Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vil lytte selv, (som selvfølgelig er det lureste) så kan du lese, velge og vrake litt her:

http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame

 

Men jeg ville ikke anbefalt å bare kjøpe en ny hodeltelefon, men heller legge litt i DAC/Forsterker også, så vil du merke oppgraderingen bedre.

 

Edit: Jeg kom med et konkret tips sist du spurte om det samme, men det var ikke så aktuelt?

Oj, beklager jeg overså det du skrev tidligere. Jeg bor dessverre ikke i Oslo området, og har dermed ikke noe sted å lytte på før jeg kjøper.

Jeg har dac/forsterker i form av fiio e17 og Creative soundblaster x-fi hd, så jeg tror jeg har det jeg trenger for å utnytte dem.

Er hd700 nevneverdig bedre enn 650, og hvordan er lyden i forhold til dt770? Er det kvass fin lyd?

Lenke til kommentar

 

 

Den ser hvertfalt lovende ut!

8W @ 50ohm, må fungerer meget bra med Audeze

Testet den med LCD-3. Veldig fin, transparant og luftig lyd... masse trøkk. Ingen problem å ødelegge ørene på denne ;)

 

 

Hvilken DAC er det i den?

Finner ikke ut av det...

 

Jeg aner ikke, prøver også å finne utav det.

 

Edit:

Sammenlignet med Oppo HA-1 (som også er veldig bra); så ble det som et "slør" ble løftet bort fra lyden. Om det er grunnet brutal forsterker, eller DAC aner jeg ikke. Men lyden var ekstremt bra. Jeg funderer veldig på om jeg skal oppgradere.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Ikke noen lang beskrivelse av mitt første møte med AKG K7xx, men noe jeg følte for å nevne etter å brukt dem nå en halv dag menst jeg har hengt over økonomi bøkene.

 

Jeg var først utrolig skuffet, det hele var helt ute av balanse, følte jeg hadde høyere lyd på ene øret enn det andre å det hele ga meg rett og slett en kraftig hodepine så jeg endte med å kaste de til side å bruke Fidelio X1ene istede. Nå som jeg har gjort meg noenlunde ferdig med lesingen bestemte jeg meg for å se litt hva som kunne være feil med AKGene, for noe var det vertfall som ikke stemte. Vred av putene for å se om der var noen synlig skade på selve driveren, men til min store overaskelse møtte det meg 2 helt løse skumm puter på innsiden med et hull i midten der driveren skulle ligge. Disse er tydligvis ikke festet opp på noen måte å ligger der bare på plass ved trykk fra øreputene, den på venstre øret hadde selvfølgelig sklidd ned slik at selve skummet dekket til over driveren. sentrerte skummputene så godt som jeg kunne og vred på plass øreputene igjen. Nå er lyden slik den skal være, helt klart mye mer bass enn hos K701 å ikke en like travel diskant, soundstage er av de bedre jeg har hørt på lenge men på ingen måte på nivå med eksempelvis HD800, ellers er lyden klar og sylskarp. Absolutt et godt tilleg til hodetelefon samlingen, men ingenting banebrytende.

 

Det skal dog siest at mitt første møte med de nye kina produserte akg hodetelefonenne ikke var bare positive, kvalitetskontrollen er ikke helt på topp når noe slikt som det med skummputen kommer gjennom, å det faktum at de ikke er festet på noen måte eller har en instøpning de passer skikkelig inn i synst jeg er veldig negativt. Leser og at mange sliter med en "rattle" i driverne, dette er heldigvis ikke noe jeg selv har opplevd heldigvis, men det med at driverene skulle bli individuelt testet og paret sammen som de så gladelig reklamerer med kjøper jeg ikke helt rett å slett :roll:

Lenke til kommentar

Moon 430HA m/DAC.

 

Jeg spurte SimAudio som lager Moon-produktene. De ga meg beskjed om følgende:

There were no spared efforts in the development of the 430HA that insure its superiority in musical performance. We could have mentioned more details in the spec sheet, you are right indeed. However we feel that simply mentioning chipset part numbers is not the most relevant information. The very same way that two different units can use the same chips and still sound different.

Beside the ESS9018 DACs and the picosecond rated clock, the MLoVo inspired regulators and the transconductance amplifier will make the 430HA the best sounding headphone amp. Everybody's who tried it said it was the end all of the type. But the best would be to try for yourself at your favourite MOON dealer.

 

Så den magiske DACen er altså ES9018. (resten er marketing blabla som alltid :))

 

Edit:
Om det ikke var klart tidligere; Moon 430HA er en ren hodetelefonforsterker, med tilleggskort for DAC.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Fine specs på den men hvor mange har behov for 120 dB SNR (egenstøyen på de fleste kvalitets amp/dac'er ligger greit under øresusnivået til de fleste) og 110 dB crosstalk for ikke å snakke om 32 bit. Det er en dynamic range på ca 194 dB(!). Du kan ta opp en hel skvadron av F16 som tar av med afterburner med det og fremdeles ha nok i reserve. 24 bit på ca 144 dB er overkill det også. 20 bit som er en fornuftig standard ligger på 120 dB som er evig nok i et distribusjonledd for normal musikk. Kost/nytte på noe slikt er ikke-eksisterende. Selv Schiit Magni 2 og E17 har frekvensrespons med toleranse innenfor 0.1 dB for 20 Hz - 20 KHz og dette sammen med intermodulasjon er det som betyr noe i praksis hvis man ser bort fra hvor mange dB den kan levere. Resten av verdiene er svært bra men kun spesielt trente folk med en svært finjustert hørsel genetisk sett er i stand til å klare å høre noe sånt, og jeg vil påstå dette er overkill for de fleste av dem også. Det hele havner på 31 laken inkl. DAC.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Personlig gir ikke disse tallene meg mye nyttverdi for lytting; som nevnt - de ligger i himmelen over hva man har behov for. Det var ikke det viktige; det viktige er at de har stappet inn rett komponenter på DAC-kortet sitt som gjør at man ikke trenger tenke på ekstern DAC. Forsterkeren med 8W på 50Ohm er noe man merker på LCD-3; _det_ er det viktige :)

 

Edit:

Jeg fryktet de hadde kastet inn noe "skrot" på 700 USD DAC-kortet sitt.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

DacMagic plus må settes manuelt over i USB Audio 2.0 støtte; står i medfølgende papir (påkrevd om man har tenkt å bruke 192KHz og lignende via USB). Hvorfor de ikke har satt den i USB Audio 2.0 fra fabrikken er og blir et stort mysterium.

 

Edit:

Dette må bare gjøres 1 gang.

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en sterk mistanke om hvilken vei dette går :innocent: ; får gjøre en ny test i morgen av Moon 430 HA DAC før jeg bestemmer meg.

 

Edit:

Har forøvrig testet ut Nordost Heimdall 2 hodetelefonkabel en dag nå.

1: Konstruksjonen er MYE MYE bedre.

2: Lyd.... det er forskjell vs originalkabelen (Audeze LCD-3), men fortsatt ikke gjort meg opp noe mening. Må prøve en A-B test mellom dem under kontrollerte former. Skal man gå for konstruksjon alene så er det en helt annen verden. Jeg er faktisk svært overrasket over at det er forskjell i lydsignaturen på de 2 kablene (jeg var veldig klar for at de var klin like). Om det er verdt veiledende pris 7490? Ikke veldig sikker på det.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hvorfor de ikke har satt den i USB Audio 2.0 fra fabrikken er og blir et stort mysterium.

Det har nok sammenheng med ikke native support i windows. Det skal også merkes at det blir fort litt merkelig i win8. Da har du valget mellom ny og gammel driver, der den gamele ikke fungere uten kompatibilitets modus, eller ikke i det hele tatt. Den nye krever kanskje en firmware oppdatering, men for å få den må du sende mail til Cambridge mer serienummer, og greier,

 

Ang. kabelen så tviler jeg veldig sterkt på at det er noe annet enn forventinger. ABX testing er et must, med 85%+ treffsikkerhet. Husk også at du har 0.2s på deg før du begynner å "glemme". Også mål dem da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...