Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde heller ikke kjangs å høre forskjell da jeg prøvde en lignende test på nettet for en del år tilbake. Prøvde den wimp-testen på nytt med et par gamle elektrostater fra STAX og klarte lett 5/5, men sliter derimot å høre forskjell med B&O BeoLab 5.

Lenke til kommentar

Da var en kamerat sine Xiaomi ankommet, og jeg må si vi begge er meget skuffa. Klar lyd, god bass, men veldig lite oppløst lyd. Får bare håpe han kjøpte fake ones :p

 

Dar har mine Xiaomi i mangel på andre ord sluppet seg, og nå spiller de absolutt mye bedre! Vel verdt de få kronene de kostet, anbefales lett videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh..

 

Beats er de mest overvurderte hodetelefonene på markedet.

 

Er helt enig i det du sier her.

 

Nå ser jeg på det som null problem at Apple kjøper Beats og eventuelt bruker Beats hodetelefoner osv. Det samme gjalt jo når HTC brukte dem.

 

Fordi en hver person som bryr seg om lydkvalitet går ikke å kjøper seg Beats hodetelefoner / ørepropper uansett.

 

Jeg bryr meg veldig mye om lydkvalitet og gikk heller å kjøpte meg denne her: http://www.bowers-wilkins.eu/Headphones/Headphones/Headphones/P3.html

 

Og de hodetelefonene der leverer noe av den beste lyden jeg har hørt på lenge når det kommer til hodetelefoner. Ellers har du jo P5 modellen som er over P3 som er litt dyrere igjen, men har enda bedre lydkvalitet med litt annerledes bass. P7 har jeg ikke testet enda, så kan ikke si noe om den enda.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tipper det ikke er minijack på denne, men du kan jo sende dustin en mail og spørre.

http://www.dustinhome.no/product/5010782528/sennheiser-spare-cable-for-hd5xx/

 

Takk!! Ser ut til å være minijack, samme art.nummer som:

Cable 1,2, 3.5mm straight jack plug, suitable for: HD 518, HD 558, HD 598.

Article No. 505638 HD 5x8
Lenke til kommentar

Den venstre "cupen" i mine Sennheiser Momentum har sluttet å fungere. Kommer en meget svak lyd ut av den, går såvidt ann å høre den. Noen som vet hva problemet kan være? Har vel 5 års garanti. Men jeg kjøpte de i UK og flytter snart hjem til Norge. Noen som vet hvordan Sennheiser Nordic håndterer sånt?

Lenke til kommentar

Den venstre "cupen" i mine Sennheiser Momentum har sluttet å fungere. Kommer en meget svak lyd ut av den, går såvidt ann å høre den. Noen som vet hva problemet kan være? Har vel 5 års garanti. Men jeg kjøpte de i UK og flytter snart hjem til Norge. Noen som vet hvordan Sennheiser Nordic håndterer sånt?

 

Du har prøvd å bytte kabel vil jeg anta ? Du får jo med 2 så. om dette ikke hjelper så er det nok brudd et sted inne i klokken på koblingen til venstre kanalen. Sålenge du har kviteringen skal det ikke være noe problem å sende de inn direkte til sennheiser for reprasjon, er jo tross alt der de blir sendt uansett.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske at jeg fikk med to :/ Faen, håper jeg ikke kasta den nå, haha. Vet at det er kabelen som er ødelagt, testet det ut i dag med en kabel som fungerte.

 

EDIT: Visst fanken var det med en ekstra gitt, det visste jeg ikke (låg i den beholderen man får med). Den har jo ikke mic etc da, så tenker jeg ringer Sennheiser sin customer service i morge å hører om jeg kan kun sende inn kabelen å få sendt ny. Takker!

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte nylig Sennheier HD 558 og etter noen timers lytting har jeg ikke klart å bli venn med den skarpe lyden og tynne bassen på en del musikk. Lyden varier mye avhengig av CD og musikktype. Har vært px100 slave i mange år og ellers hørt musikk via stereo, ikke vant til at lyden endres så mye når man hopper mellom sjangre og innspillinger. Er det noe som pleier å gå seg til i hjernen eller bare å selge dem videre tro? Egentlig lyst til å kvitte meg med dem fortest mulig.. (men dessverre så har 2 ukers angreretten gått ut)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Kjøpte nylig Sennheier HD 558 og etter noen timers lytting har jeg ikke klart å bli venn med den skarpe lyden og tynne bassen på en del musikk. Lyden varier mye avhengig av CD og musikktype. Har vært px100 slave i mange år og ellers hørt musikk via stereo, ikke vant til at lyden endres så mye når man hopper mellom sjangre og innspillinger. Er det noe som pleier å gå seg til i hjernen eller bare å selge dem videre tro? Egentlig lyst til å kvitte meg med dem fortest mulig.. (men dessverre så har 2 ukers angreretten gått ut)

Ja, du blir helt klart vandt til lyden etter hvert. Og sannsynligvis blir du mer og mer fornøyd med dem. PX100 er vel ganske så fyldig i bassen, typisk ungdommelig (og altfor blaut i bassen gjerne), mens 558 låter mer riktig og detaljert. Mer avslørende på dårlige opptak, men langt fra fullstendig avkledende. Jeg gjetter dessuten på at du vil kvitte deg med 128kbps mp3er om det er hva du har benyttet på dem til nå.

Så at bassen nå høres tynn ut er helt normalt, men den er nok mer i tråd med det opprinnelige opptaket. Om det er slik du liker lyden er jo en annen sak. :)

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig Sennheier HD 558 og etter noen timers lytting har jeg ikke klart å bli venn med den skarpe lyden og tynne bassen på en del musikk. Lyden varier mye avhengig av CD og musikktype. Har vært px100 slave i mange år og ellers hørt musikk via stereo, ikke vant til at lyden endres så mye når man hopper mellom sjangre og innspillinger. Er det noe som pleier å gå seg til i hjernen eller bare å selge dem videre tro? Egentlig lyst til å kvitte meg med dem fortest mulig.. (men dessverre så har 2 ukers angreretten gått ut)

 

Tja, det er absolutt en tillvenings sak. Er enig i at HD558 kan bli litt tamm til en god del musikk, værtfall paret opp mot dårlig utstyr. Om du overhode ikke liker lyden slik de er nå så må jeg dog si at jeg nesten tviler på at du kan venne deg så fryktelig mye til den. Noen liker lyden litt mer basstung og fyldig, andre liker den krystal klar og analytisk, slik er det bare. Mulgens Beyerdynamic DT770 er noe for deg ? Utrolig gode og alsidige klokker med plenti trøkk uten at det slører til musikken noen betydelig. .

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ja, du blir helt klart vandt til lyden etter hvert. Og sannsynligvis blir du mer og mer fornøyd med dem. PX100 er vel ganske så fyldig i bassen, typisk ungdommelig (og altfor blaut i bassen gjerne), mens 558 låter mer riktig og detaljert. Mer avslørende på dårlige opptak, men langt fra fullstendig avkledende. Jeg gjetter dessuten på at du vil kvitte deg med 128kbps mp3er om det er hva du har benyttet på dem til nå.

Jeg har satt opp foobar2000 til å gjøre bitrate enda mer synlig, har ca 3000 sanger i flac (personlige cd-rips) og for det meste mp3 v2.

 

Klokkene høres helt geniale ut på opera, en del reggae og til og med noen punk-skiver, men lyden de gir på rock og elektrisk (bortesett fra chiptunes) er jeg lite begeistret for :(

Lenke til kommentar

 

Tja, det er absolutt en tillvenings sak. Er enig i at HD558 kan bli litt tamm til en god del musikk, værtfall paret opp mot dårlig utstyr. Om du overhode ikke liker lyden slik de er nå så må jeg dog si at jeg nesten tviler på at du kan venne deg så fryktelig mye til den. Noen liker lyden litt mer basstung og fyldig, andre liker den krystal klar og analytisk, slik er det bare. Mulgens Beyerdynamic DT770 er noe for deg ? Utrolig gode og alsidige klokker med plenti trøkk uten at det slører til musikken noen betydelig. .

 

Finnes det noen typisk tidshorisont på en slik tilvenning? Testet DT770 pro 80ohm før jeg kjøpte disse, de var også meget behagelige å ha på og jeg likte "lydsignaturen", men de hadde for skarp diskant på en del av det materialet jeg testet dem med.

 

Surrer rundt og leser anmeldelser av Senn 380 pro og AT M50x nå.

Angående lytting, noen tips til steder i Oslo som har bredt utvalg av klokker til prøving?

Var hos 4sound og testet DT770, Senn 25-2 og forsåvidt også Senn 280 pro (380 pro hadde de kun i esken), sistnevnte var slettes ikke verst den heller.

Lenke til kommentar

Både Oslo HifiCenter ved østbanehallen og Stereofil i grensen har lekre utvalg av hodetelefoner. I tillegg leste jeg om en ny hifi-butikk som spesialiserer seg på hodetelefoner, for et par måneder siden. Husker ikke navnet i farten, men den skulle vel ligge rimelig i nærheten av kjernen. Et par søk på google...

 

Som Evilduck sa, er lyden helt på trynet nå blir den aldri bra nok for deg. Da er det bare å lete videre. Kanskje opp på HD650?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...