Chris93 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Grunnen til at batteri er poengløst er fordi at det må en form for spenningsregulering til, da en hver strømkilde vil ha variabel spenning som må kontrolleres. Hvilket som vidor også poengterer, man bytter kun ut likeretteren med batteriet. Man får jo også forsterkere med switch mode strømforsyninger, så jeg tror ikke akkurat at forsterkerene er så følsomme nå, som de kanskje en gang var. Jeg merker ikke noe til støy av anlegget mitt, og der ligger alt av kabler i krøll fordi jeg ikke gadd å klippe høyttalerkablene korte nok da jeg flyttet. Det er uansett ikke noe særlig problem med mindre de ligger parallelt med strømkabler. Redwine selger jo også svindyre kabelstrømper ser jeg, kredibiliteten minskes jo automatisk da. HAMMERTIME, sånn bare for å lette litt på humøret. edit: LiFePO4 (LFP) battery packs have much lower internal resistance (compared to SLA), which translates directly into better sound.??? Endret 3. januar 2015 av Chris93 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 hmm , jeg skrev en noe lang avhandlig der, men kun 1/10 av det jeg skrev kom med av en eller annen grunn. Men en ren DC kilde vil uansett være å foretrekke støymessi, red wine forsterkerenne er faktisk laget for å kjøre på 100% ren batteridrift , altså du har den koblet fra AC nettet når du bruker den i sin helhet og lader batterienne når du ikke bruker den, det er vertfall det som er meningen. Når disse forsterkerenne, vertfall den jeg har hørt som var denne om jeg ikke tar fryktelig feil http://redwineaudio.com/components/isabellina_hpa , så var det absolutt en viss merkbar støy når den var tilkoblet strømnettet kontra når den ikke var det, da var den knust stille uansett volum. Det er nok fult mulig at dette er grunnet "dårlig" design av både likeretter kretsen og ellers forsterkeren for å takle slikt støy da den i utgangspunktet er ment å bruke på ren batteridrift å det bare er en ettertanke bare for lading. Men og på Ray Samuels Apachen min hører jeg merkbar støy fra mer sensitive klokker om jeg skrur volumet opp vesentlig høyt uten å spille noe av, det gjorde jeg altså ikke på red wine forsterkeren. Men i praksis har dette absolutt ingenting å si for min del, da den støyen som er der faktisk er såpass ubetydelig å ved normal bruk ikke merkbar overhode. Men for de som virkelig vil ha det helt støyfritt kan det kansje ha noe for seg. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Da er man jo inne på designspesifikasjoner. De fleste produsenter prøver å balansere dette på en økonomisk måte i konkurranseøyemed. Det er ikke noe problem å få vekk all 220 volt støy om man går inn for det. Det er spenning fra et spredernett og det kan tidvis være mye overharmonisk støy modulert inn fra forskjellige kilder. At noe av dette siver igjennom er grunnet at man ikke tar nok hensyn til å fjerne det. Et batteri har ingenting av denne problemstillingen og vil derfor høres bedre ut hvis man ikke har prioritert designet for 220 volts filtrering, så jeg benekter på ingen måte erfaringene dine, for de er helt valide. Merkes spesielt godt på ørepropper, og forsvinner mer og mer etter sensitiviteten på hodetelefoner og forsvinner mer eller mindre helt på høyttalere hvor man sitter lengre unna. Batteridesign er ikke en av de uvitenskapelige greiene HiFi-bransjen har servert. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Støy er i mange tilfeller, forhåpentligvis ganske svak, så det er ikke vanskelig å ta feil. Nå oppgis det ikke noe spesifikasjon på hverken forvrenging eller støy på batteriforsterkeren, noe som han her sier er ganske fyfy. Videre så var garantert laderen til forsterkeren switch mode, og de kan regnes som støybomber, så jeg tror gjerne på at det kan ha vært en forskjell der. Jeg har også liten tro på et batteri skal være så mye bedre enn en moderne likeretter med tilhørende spenningsregularot etc. Også må jo man lade den, hver 6. time på en modell? Bare det er nok for min del å kalle det ubrukelig. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Ja, Red Wine forsterkerenne er ikke noe jeg selv kunne tengt meg, var bare noe jeg kastet inn i diskusjonen da det var til en viss grad relevant. Broderen hadde Isabella AMP/DACen en periode så fikk muligheten å prøvelytte den for noen år siden å gjorde da mine observasjoner rundt det at støy var ikke eksisterende hos denne forsterkere uansett hvordan jeg prøvde å fremprovosere dette, ettersom det vel er litt av selling pointe til disse forsterkerenne så prøvde jeg og virkeli å framprovosere det. At det finnest mer tradisjonelle hodetelefon forsterkere der en kobler det direkte til AC som tar inn like lite støy benekter jeg ikke heller, jeg har bare til overs å få høre en. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hmpf... Kom en Audio GD m7 tilsalgs, lurer på om jeg skal slå til... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hmpf... Kom en Audio GD m7 tilsalgs, lurer på om jeg skal slå til... 8 k? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hmpf... Kom en Audio GD m7 tilsalgs, lurer på om jeg skal slå til... 8 k? Audio GD m7 til 8k? Ja takk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hmpf... Kom en Audio GD m7 tilsalgs, lurer på om jeg skal slå til... 8 k? Audio GD m7 til 8k? Ja takk Stod det ikkje noe pris? JEg vil også ha til 8K Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Den ligger ute til 13k, som er helt kurrant for en DAC som noen mener spiller bedre enn Bricasti M1 som koster 75k! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Den ligger ute til 13k, som er helt kurrant for en DAC som noen mener spiller bedre enn Bricasti M1 som koster 75k! Trodde de kosta ca 15k-16k nye? Kanskje ikkje samme: http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:10512000;c:36377 Endret 3. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Skulle gjerne komt deg i forkjøpet på den Audio GD m7en, økonomien min tilater det dog ikke nå uansett, så du skal få litt mer betenkningstid før kjøper . Men er absolutt en drømme komponent til en ganske så beleielig pris med tanke på den var så og si ny og kjøpt fra norsk butikk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Nei 19-20k. Så det er ikkje Audio GD Master 7 USB DAC ? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Det er riktig den du linket, men den forhandleren så meget jalla ut Ikke har de på lager heller... Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) http://www.malaaudio.no/shop/product/audio-gd-master-7?tm=produkter&sm=digital-analog-konverter---dacer/rene-dacer Men jo det er samme DACen du linker til, ikke frykteli informativ supersmart var da riktignok. edit: litt for sen ja. Endret 3. januar 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Jeg ville forlangt litt bedre pris, og slått til tvert - om jeg var i markedet for en dac. Den gamle Audio-GD dacen min presterte såpass godt at jeg sikkert kommer til å se på Audio-GD neste gang og. (Men inntil videre så får det være nok med dacen i Scarlett 6i6. Den yter godt nok til at det er til å leve med...) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Det er riktig den du linket, men den forhandleren så meget jalla ut Ikke har de på lager heller... Den er ikkje jalla. Samme eier som Digitalimpuls, altså Espen Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 DI selger jo den DACen til 19k Vel jeg la inn bud, men det godtok han ikke med det første. Mala audio har jo en på brukten selv, så skal høre med han... Men den blitt sent rundt på demo. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Da ble det Audio GD m7 på meg! Det blir interessant! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå