Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile

miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, egentlig. Men skal ommøblere litt uansett, så det blir ikke noe problem. Men hvordan blir det om jeg har RCA-kabler ut til stereoanlegget og AUX til hodetelefonene? Det er ingen output selector.

Input selector; stort hjul på venstre side. Aux er for lyd inn; hodetelfon kobles til i front (under volumkontroll). Lyd ut via vanlige RCA-kabler.

Edit:

Marantz HD-DAC1 ble levert med en instruksjonsbok også; eventuelt kontakt stedet du kjøpte den. Føler grunnleggende idé om hva Marantz HD-DAC1 gjør er noe uklart for deg, som igjen får meg til å lure på hvordan du endte opp med å kjøpe den?

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hare dere noen headset å annbefale for en person med veldig lavt budsjett? Trenger å bytte ut mitt Siberia V2 med noe bra, så tenkte jeg kunne spørre ekspertene :)

Dersom dere har noe å annbefale til rundomkring tusenlappen med mikrofon som ikke gir blasfemisk lyd hadde det vert flott!

Lenke til kommentar

Hare dere noen headset å annbefale for en person med veldig lavt budsjett? Trenger å bytte ut mitt Siberia V2 med noe bra, så tenkte jeg kunne spørre ekspertene :)

Dersom dere har noe å annbefale til rundomkring tusenlappen med mikrofon som ikke gir blasfemisk lyd hadde det vert flott!

Tja, stikk og hør på http://www.soundgarden.no/januarsalg-2015/akg-k551-hodetelefon-sort.html, som er til halv pris nå. Så skaffer du en enkel ekstern mic.

Om du tåler brukt, HifiMan HE300 gir deg masse godlyd.

Endret av Pop
  • Liker 1
Lenke til kommentar

audio technica ath-m50 er absolutt til å anbefale! bare å se anmeldelsene!

Lenke til kommentar

Om du kan strekke deg litt i pris er vel AKG k612 pro også et bra alternativ :)

Lenke til kommentar

Dere som har store forsterkere/DACer, hvordan oppbevarer dere de?

I rack? Audio GD M7 tar simpelt alt for mye plass på skrivebordet mitt. Det er ikke aktuelt å ha den der, så leter etter noe å ha den i. Største problemet er jo dybden, 43x43 + XLR kabler, så må nesten ha 50cm dypt skap/reol/rack whatever :p

Lenke til kommentar

Kan vel si at jeg har en noenlunde stor DAC og forsterker og slik ser det vertfall ut hos meg. Går akkurat på millimeteren :dremel:

14797815005_5d07612e29_h.jpg

Kanskje du bare trenger en større pult! Har alltid foretrukket å ha forsterker og DAC på pulten. Var en periode når jeg hadde en mindre pult jeg hadde et lavt bord vedisden av pulten der jeg stacket DAC og AMPen på samme måte.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Er det mulig å lage en hylle under bordet ?

Kan være nok å lage en |_| formet sak som du bare borer hull i og skrur fast i bordet, så kan du fjerne det etterpå også. Måler du opp dette får du det kappet opp på byggmakerforretninger og er du heldig borer de hull til deg også, men finn skruer først så du kan beregne deg hvor mye du må ha i klaring for å unngå å skru skruen igjennom bordet, så trenger du en skrutrekker som er lang nok til å skru det hele sammen. Mange måter å lage dette på. Dette er bare et forslag.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Byggmakerforretninger har vel ikke typ valnøt osv?

Tenkte kanskje jeg kunne lage mitt egent skap med stoffdører.

Men det vil nok koste såpass mye at jeg like så godt kan kjøpe Unnu møbler på hifiklubben...

Pulten min er 150x80, hvor DACen er 43x43 + xlr kablene som gjør dybden til ca 50cm :p

Det området jeg sitter på er da typ 100x80, noe som er lite når man gamer CS og har en musematte som er 40x45 :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...