyd i det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Koss KSC75 funker fint til hørselvern da de er billige, grei lyd, og du ikke trenger skru dem opp for å få av elementene Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Om det ikkje er noko dyre greier kan du jo ta eit element frå eit gammalt headset og putte i. Eg gjorde det på eit hørselsvern til far min. Det viktigaste var å få lyd i det. Hvorfor tenkte jeg ikke på det, har flere headset liggende jo, dumme meg, hehe. Lenke til kommentar
Lurern Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei:) Mine creative zen aurvana er blitt ødelagt... Forsikringen har gått ut med et par mnd, kjipt. Det skurrer på høyre øre når ledningen er bøyd, er den rett funker det. Høyre øre funker ikke i det hele tatt. Hva kan være galt og hvem er det som fikser sånne ting? Har sett litt rundt med det er lite market for det... Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei:) Mine creative zen aurvana er blitt ødelagt... Forsikringen har gått ut med et par mnd, kjipt. Det skurrer på høyre øre når ledningen er bøyd, er den rett funker det. Høyre øre funker ikke i det hele tatt. Hva kan være galt og hvem er det som fikser sånne ting? Har sett litt rundt med det er lite market for det... Takk lite marked for det for alle gjør det selv. Lenke til kommentar
Lurern Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei:) Mine creative zen aurvana er blitt ødelagt... Forsikringen har gått ut med et par mnd, kjipt. Det skurrer på høyre øre når ledningen er bøyd, er den rett funker det. Høyre øre funker ikke i det hele tatt. Hva kan være galt og hvem er det som fikser sånne ting? Har sett litt rundt med det er lite market for det... Takk lite marked for det for alle gjør det selv. Og hvordan gjør man det??? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg er ikke en som har gjort dette før, eller en som påstår at jeg har peiling. Men tror at eneste måten å få fikset det der er å kutte kabelen på hver sin side av det stedet hvor du bøyer, og lodde det sammen igjen. Men da vil du få store kvalitetstap er jeg redd. Jeg hadde anbefalt å kjøpe et par nye propper. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg tviler sterkt på at du hører noe forskjell på lyden om du kutter ledningene og lodder de sammen igjen. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har nettopp fått mine DT770 Pro i hus og lurer på om det beste ville vært å plugge de direkte til lydkortet (Creative Xtremegamer) eller i min noe jalla forsterker (Pioneer VSX514S) som igjen er koblet til lydkortet. Mao, vil det bli noe kvalitetstap ved å koble den til forsterkeren kontra direkte til lydkortet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Forsterkeren vil nok ha en bedre forsterker til å drive hodetelefonene enn lydkortet. De fleste lydkort har kun en signal-utgang og er ikke beregnet på å drive stort. Lydkort som faktisk er beregna på å drive noe har ofte store forsterker-ICer med kjøleribber. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Tommelfingerregelen min er at man alltid bør prøve selv. Det er morsomt å se om man klarer å høre en distinkt forskjell mellom de ulike oppsettene. PS: Husk å skru av 24-Bit Crystallizer på lydkortet ditt, dersom denne er skrudd på. Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 ...og CMSS 3D greia, må jeg legge til. Alt som påvirker lyden burde deaktiveres. Jeg har også hørt at Creative-kortene gir bedre lyd når innstillingen er satt på 2/2.1-høytalere istedenfor "Headphones". Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Fikk solgt unda Ultrasonene i dag så tok derfor å invisterte i et par Ultimate Ears triple.fi 10 med Null audio studio søll kabel Bilder kommer ettervert. Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Fin tråd Jeg ble i likhet med trådstarter også "inspirert" til å anskaffe meg hodetelefoner etter å ha blitt medlem på head-fi.org. (Farlig sted for lommeboka) Ettersom jeg studerer langt hjemmefra, fant jeg ut at et hodetelefon-anlegg ville passe meg ypperlig. Slipper å dra rundt på store og tunge komponenter. Ikke minst forstyrrer jeg ikke de andre i kollektivet heller, snill som jeg er! Mitt oppsett: Hodetelefon: Beyerdynamic DT770 Pro (80) - God kvalitet, liker utseendet, behagelige velur-ørepads, god lyd, demper støy utenfra bra Forsterker: Corda Arietta - Mainstream forsterker. Bestemte meg for denne etter hodetelefonene var valgt. Ifølge tester og erfaringer passer den bra sammen med akkurat DT 770 Pro. DAC: Beresford TC-7510 - Gir bra bang for buck. Hvis jeg ikke husker feil, er det en familie fra England som produserer disse. Denne fungerer også som en ok forsterker. Genialt kjøp, spesielt dersom man er på budsjett ettersom man får "i pose og sekk" Lydkort: Chaintech AV-710 - 120kr på Ebay. CD-spiller: Marantz CD-5001 - Min nyeste anskaffelse Lyden er jeg kjempefornøyd med, og bør prøves! Som dere ser, bruker jeg både PC og CD-spiller som source. Er jeg nostalgisk siden jeg liker å spille CD-plater? _Marillion_ Endret 3. april 2009 av _Marillion_ Lenke til kommentar
tobn Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 MDR-XB700 hva tror folk om disse? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 MDR-XB700 hva tror folk om disse? Les kommentarene under denne posten posten: Hva synes folket om Sonys nyeste kreasjoner? :!: Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Må få skryte litt av Ultimate Ears sin kundeservice. Det var en del som løsnet på den ene hodetelefonen på mine Triple.fi 10 Pro her en dag. Tok kontakt med UE som ba meg returnere. I dag, noen uker senere kom det en pakke på døren. Der lå det et splitter nytt par i en skinnende ny pakke. Har nok fått 2009 versjonen. Eneste minuset er at jeg måtte betale returneringen selv. En liten pakke til USA kostet 322 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå