Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

 

Spennende oppsett :)

 

Fornøyd med LCD3 ? Ref AKG K7xx så funderer jeg litt på AKG K812. Jeg er glad i variasjon etter musikk-type.

 

 

 

Ja , jeg er absolutt fornøyd med LCD3, eneste jeg savner er kansje noe litt mer luftighet/soundstage, men jeg gikk nærmest fra Sennheiser HD800 til LCD3ene, noe som er en ganske stor kontrast lydbilde messi kan en vel si. Ellers er vekten et lite problem, er ikke noe jeg gidder å sitte med på hodet i flere timer i strekk, derfor har Phillips Fidelio X1 blitt min daily driver og LCD3ene stort sett brukt til litt mer serriøs lytting.

 

Ellers angående beyerdynamic har jeg og hatt et par kabelbrudd, dette har dog vært på "billigmodellene" type DT770 og MMX300. Så at det er et lite problem er det ikke tvil om, men å lodde på nye kabler er dog ikke det vanskeligeste som finst, så et kjempeproblem er det ikke for min del vertfall.

 

Siste LCD-3 utgave med Fazor har fått mer luftighet faktisk; så løp innom butikken for å hør forskjell. Så siste LCD-3 er vel tredje generasjon... hvorfor produsent ikke orker skrive dette på for å skille dem er vel planlagt, men ganske forvirrende å se på om man får rett serienummer for å bekrefte hvilken versjon man får i butikken :)

 

Vekt har jeg ikke merket noe til; joda jeg merker at de veier mer enn andre hodetelefoner jeg har; men det er ikke noe problem. Man skal lide litt for bra lyd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vekten er ikke noe problem, det skulle vært tykkere puter i hodebåndet, eller suede istedet for skinn!

Noen som har prøvd suede hodebånd?

Har ikke prøvd på LCD-3, men har på det ene Beyerdynamic settet mitt... veldig behagelig, men det blir litt ufint med årene (svette og guff samler seg). Skinn er lettere å holde rent og pent.

Lenke til kommentar

Hei!

Er på utkikk etter nye hodetelefoner. Koss Porta Pro hodetelefonene holder ikke mål lengre, hehe.

Ser på Sennheiser Momentum, men er litt usikker, noen som har andre anbefalinger?
Eventuelt Audio Technica ATH-M50x

Er i utgangspunktet på jakt etter hodetelefoner som sitter over ørene med et ganske 'flatt' balansert lydbilde under 2000,- Bør kunne brukes med telefonen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er på utkikk etter nye hodetelefoner. Koss Porta Pro hodetelefonene holder ikke mål lengre, hehe.

 

Ser på Sennheiser Momentum, men er litt usikker, noen som har andre anbefalinger?

Eventuelt Audio Technica ATH-M50x

 

Er i utgangspunktet på jakt etter hodetelefoner som sitter over ørene med et ganske 'flatt' balansert lydbilde under 2000,- Bør kunne brukes med telefonen.

Uten å ha hørt mer enn litt på noen av dem vil jeg umiddelbart si Sennheiser Momentum!

 

Edit:

Beyerdynamic DT880 eller DT990 er også kandidater i dette segmentet (ikke hørt på noen av dem). Disse er riktignok åpne da; så ikke noe støydemping fra omgivelsene. Drives garantert fint fra mobil (det gjør også min Beyerdynamic T5p).

 

Edit2:

For Beyerdynamic; kjøp 32Ohm utgaven om den skal brukes på telefon!

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er på utkikk etter nye hodetelefoner. Koss Porta Pro hodetelefonene holder ikke mål lengre, hehe.

 

Ser på Sennheiser Momentum, men er litt usikker, noen som har andre anbefalinger?

Eventuelt Audio Technica ATH-M50x

 

Er i utgangspunktet på jakt etter hodetelefoner som sitter over ørene med et ganske 'flatt' balansert lydbilde under 2000,- Bør kunne brukes med telefonen.

Momentum og M50 synes jeg blir noe feitere i lyden. Behagelig ja men ikke flatt og balansert siden bassen favoriseres noe og diskanten er ganske tilbakelent. NAD Hp50 burde treffe ønsket ditt svært bra, også på prisen.

Lenke til kommentar

 

Da reserverte jeg en Shure SE846. Prisene er på vei til himmels grunnet dårlig kronekurs. Så tenkte det var like greit å slå til nå.

Godsakene hentet, straks testing :-)

 

Heftig, fortell gjerne. Hvor mye ga du? Hadde aldri kjøpt såpass dyre propper selv, mister sikkert 2 par i året.

Lenke til kommentar

 

 

Da reserverte jeg en Shure SE846. Prisene er på vei til himmels grunnet dårlig kronekurs. Så tenkte det var like greit å slå til nå.

Godsakene hentet, straks testing :-)

 

Heftig, fortell gjerne. Hvor mye ga du? Hadde aldri kjøpt såpass dyre propper selv, mister sikkert 2 par i året.

 

Fikk 1000,- rabatt. Det gikk rykter om at ny pris om kort tid ville være i overkant av 10.000,-. Så vi får se. Det er et pes å få dem inn i øret de første gangene, men går allerede bedre. Lyden er magisk; ekstremt detaljert og _lav,lav_ tydelig bass. Følger også med forskjellige filter som kan monteres inni for å få mer fremoverlent lyd eventuelt motsatt bakoverlent (mindre diskant og mer bass). Standard som står i er balansert filter; dvs flat lydkurve.

 

Edit:

Helt annen lyd enn Sennheiser IE800. Jeg liker IE800 bra også, men helt annet prinsipp (de er ekstremt mye lettere). Så til forskjellig bruk. Shure SE846 kan fint erstatte et veldig bra headsett. Veldig åpent og vidt lydbilde, ikke begrenset av at man har propper i øret.

 

Edit2:

De sitter også ekstremt godt (selv om det er litt av en jobb å få dem på plass). Kan reiste og vende på hodet uten at noe går ut av stilling.

 

Ref klar og ekstremt lav bass. Shure SE846 har innebygd sub; som fungerer veldig bra.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Angående Audeze, så skal det mye til for at jeg slenger 15000++ for å oppgradere mine LCD-2 til noen av de lignende modellene i samme "serie" (liten oppgradering som koster mer enn det smaker), men jeg er derimot interessert i vite mer om hva dette er for noe:

900x900px-LL-1097e850_Audeze_EL-8.jpeg

 

 

Videre, så så jeg nettopp at Hifiman HE1000 har blitt offentliggjort. DET er muligens noe man må se nærmere på:

 

c77b2d04_he1000.jpeg

 

eaa059f3_HE1000picture3.jpeg

 

med tilhørende forsterker, EF1000:

 

0965685d_EF1000.jpeg

 

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Audeze EL-8 er nytt headset som kommer i tillegg til LCD-3 ikke i stedenfor. Så kort oppsummert; nytt produkt. Om dette havner over LCD-3 eller under er vanskelig å si. Jeg tipper elektrostat hodetelefoner (dvs, dyrere). Plassert over Stax SR-009 (så vi er nok på 30.000-40.000 området).

 

Uansett, spennende å se om sparegrisen min får blø snart ;)

 

Edit:

Jeg vet ikke, har bare hørt rykter!

 

Edit2:

Går også rykter om at HiFiMAN HE1000 også er elektrostat. Det snakkes også om at Sennheiser skal komme med elektrostat hodetelefoner... prisen blir nok mer i 50.000 klassen for hele gjengen.

 

Edit3:

HiFiMAN EF1000 er matchende forsterkeren til HE1000.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...