Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

 

Original kablene til Audeze er jo skikkelig dritt, sånn komfor & utseende messig.

Det er i hovedsak derfor jeg kjøpte Q Audio, også fordi jeg trenger balansert.

Originalkablene til Audeze er også balansert (jeg fikk med både balansert og ubalansert kabel til både LCD-3 og LCD-XC). Gjør man ikke det med LCD-2 ?

 

 

Med LCD-2 får man ikke med balansert nei...

 

Stax SR-009 tilsalgs...

25k

 

Den samme SR-009 som tidligere, eller enda en? Mistenker noen har hørt rykter om noe nytt som kommer snart, derfor de kommer til salgs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det første jeg kommer til å gjøre når jeg er ferdig utdannet og kommet meg i fast jobb igjen er å kjøpe meg et noenlunde gromt stax oppsett, eventuelt noen andre elektrostater om det har kommet på markedet iløpet av den tid. Min aller største aha opplevelse når det kommer til lyd er nok utvilsomt første gang jeg lyttet til Koss ESP950 som jeg fikk for halv pris på CDON en gang i tiden med medfølgende forsterker. Helt klart den hodetelefonen jeg angrer mest på at jeg solgte, det var ikke mye futt i de når det kom til bass, men soundstage, hurtighet og skarpheten var helt magisk, å tanken på at de er helt i bunnen av skalaen når det kommer til elektrostater synst jeg er helt vilt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett hodetelefoner fordi de klarer å formidle detaljer du bare kan drømme om på høyttalere. De endringene du må gjøre i rommet krever mye for å få høyttalerene til å låte bra. Nest etter det er aktive nærfeltsmonitorer et greit kompromiss.

 

 

De fleste mikser ting slik at de funker greit med hodetelefoner. En del forsterkere har jo crossover som gjør det litt nærmere høyttalere, men jeg er så vant med det at det funker greit uten.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Selger hele setupen min AKG K550, AKG K7XX (aldri åpnet) med O2 amp og o2 dac separat. hvis noen er interessert i noe av dem, send pm. Høyeste bud.

 

Har allerede bestemt å prøve noe nytt til en rimelig pris som jeg tror vil være en bedre bang for buck enn det jeg allerede har. Etter mye om og men så ser det ut til at Mr Speakers mad dogs er en av de bedre om ikke den beste moddete Fostex T50RP på markedet til prisen. Leste mange kommentarer som:

 

The $300 Mad Dog is an LCD-2 on the cheap without the beaucoup bass. It's less sophisticated and resolved but has a similarly dark rich luscious heavy feel.

http://6moons.com/audioreviews/maddog/1.html

http://6moons.com/audioreviews/maddog/2.html

http://6moons.com/audioreviews/maddog/3.html

http://6moons.com/audioreviews/maddog/4.html

 

Etter hundrevis av kommentarer og tester fra forskjellige forum ligger mad dogs mellom HD 650 og LCD 2. som er en fin ting vil jeg tro.

 

Audio-gn NFB-15: 1400kr,

20120804005152v1OVjSQaCdSmX7YFcC6qcUxsPU

 

Mr Speaker Mad Dogs: 3000kr

MDP-34-view-1280x1280.jpg

Endret av nipton
Lenke til kommentar

 

 

Hva bør min neste hodetelefon være? Har hatt mitt dt770 en stund nå, og etter at jeg fikk det ble jeg helt besatt av hodetelefoner. Da jeg prøvde de, ble jeg sånn "wow", hvordan kunne jeg gått glipp av dette liksom.

 

I den forbindelse hører jeg at dt770 bare er et lite steg inn i en lydverden jeg tydeligvis ikke har hørt, noe som irriterer meg. Så, dersom jeg skal ha en oppgradering som faktisk merkes, i forhold til mitt dt770, hva bør det bli? Lydkvalitet i fokus selvsagt, liker den skarpe fine lyden dt770 har ;)

 

Ser Elkjøp har Beyerdynamic t70p, hvordan er den i forhold?

Hva bruker du som kilde? Og når begynner det å svi i lommeboka? ;-)

(Vil ikke anbefale T70p uten å høre på den først, har en litt annen lydsignatur)

Det svir vel over 4K x)

Bruker E17 og creative soundblaster x-fi hd.

 

Jeg støtter at det er lurt å ta en tur og lytte, fordi det er forskjeller.

 

En ganske "safe" oppgradering er Schiit Magni/Modi og Sennheiser HD650. Gjerne på brukten, de er lette å selge videre hvis du skulle finne på å bytte de ut senere også.

Lenke til kommentar

Hei folks!

 

Nettopp solgt HD650 (Ser ikke ut som HD600 er like lett å bli kvitt) og kjøpt et par brukte Audeze LCD 2.2. Har noen her erfaringer med en budsjett vennlig amp? 2000.- -2.5K ser jeg for meg budsjettet ligger på.

 

Jeg har solgt den forferdelige forsterkeren jeg en gang eide: Creek OBH 11 - makan til skvip.

Endret av InToRv
Lenke til kommentar

De virker da ikke supertungdrevet. 93 dB på 1 mW, men de takler jo opp til 130 dB SPL på 15 W. Spiller du så høyt river du dem av hodet rimelig kjapt. Det er som å stå ved siden av et jetfly som tar av, så om du ikke vil spille høyt kan du faktisk klare deg med Magni 2 som er en kapabel liten sak for prisen med greie spesifikasjoner. Jeg ville nok testa Schiit Asgard 2 eller Mjolnir som amp alt etter hvor høyt du vil spille. En av dem sammen med Loki for DSD hvis det er din kopp te og enten Bifrost eller den meget godt prisede Modi 2. Personlig kjøper jeg ikke helt DSD-greia, jeg er mer 48 KHz 24 bit fan. Noe særlig mer enn dette klarer du ikke å høre, og du unngår noiseshaping på 16-bit om du er følsom for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ser det ut som Tollen har sluppet opp stålgrepet de har hatt på AKG K7XXene mine som de har hatt siden 23 desember, å at jeg forhåpentligvis får de i posten i dag :fun:

 

Bare så synd jeg har eksamen i Markedsføring og Økonomistyring de 3 neste dagene....

tollvesenet er noe herk! de holdt på øreproppene mine i over en måned -_-

Lenke til kommentar

 

 

 

Beste måten å velge ut hodetelefon er der hvor de har mange til prøving slik at du får noe å sammenligne med. Det hjelper jo også å lese f.eks Inner fidelity. Tyll som driver dette er en ringrev i det han holder på med og er uvanlig objektiv til å jobbe med hifi. Du kan vel grovt skille hodetelefoner på mote og lydkvalitet, hvor mainstream litt for ofte velger mote. Evt. at audiofile ikke velger mote :)

Hvor driver de med slik prøving? Er vel kun Elkjøp jeg kan kjøpe å prøve?

Er man i Oslo så har Oslo HiFi Center 50-60 forskjellige hodetelefoner klar til demo med forskjellige kilder. God stol også :)
Skal huske det :)

Er det noen headsett inntil 4000(kan gå litt over om det er bra) dere anbefaler over dt770?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil lytte selv, (som selvfølgelig er det lureste) så kan du lese, velge og vrake litt her:

http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame

 

Men jeg ville ikke anbefalt å bare kjøpe en ny hodeltelefon, men heller legge litt i DAC/Forsterker også, så vil du merke oppgraderingen bedre.

 

Edit: Jeg kom med et konkret tips sist du spurte om det samme, men det var ikke så aktuelt?

Endret av KoKo_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt forbannet på posten/tollen når de holder igjen pakken min grunnet "manglende faktura med verdi på varen" . Jeg motar pakken og verdien på pakken er klart merket på UPS papirenne på utsiden! Jeg åpner boksen og der ligger en faktura fra massdrop med klart merket summ på varen, forseglingen på hodetelefonboksen var og brutt. Videre skulle posten ha 600 kroner i fortollingsgebyr i tilleg til 400 krone MVA. Har aldri opplevd noe lignende...

 

Hodetelefonenne er vertfall i hus, så blir å teste de grundig til helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...